Lansare : 9 octombrie 2015

Durata : 123 min

Studio : Sony Pictures

Distribuitor : InterCom Film

Clasificare : A.P.

Joseph Gordon-Levitt  …  Philippe Petit

Sinopsis: Robert Zemeckis aduce pe ecran nemaipomenita performanță a lui Philippe Petit, street performer neîntrecut în mersul pe sârmă devenit celebru în lumea întreagă în 1974, când a parcurs, la aproximativ 500 de metri înălțime, distanța dintre de-abia construitele Turnuri gemene ale World Trade Center.

Entuziasmul cu care a fost primit acest film nu poate fi negat. După cum se spune și la începutul vizionării, se bazează pe o poveste adevărată – un eveniment ce a avut loc la data de 7 august 1974 și anume plimbarea lui Philippe Petit, protagonistul, între cele două turnuri gemene americane. Glorifying the American Nation once again? Verifié.

4

Philippe Petit e un om al spectacolului. El aparține tuturor emoțiilor ce apar în timpul oricărei reprezentări – iubirea sa pentru magie, mulțime, echilibrism, tumbe, jonglat, felul în care reacțiile spectatorilor se pot schimba în mai puțin de un minut de la uimire totală la disperare și așa mai departe. Și nu exagerez deloc dacă spun că această amour fou pentru lumea circului era ceea ce îl ținea în viață, ceea îi oferea speranță, ceea ce i-a deschis porțile spre împlinirea marelui său vis.

Joseph Gordon-Levitt n’arrête pas de faire l’andouille, în special când vine vorba de măcelărirea limbii franceze. El, un american, îmbracă hainele de paradă negre ale show-ului și devine obsedat, în timpul unei vizite la dentist, de cele două faimoase turnuri americane, încă neterminate la vremea aceea. Un francez la New York. Ce-ar putea să meargă prost?

2

După ce pățește primul său coup de foudre, își adună încet, dar sigur, o echipă de oameni de încredere (Petit’s Seven) pentru a se pregăti pentru acel ”Coup” ce îi va defini cariera de funambulist. Annie, Jim Moore, prietenul său fotograf, Papa Rudy, mentorul său, și restul nu sunt expuși decât drept niște instrumente pentru experimentul său grandios, un aspect asupra căruia lui Philippe i se atrage subtil atenția mai târziu.

Le mauvais quart d’heure devine ore întregi sau momente individuale ce ar descuraja ușor o față din mulțime, însă nu și pe Phillipe Petit. Bravura, însuflețirea și determinarea acestuia sunt de neclintit; el depășește obstacolele la fel de sprinten precum se urcă pe sfoara pe care are de mers. Din acest punct de vedere, filmul ridică moralul oricui. Aspirațiile tale așteaptă între două turnuri, care, ce-i drept, sunt la capătul lumii. Însă asta nu înseamnă că nu sunt acolo, că nu există. Tot ce trebuie tu să faci este să găsești orice cale de a le realiza.

3

Mise en scéne-ul este grandios. Sfoara călătoriei lui Robert Zemeckis începe din străzile aglomerate și sufocante ale Parisului, în toată strălucirea sa din finalul anilor ’60, traversează oceanul Atlantic și ajunge în eclatantul măr al Unchiului Sam. Alan Silvestri (cunoscut pentru Forrest Gump și trilogia Back to the Future) trebuie felicitat pentru alegerile ce au alcătuit coloana sonoră. Blues, jazz și soul-ul instrumental au construit atmosfera și au jucat un rol important în special pentru a crea ambianța necesară în momentul încropirii planului de bătaie.

În ciuda faptului că The Walk sugerează slab 11.09., visul american se materializează în fața lui Philippe de la începutul filmul. De ce să faire le tête când oricărui public îi plac filmele în care America e ridicată în slăvi, fie pur și simplu franc sau prin paravanul ochilor albaștri ai unui celebru saltimbanc.

1

L’appel du vide este distinct pentru Philippe Petit în comparație cu fiorii pe care îi trimite pe șira spinării pentru noi. Când privim în jos, simțit că suntem absorbiți, că suntem chemați de asfaltul rece și dur. Însă pentru Philippe, de jos vin încurajări, fluierături, oh là là-uri, ce îl ridică, îl inspiră și îl îndeamnă să continue pe o funie care nu se va rupe niciodată, atâta vreme cât el este pe ea.

“The Walk: Sfideaza limitele” va sosi în cinematografe în 3D și IMAX 3D din 9 octombrie și este distribuit în România de InterCom Film.

WALK_INTL_1SHT_TSR_LK2_3DIMX3D_02.indd