Distribuitor: Ro Image, MediaPro Distribution

Gerard Butler … Mike Banning
Aaron Eckhart … Benjamin Asher
Morgan Freeman … VP Trumbull
Angela Bassett … Lynne Jacobs
Alon Aboutboul… Aamir Barkawi

Sinopsis: La funeraliile Primului-Ministru britanic participă lideri ai statelor din toată lumea occidentală. Dar, ceea ce începe ca fiind cel mai bine păzit eveniment din lume se transformă într-un complot menit să ucidă preaputernicii zilei, și să arunce în aer fiecare simbol al capitalei Marii Britanii.

Salutare “tovarăși cinefili”!

“Răzbunarea trebuie să fie

profundă și absolută!”

Produs la trei ani, cu greu, după “Olympus Has Fallen”film care a surprins pe toată lumea și mai ales pe cei care au produs “White House Down”, cu încasări la box-office de 161 milioane de dolari, acest nou film de acțiune aduce pe marele ecran timp de o oră și treizeci de minute acțiune pură, în adevăratul sens al cuvântului. Dacă ați văzut primul film și v-a plăcut personajul interpretat de Gerard Butler, agentul secret care, în ciuda faptului că era văzut ca un paria, reușește să-l salveze pe președintele Americii, interpretat de Aaron Eckhart, atunci cu siguranță o să vă placă și de această dată.London-Has-Fallen-Butler-EckhartÎn filmul de față găsim teroriști mult mai sofisticați și mult mai ambițioși, reușind să strângă într-un singur loc, prin minuțioase planuri, aproape toți liderii lumii cei mai importanți reușind într-un final să-i îngenuncheze definitiv. În primul film din franciză, cel din 2013, băieții răi erau reprezentați de nord coreeni care nu prea au fost cine-știe-ce, însă de data asta avem parte de un foarte bogat traficant de arme pornit să distrugă și să umilească Vestul, motivațiile lui fiind justificate, cel puțin din punctul lui de vedere.

London-Has-Fallen-Movie-Review-Image-3Să ne înțelegem, efectele special folosite în filmul de față nu sunt nici pe departe atât de spectaculoase ca în “Inception” sau “Dawn of the Planet of the Apes”, dar sunt bine făcute și aduc acel iz de realism când vine vorba de distrugerea unor edificii importante, cum ar fi Westminster Abbey și Parlamentul Britanic, clădiri care în “London Has Fallen” sunt distruse aproape în totalitate. La producția de efecte speciale și la scenele de luptā s-a apelat la adevărați specialisti anti-tero, atât la veridicitatea scenelor dramatice din film.

Personajul negativ este Aamir Barkawi (Alon Moni Aboutboul), un celebru traficant de arme cu o vagă naționalitate, care la începutul filmului intră în vizorul Americii, după ce participă indirect la un masacru în Philipine. În timp ce își sărbătorește așa-zisa victorie, americanii îl iau la țintă, printr-un atac cu drone, exact în momentul în care Barkawi participa, alături de fii săi și de mulți alți civili, la nunta fiicei sale. London Has Fallen nu pierde timpul cu dezbaterea justificării unui astfel de atac cu victime colaterale (civilii ce participau la respectiva nuntă), ci trece mai departe și nici nu aduce în discuție divergențele de moralitate. Nu, filmul ne duce direct în miezul acțiunii, demarând astfel, încă odată, mașina de propagandă americană și îmbrățișează idea că ar exista diferențe fundamentale de justificare morală între acțiunile Americii și a aliaților ei și a sadicilor ei adversari.

london-has-fallen-847034lBineînțeles, ca în orice film de acest gen, fiecare are motivele sale, iar motivul personajului nostru negativ, Aamir Barkawi, este de a se răzbuna pe americani și pe aliații lor pentru uciderea fiicei sale. Catalizatorul răzbunării sale este moartea premierului britanic, aparent în urma unui atac de cord, fapt ce îi aduce la un loc pe toți liderii lumii occidentale, obligați să participe la funerariile acestuia. Tot ceea ce urmează, treptat, și cu tensiunea caracteristică unui film de acest gen, ne dezvăluie în timp că totul a fost planificat minuțios de Barkawi timp de doi ani, reușind să își inflitreze în cele mai importante instituții britanice, agenți.

Gerard Butler reușește să joace bine și de data asta în pielea agentului secret Bennet, poate puțin mai bine decât în “Gods of Egypt”, iar partenerul său, Aaron Eckhart își face mai veridic personajul interpretat. Parcă de data asta ne dă senzația că a început să creadă și el în președintele Asher. Restul actorilor, cu nume grele de altfel, în acest al doilea film, nu mai sunt atât de importanți ca în primul (vezi aparițiile episodice ale lui Morgan Freeman și Angela Basett).London-Has-Fallen-ButlerScenariul filmului este scris de echipa de la primul film, Creighton Rothenberger și Katrin Benedikt, dar de data asta sunt ajutați de Christian Gudegast și Chad St.John, iar regia aparține lui Babak Najafi, regizor de origine iranianā, cunoscut pentru filmele “Sebbe, din 2010 și “Snabba Cash II” din 2012.

Ca și concluzie finală, filmul ăsta merită văzut, nu te plictisește, ai parte de acțiune de la început și până la sfârșit, cu un scenariu aproximativ previzibil dar echilibrat, cu efecte speciale bine făcute ce aduc acel aport de realism filmului, și jocul actorilor care nu dezamăgește nici el.

Acestea fiind zise, vă salut “tovarăși cinefili”, să vă curgă filme bune prin fața ochilor și ne auzim, în fiecare dimineață, de luni până vineri, de la 07:30, la Radio 1 România.

Filmul „London Has Fallen” este distribuit de Ro Image și MediaPro Distribution şi va avea premiera pe 18 martie 2016, fiind distribuit în format 2D.

london-has-fallen-afisTrailer: