Într-o noapte de aventuri nebuneşti, Zach, Hannah, Champ şi Stine trebuie să-şi unească puterile pentru a-i băga înapoi între filele cărţilor pe păpuşa Slappy, pe fetiţa cu mască, gnomii şi alte creaturi, care ameninţau oraşul.

Regizor : Rob Letterman

Scenariu : Darren Lemke , Scott Alexander (poveste)

Gen : Aventură, Comedie, Fantastic

Lansare : 13 noiembrie 2015

Durata : 103 min

Studio :   Columbia Pictures

Distribuitor : InterCom Film

Clasificare : A.G.

Jack Black     …     R. L. Stine / Slappy / Invisible Boy (voice)
Dylan Minnette     …     Zach
Odeya Rush     …     Hannah
Ryan Lee     …     Champ
Amy Ryan     …     Gale

În Goosebumps, adolescentul Zach Cooper (Dylan Minnette), supărat că a trebuit să se mute dintr-un oraş mare într-unul mic, întrevede o rază de speranţă când întâlneşte o fată frumoasă din vecini, pe nume Hannah (Odeya Rush) şi leagă o nouă prietenie cu Champ (Ryan Lee).  Dar fiecare lucru bun are şi partea lui întunecată, aşa că Zach află destul de repede că misteriosul tată al lui Hannah este de fapt R.L. Stine (Jack Black), autorul seriei de succes, Goosebumps. Când Zach începe să afle tot felul de lucruri despre vecinii săi, el descoperă că Stine are un secret periculos: creaturile pe care le-a creat şi cu care a populat cărţile sale sunt reale, iar Stine îşi protejează cititorii ţinându-le închise în cărţile unde au apărut fiecare.  Când creaţiile lui Stine sunt eliberate neintenţionat dintre paginile manuscriselor, viaţa lui Zach devine de-a dreptul ciudată. Într-o noapte de aventuri nebuneşti, Zach, Hannah, Champ şi Stine trebuie să-şi unească puterile pentru a-i băga înapoi între filele cărţilor pe păpuşa Slappy, pe fetiţa cu mască, gnomii şi alte creaturi, care ameninţau oraşul.

Salutare “tovarăși cinefili”!

“A fost odată ca niciodată…
un scriitor de povestiri de groază și o prea frumoasă fată….”

Așa am putea începe preludiul nostru în lumea “Goosebumps”, dar nu o să fac așa, că de… nu scriu povești… de groază.

Să începem cu începutul, “Goosebumps” este o serie de nuvele horror pentru copii create de autorul american R. L. Stine cuprinse în 62 de cărți, din care 16 publicate în limba română, ultima fiind Monster Blood IV și fiind criticate pentru conținutul lor uneori violent. Succesul seriei a determinat numeroase alte sub-serii, tot de R. L. Stine, incluzând Give yourself Goosebumps și Goosebumps series 2000, în 1995, respectiv 1998. Cărțile au determinat două jocuri: Terror in the Graveyard și Escape from Horrorland – un joc PC și un serial TV. În timpul popularității lor, două parodii au fost create de alt autor sub pseudonimul de R.U. Slime numite Gooflumps: Eat Cheese and Barf! și Stay Out of the Bathroom. O serie nu mai puțin populară de televiziune a fost bazată pe aceste cărți, care s-a difuzat pe Fox Kids (Jetix) între 1995 și 1998, iar din 2007 e difuzată pe Cartoon Network.

Să ne întoarcem la filmul nostru, și să vă spun că Jack Black, Dylan Minnette, Odeya Rush și Ryan Lee sunt cei care ne poartă prin lumea terifiantă creată de R.L.Stein.

Subiectul filmului, aparent clișeul de zi cu zi, sună cam așa: băiat se mută în oraș nou, place fata și totul se termină cu „happy-end”.

Pe Jack Black, un actor marginalizat uneori, ni-l aducem aminte din filme precum Tenacious D, în The Pick of Destiny, School of Rock, King Kong sau Kung Fu Panda, îl regăsim mai matur, mai îmbătrânit, dar cu același umor acid chiar dacă în aparență joacă rolul unui om serios. El este chiar „părintele” freneziei numite Goosebumps, și anume R.L.Stein.

Tinerii lui parteneri, Dylan Minnette (“R.L. Stine’s The Haunting Hour”, “Prison Break”), Odeya Rush și Ryan Lee, (partenerul lui Dylan în “R.L. Stine’s The Haunting Hour”), sunt cei care devin motorul filmului și sunt cei care intră în belele.

Lumea creată de R.L.Stein a fost reinventată de Rob Letterman cu ajutorul efectelor speciale CGI, și sincer să fiu chiar merită aplauze. Nu sunt nici să te lase cu gura căscată, dar nici de lepădat. Îmbinarea de efecte CGI și lumea reală chiar se leagă și într-un fel sau altul crează o poveste paralelă în filmul regizat de Letterman.

Scenariul nu este unul spectaculos, dar are momentele lui de tensiune, de schimbări de macaz, bine punctate de scenarist și anume Darren Lemke, având la bază o adaptare scrisă de Scott Alexander și Larry Karaszewski. Pe alocuri previzibil și cu replici predictibile, uneori, filmul nu este tipicul hollywoodian și anume să te arunce în vâltoarea acțiunii de la primele cadre. Își crează mediul propice pentru tensiunea necesară, încet, și cu pași mărunți, dându-ți impresia că s-ar putea să îți sară ceva în față de după colț, dar… mai avem de așteptat.

Acțiunea filmului nu este una lentă, plictisitoare ci are momentele sale – puține din păcate – care te țin cu sufletul la gură. Filmul are o anume dinamică și îți dă fiori pe șira spinării. Totul este acompaniat de o coloană sonoră bine conturată și cu elementele specifice genului horror, coloana sonoră fiind sub semnătura lui Danny Elfman.

Dacă mai punem la socoteală că toată experiența imaginată și propusă de Letterman este și 3D, putem spune că avem toate incredientele pentru

un film bun pentru o seară în care vrei să te relaxezi.

Goosebumps: Îți facem părul măciucă este produs de SONY și Columbia Pictures, distribuit în România de InterCom Film și rulează în cinematografe din 13 noiembrie.