Clasificare: A.P. 12

Adam Sandler – Brenner

Kevin James – Cooper

Michelle Monaghan – Violet

Peter Dinklage – Eddie

Josh Gad – Ludlow

Sinopsis: Ca şi copii în anii 1980, Sam Brenner (Adam Sandler), Will Cooper (Kevin James), Ludlow Lamonsoff (Josh Gad), şi Eddie The Fire Blaster Plant (Peter Dinlage) au salvat lumea de nenumărate ori în jocuri de arcade ce costau 25 de cenţi. Acum, aceştia trebuie să o facă în lumea reală. În “Pixels”, atunci când extratereştrii găsesc un video cu nişte jocuri arcade din anii 80′, îl interpretează greşit ca fiind o declaraţie de război. Prin urmare, atacă Pământul, folosind jocuri video şi personaje din ele. Acum preşedintele Statelor Unite ale Americii, Cooper trebuie să îşi cheme vechii prieteni cu care se juca jocuri video, pentru a îl ajuta să salveze lumea de la a fi distrusă de PAC-MAN, Donkey Kong, Galaga, Centipede şi Space Invaders. Echipei de salvatori îi se alătură Colonelul Violet Van Patten (Michelle Monaghan), un specialist în arme, care îi ajută pe eroii planetei să salveze lumea de pericolul iminent.

Filmul “Pixels” regizat de Chris Columbus, care a mai contribuit la realizarea unor filme precum “Harry Potter and the Sorcerer’s Stone”, “Harry Potter and the Chamber of Secrets” sau “Home Alone”, este o comedie uşoară de vară.

pixels1“Pixels” îmbină acţiunea, efectele vizuale, momentele comice şi o coloana sonoră bună pentru a crea un film relaxant. Deşi majoritatea criticilor fac praf acest film (14% pe Rotten Tomatoes), lucru care nu putem spune că vine ca un lucru neaşteptat, având în vedere cine este actorul principal în acest film. Pentru mine însă este comedie de vară, fără prea multe pretenţii, care reuşeşte să te binedispună. Filmul este bazat pe un film scurt din 2010 de francezul Patrick Jean. Putem compară “Pixels” cu “Ghostbusters”, prin prisma acţiunii, fantomele fiind înlocuite cu jocuri video de tip arcade ale anilor 80′.

Pe durata filmului îl putem vedea chiar pe creatorul jocului PAC-MAN, Toru Iwatani. Îl mai putem vedea și pe Sean Bean, care, surpriză, nu moare şi menţine caracterului filmului, şi anume lipsa violenţei. Pentru o scurtă perioadă de timp o mai putem vedea şi pe Serena Williams, jucătoare de tenis foarte impunătoare, aceeaşi trăsătură fiind prezentă şi aici.

pixels3Adam Sandler are o reputaţie foarte proastă obţinută din filmele în care a jucat în ultima vreme. Ştiind acest lucru mă aşteptam la un film foarte slab. Ei bine, lucrurile nu au stat chiar aşa. Aici Adam nu face un rol extraordinar, dar mi s-a părut a fi peste cele din ultima vreme ale sale. Kevin James (“Here Comes the Boom”, “The King of Queens”, “Paul Blart: Mall Cop”) nu părea a fi potrivit pentru un rol de preşedinte al Americii, şi chiar aşa a fost nereuşind să convingă în rolul avut.

Pe Michelle Monaghan (“Source Code”, “Due Date”, “Gone Baby Gone”) o regăsim în rolul unei mame părăsite pentru o puştoaică de 19 ani. Brenner (Adam Sandler) este un instalator de electronice, la o firmă cu un nume nefericit. Executând o comandă, Brenner o întâlneşte pe Violet (Michelle Monaghan), iar într-un moment de cumpăna încearcă să o conseleze dar primeşte un telefon de la Will (Kevin James) care îi spune că trebuie să vină imediat la Casa Albă. Peter Dinklage intră în personajului Eddie, şi o face foarte bine. Totuşi. nu se poate compara cu rolul său din “Game of Thrones”. Dar, până să îl revedem pe Tyrion în următorul sezon, ne putem mulţumi cu prestaţia lui de aici.

pixels2Coloana sonoră a filmului este una foarte antrenantă din 21 de piese, iar cel care a dus la realizarea sa este Henry Jackman, cel care a mai contribuit la realizarea soundtrack-ului unor filme precum: “X-Men: First Class”, “The Dark Knight”, “Captain America: The Winter Soldier” sau “Kick-Ass”.

Venind la acest film fără aşteptări, sau mai bine zis aşteptându-mă la un nou film slab cu Adam Sandler, am descoperit o comedie care m-a binedispus.

“Pixels” nu se vrea şi nici nu este o capodoperă sau un film destinat premiilor Oscar, dar este un film în urmă a cărui vizionare rămâi cu o stare de bună dispoziție, mai ales dacă eşti fan al jocurilor arcade ale anilor 80′.

“Pixels” / “Pixels: O aventură digitală” apare în cinematografe pe 24 iulie şi este distribuit în România de InterComFilm.

pixels-578637lTrailer: