De la Odeon Film a sosit un interviu cu Vladimir Mashkov (Anatoly Sidorov) din filmul de acțiune MMission: Impossible – Ghost Protocolspan id=”more-26272″>

Ai văzut și celelalte filme din seria Mission Impossible? Te consideri un fan?

Am văzut toate filmele, iar preferatul meu e cel de-al treilea regizat de J.J. Abrams. Este cu adevărat impresionant pentru că a reușit să combine într-un singur film mai multe genuri cinematografice, rolurile fiind interpretate de actori talentați care reușesc să atingă cerințele unui public din ce în ce mai pretențios. Iar partea a patra merge chiar și mai departe, adăugând și mai multe genuri : combină acțiunea cu aventura, thriller-ul și chiar comedia. Filmul are foarte mult umor, iar din punctul meu de vedere asta e întodeauna un plus.

Cum ai ajuns să te implici în acest proiect?

Prima data când am fost abordat în legătură cu proiectul s-a întâmplat pe parcursul filmărilor de la partea a treia a seriei. Producătorii m-au contact propunându-mi să fac parte din echipa de actori, dar între timp scenariul s-a modificat și am rămas pe dinafară.  J.J. Abrams m-a reținut din serialul TV Alias cu Jennifer Garner, unde am apărut în doua episoade. Acolo mi-am dovedit nu doar capacitățile actoricești, ci și devotamentul față de proiect. Astfel de lucruri contează mult pentru dezvoltarea carierei tale, și dacă te faci remarcat drept un actor muncitor, dar și talentat, cu siguranță producătorii vor fi interesați să te mai distribuie și în alte roluri.

Când am fost chemat pentru prima dată la audiții am primit un text care nici măcar nu făcea parte din scenariu. A fost o experiență nouă pentru mine, dar a doua zi, după ce cu o seară înainte citisem doar acele câteva rânduri, mi-au și dat un răspuns favorabil.

E imposibil să fi primit acest rol doar din întâmplare, mai ales că toți cei cooptați în echipă au fost atent selecționați.

 Cu ce crezi că a venit nou regizorul Brad Bird ?

Tot ceea ce a ținut de acest proiect a fost top secret, toți am semnat contracte de confidențialitate. În mare este vorba despre un film de aventură, însă este în același timp adaugă și un amestec de alte genuri: acțiune, comedie și chiar dramă. Firul poveștii a fost destul de flexibil, mai ales că Andre Nemec și Josh Appelbaum, cei doi scenariști, au fost în mod constant prezenți pe platou, modificând scenele acolo unde era cazul. Tocmai de aceea atunci când te uiți la film poți să surprinzi  creativitatea și energia provenite chiar din acest proces. Este o provocare pe care doar un geniu ca Brad Bird putea să o accepte. Eu chiar îl consider un geniu. Venind din zona regizării de animații a reușit să dea o nouă culoare proiectului, a fost constant în eforturile depuse pentru ca totul să iasă perfect, a trecut cu entuziasm peste toate obstacolele apărute, și nu au fost puține.

Genul filmului MI 4 cere un anumit tip de personaj care nu stă să analizeze foarte mult lucrurile ci se află permanent în mișcare. Fiecare are un rol foarte bine definit pe care trebuie să îl interpreteze perfect, fiecare are misiunea sa.  Actorii trebuie să prezinte diversitate, chiar și atunci când vine vorba de emoții, penrtu ca produsul final să fie revigorant și să îl țină pe spectator permanent în priză.

Mi-am încercat norocul cu toate genurile de filme, am făcut și film, și teatru, și serial de televiziune. Prima dată am apărut pe scenă într-o piesă de teatru de păpuși, iar acest lucru m-a ajutat foarte mult să evoluez nu doar ca actor, ci și ca om, mai ales că am reușit foarte mult să îmi dezvolt abilitățile de comunicare. Pentru mine este foarte important acest lucru pentru că te ajută să îți setezi noi obiective și să găsești noi idei, iar pentru un actor este esențial să nu fie captiv în rutină. Proiectul a fost o aventură, o misiune cu adevărat imposibilă, dar care a ieșit bine în final.

Ce impresie ți-au lăsat Tom Cruise și ceilalți actori?

 Tom Cruise s-a implicat în acest proiect ca actor, dar și ca producător, deci pentru el a fost de două ori mai greu.  Uneori reușea să doarmă abia câteva ore. În anumite țări unde am avut filmări, acestea aveau loc și pe trei platouri în același timp, un proces destul de greu de coordonat. Ghost Protocol este un proiect uriaș, cu un buget colosal, deci nu putea fi coordonat doar de un singur om. Ai nevoie de prieteni care să te suțină și din fericire, toți cei care am lucrat la acest proiect am avut aceeași viziune asupra lucrurilor. Cu toții am încercat să fim de ajutor, fără a interfera cu strategia generală sau cu regizorul. Mi-a plăcut această muncă în echipă. Mai mulți producători au fost prezenți pe platou, mai puțin J.J. Abrams care a coordonat totul din L.A.

Ne-am înțeles de minune cu Tom. Este un actor foarte talentat, dedicat meseriei și extrem de muncitor. Din punctual meu de vedere, rolul pe care l-a făcut în Magnolia este de mare valoare. Pune foarte mult suflet în ceea ce face, fiind un adevărat profesionist. De asemenea, m-am împrietenit mult și cu Michael Nyqvist, un actor minunat. Un alt amic rus, Ivan Shvedoff, a interpretat un mic rol. Este un tip nemaipomenit.  Am lucrat ca o adevărată echipă cu Paula Patton, Jeremy Renner, Josh Holloway, Anil Kapoor, Lea Seydoux. Am fost antrenați de Gerry Grennell, specialist în tehnici de dicție, care este și antrenorul personal al lui Johnny Depp. Gerry l-a ajutat pe Tom să învețe să spună câteva propoziții în rusă. Este greu să vorbești rusă, mai ales că în cazul acestei limbi este foarte importantă intonația, dar Tom s-a descurcat extraordinar.

Povestește-ne un pic despre personajul tău.

Eu interpretez un agent special rus care e pe urmele personajului principal. Se pare că cei de la casting au văzut în mine omul potrivit pentru acest rol. Apar din când în când pe parcursul filmului și trebuie să atrag atenția spectatorului în mod permanent. Trebuie să fiu într-un antagonism perfect cu personajul principal, altfel de ce ar mai încerca să scape de mine? De regulă în filmele făcute in Vest, personajele rusești sunt reprezentate drept gangsteri sau agenți KGB, cam asta e imaginea pe care o are Rusia. Sper ca acest film să contribuie la resetarea relațiilor cu Vestul. Oricum, personajul meu apără interesele țării sale. Am încercat să portretizăm un personaj independent și hotărât, care nu se va da în lături de la nimic pentru a-și atinge scopurile. Are o sarcină pe care trebuie să o ducă la bun sfârșit, indiferent care sunt obstacolele, are și el la rândul lui de îndeplinit o misiune imposibiă.

Accentul meu rusesc m-a ajutat în a da viață personajului.  Ca să vorbești engleza ca un nativ trebuie să îți abandonezi propria identitate națională, dar eu nu am de gând să fac acest lucru. Sunt un actor rus și intenționez să mă amestec printre actorii americani. Să lucrez în SUA este doar parte din jobul pe care îl am ca actor rus.

 Povestește-ne un pic și despre procesul de filmare.

Deși am interpretat un rol secundar am fost tot timpul alături de ceilalți actori din distribuție. Am luat parte la un proces destul de solicitant de antrenament, mai ales că am fost nevoiți să învățăm să folosim multe arme de foc. M-am antrenat cu un pistol Heckler & Koch USP timp de mai multe luni, deși eu nu prea trag în film. Am fost supervizați de un colonel în retragere care a făcut parte din Beretele Verzi. A fost obositor, am muncit destul de mult la aceste antrenamente care aveau loc în același timp cu filmările. Deși sunt departe de a fi vedeta proiectului, am fost alături de echipă peste tot pe unde s-a filmat : Praga, Dubai, Vancouver, Moscova. Pentru mine nu a fost doar un alt film pe care l-am făcut, ci un proiect în care am reușit să dobândesc o mulțime de noi abilități. A fost educațional pentru că fiind nevoit să lucrezi cu niște profesioniști trebuie să fii mereu atent, să ții pasul cu ei, cu viziunea lor și cu metodele lor de a lucra pe platou.

