După ce au reuşit să oprească planurile malefice ale Crăiesei Zăpezii, trolii au început să se bucure de libertate fără limite. De când a fost aliatul principal în marea victorie, trolul Orm a devenit eroul tuturor.

Regizor:  Aleksey Tsitsilin

Scenariu:   Roman Nepomnyashchiy, Vladimir Nikolaev

Gen: Animație, Aventură, Familie

Lansare: 1 ianuarie 2016

Durata: 78 min

Studio: Wizart Animation

Distribuitor: Freeman Entertainment

Clasificare: A. G.

Anna Shurochkina     …     Gerda (voce)
Ivan Okhlobystin     …     Orm (voce)
Anna Khilkevich     …     Maribel (voce)
Aleksandr Uman     …     Rakhat (voce)

După ce au reuşit să oprească planurile malefice ale Crăiesei Zăpezii, trolii au început să se bucure de libertate fără limite. De când a fost aliatul principal în marea victorie, trolul Orm a devenit eroul tuturor. Totuşi, statutul de ajutor nu îl mulţumeşte, de aceea entuziastul personaj începe să împrăştie poveşti de-a dreptul ridicole, conform cărora el este adevăratul erou. De unul singur a învins-o pe Crăiasă şi acum urmează să ia în căsătorie o frumoasă prinţesă şi să moştenească o avere uriaşă! Unde îl vor duce pe Orm amuzantele lui istorisiri, rămâne să descoperiţi urmărind animaţia „Crăiasa Zăpezii”, din 1 ianuarie 2016, la cinema. Un film distribuit de Freeman Entertainment!

Aleksey Tsitsilin preia conducerea proiectului ”Snow Queen” de la regizorii Vladlen Barbe și Maksim Sveshnikov și aduce ochilor curioși continuarea peliculei inspirate de Hans Christian Andersen.

Copiii vor avea în față tacâmurile și farfuria, iar filmul le va fi servit ca felul principal. Neferindu-se de a pune toate cărțile pe masă, “Snow Queen 2” nu mai lasă nimic pentru stratul obviu, grăbindu-se să îngrămădească toate atitudinile și sentimentele vitale (precum prietenie, dragoste, adevăr, curaj) și sfârșind a pune în evidență doar una, respectiv adevărul și importanța acestuia.

the_snow_queen_2_1

Direcția sincopată a firului narativ, estompată vag de coloana sonoră teribil de antrenantă, o poveste de dragoste inițiată însă subdezvoltată până în final, dus-întorsul exhaustiv al acțiunii, flashback-uri răsărite de nicăieri, dialogul amuzant de ridicol – toate aceastea se confundă într-o mare înduioșătoare de predici și metafore facile, accesibile tuturor.

Astfel îl urmărim pe trolul Orm – o alegere surprinzătoare pentru un personaj principal, ceea ce îl face mai atrăgător și, eventual, mai relatable pentru copii – în a sa căutare a… fericirii? Banilor? Împlinirii? De-ar fi fost transformat într-un desen animat, zic eu că ar fi prins mult mai bine, iar personajele ar fi avut parte de mai mult screen time. Și ca orice trol inimos, Orm caută, prin mijloace inițial egoiste, să facă ceva bun pentru o figură majoră din viața sa, înțelegând importanța prietenilor săi alături, doi adolescenți cu care ați făcut cunoștință în filmul anterior, în frunte cu Gerda.

the_snow_queen_2_2

“Snow Queen 2” se vrea a fi un melanj între “Narnia”, “The Polar Express”, “Ice Age” și “Frozen”, și, deși este ferm însemnat de incertitudinile regizorale și hibele scenaristice, îi ține pe cei mici pe poziții în scaunele cinematografelor, dirijând o suită de povețe fundamentale și cauzând zâmbete și hohote de râs chiar și în rândurile adulților.

Înregistrarea unei mici descrieri, prezentate la Radio 1 poate fi ascultată mai jos:

Snow Queen 2 / “Crăiasa Zăpezii 2” este distribuit de Freeman Entertainment și poate fi văzut în cinematografe de la 1 ianuarie.

snow-queen-2