Echipa noastră a fost una internațională, cu oameni din toată lumea. A fost o experiență intensă care ne-a unit și ne-a ajutat să ne înțelegem  mai bine unii pe alții. Este o ocazie unică să faci parte dintr-un asemenea proiect și să ai acces la tot ceea ce se întâmplă  din interior, a foat solicitant, dar extrem de interesant.

La început au fost anumite aspecte care m-au uimit. Când plecam spre o anumită locație o făceam la ore de genul 4.12 sau 5.09, timpul era crucial. Cei care se ocupau de transport, doi neo zeelandezi erau responsabili cu 100 de mașini și se ocupau de distribuirea tuturor materialelor pe platou, păreau că nu dorm niciodată. Mai erau mulți ca ei, care lucrează de mulți ani în domeniu și care sunt adevărați profesioniști, destul de dependenți de munca lor, fiind singurul aspect al vieții care îi interesează cu adevărat.

Tot procesul de filmare a fost spectaculos, îmi este greu să vorbesc doar despre anumite momente. Dar cu siguranță cel mai mult mi-a plăcut când am filmat în Burj Khalifa, în Dubai, în cea mai înaltă clădire din lume. Proprietarii clădirii au fost contactați de foarte mulți producători pentru a filma acolo pentru diverse filme, dar până acum i-au refuzat pe toți. Pentru ei era vorba și despre reputația clădirii, astfel încât și proiectul trebuia să fie de mare anvergură. MI 4 a primit apobarea și pentru că le-a plăcut mult povestea, dar și oamenii care lucrau în spatele ei, ca să nu mai spunem de publicitatea uriașă care i s-a făcut clădirii apărând în acest film. Tom a avut un curaj extraordinar să filmeze acea scenă, a fost ”aruncat” pe fereastră de la 700 m înălțime și a filmat în timp ce stătea acolo agățat în aer.

Doar să te uiți pe fereastră de la înălțimea asta este înspăimântător. Oricum, cascadorii au folosit mașini speciale de ridicat și un echipament destul de impresionant, cu toții au fost aleși dintre cei mai buni din domeniu. După ce au terminat filmările, mulți dintre ei au plecat să lucreze la alte două proiecte : Batman și Captain America : The First Avenger. Cu ajutorul lor filmul a prins viață și contrar părerilor că cele mai multe dintre scene sunt făcute pe calculator, majoritatea cascadoriilor au fost făcute pe bune.

Cea mai importantă arteră de  circulație din Dubai a fost închisă pentru filmări. Același lucru s-a întâmplat și la Praga, însă filmările în capitala Rusiei au fost foarte dificile atât din punctul de vedere al logisticii, cât și al costurilor. Cine ne-ar fi lăsat să intrăm în Kremlin? Ca să nu mai spun că orașul este extrem de populat și să închidem centrul pentru filmări ieșea din start din discuție. Filmul începe cu o scenă în care Kremlin-ul explodează, bineînțeles că totul este o fantezie, nu mi-aș dori să se întâmple așa ceva vreodată. Însă acest eveniment atrage după sine altele, iar echipa condusă de Ethan Hunt este considerată responsabilă pentru această tragedie care declanșează un război între cele doua mari puteri ale lumii. Câteva scene importante, dar și cele de final au fost filmate în Vancouver.

Ți-ai făcut propriile cascadorii?

Am câteva scene de acțiune, însă le-am făcut doar pe cele la m-am simțit în stare. Dar pe unele dintre ele nici nu suntem lăsați să le facem, mai ales dacă sunt periculoase.Am repetat cu Tom o scenă de luptă timp de 3 zile de vreo 250 de ori.  Trebuia să ne luptăm pe un ascensor în mișcare. Platforma pe care am repetat era una fixă iar cascadorii stăteau pe margine și ne dădeau toate indicațiile necesare. Am repetat foarte mult ca să învățăm toate mișcările, însă atunci când am început să filmăm pe un ascensor în mișcare nu prea ne-am mai simțit în largul nostru. Tom chiar a zis că ar fi bine ca data viitoare să repetăm în aceleași condiții în care se vor face și filmările finale. Din păcate unul dintre cascadori a fost rănit. Eu am vrut să fac totul singur, însă producătorii au considerat că e mai bine să folosească un cascador profesionist, iar eu să intervin acolo unde e cazul, însă acesta a căzut destul de rău. Dacă eram în locul lui, ar fi fost destul de grav. O altă scenă de care îmi aduc aminte am filmat-o în Praga, era cea în care  a trebuit să îl urmăresc pe Tom. Lucram după un orar destul de strâns, iar scena asta a rămas să o facem la sfârșitul zilei. S-a întunecat destul de repede așa că am fost nevoiți să filmăm finalul scenei în Vancouver, ceea ce a însemnat să reconstruim decorul, și nu afost deloc ieftin. Atunci când mi s-a zis că putem trage doar două duble, stresul a devenit de nesuportat pentru mine, toți stăteau și se uitau la ce fac ca să vadă dacă va ieși bine sau nu. Ca să ajungi să lucrezi în filmele făcute la Holywood trebuie să fii cu adevărat bun, însă dacă ajungi aici cu siguranță vei fi tratat cu respect.

Ce îți place cel mai mult la metodele cu care se lucreză la Hollywood?

Un actor este tot timpul sub privirile celorlalți. Și tot timpul lumea se întreabă: este receptiv, înțelege ce are de făcut din prima, reacționează prompt, este capabil de sugestii atunci când filmează o anumită scenă? Toate aceste interrelaționări sunt foarte importante. Trebuie să fii 100% pregătit. Ai textul, știi ce ai de făcut dar nimeni nu știe cum va arăta acea scenă, nimeni nu dă totul înainte de a filma, tocmai de aceea acest proces e destul de periculos. Tu îți faci un plan la repetiții, dar apoi apr în plan luminile, camera, start-al acțiunii, trebuie să joci acum și aici. Trebuie să dai tot ce ai mai bun în câteva minute. Totul ține de tine, nimeni nu va veni cu sugestii, așa că trebuie să fii sigur că va ieși așa cum trebuie. Trebuie să fii atent la regizor, să le citești în priviri celor care te înconjoară, să fii atent la partenerul tău și să performezi. Iar sarcina devine cu atât mai complicată cu cât ești mereu înconjurat de cei mai buni profesioniști. Trebuia să întăresc părerea tuturor despre școala de actorie rusă și să vorbesc și într-o limbă străină. E cum obișnuia să spună Stanislavski : ”Să înțelegi înseamnă să simți”.

Crezi că Mission Impossible – Ghost Protocol sparge tiparele?

Acesta este cu siguranță primul film cu adevărat internațional, producătorii de la Hollywood au înțeles că este util să implice actori din mai multe țări. În acest film îi avem pe Michael Nyqvist din Suedia, Anil Kapoor din India, Lea Seydoux din Franța și cu mine – o echipă mare de actori internaționali. Oricum, Hollywood-ul a început să devină din ce în ce mai interesat și de alte piețe de promovare a filmelor, astfel încât totul devine un co-proeict.

Filmul sparge tiparele și în ceea ce privește tehnologia. S-au folosit foarte multe gadget-uri de ultimă generație, modele noi de mașini. Tot timpul era isterie pe platou ca totul să fie cât mai bine ascuns și să nu poată nimeni face poze. În acest film noile tehnnologii nu sunt disparate, ci concentrate toate la un loc. Uite, încă un plus și un motiv pentru care Ghost Protocol este un film senzațional.

Anca

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.