„Nuntă à la grec 2” este continuarea uneia dintre cele mai de succes comedii din ultimii ani. Nia Vardalos, actriţa nominalizată la Oscar, semnează scenariul şi revine în rolul principal alături de actorii preferaţi din prima parte. Odată descoperit, secretul familiei Portokalos va reuni întregul clan pentru o nouă nuntă, mult mai mare şi mai… grecească.

Regizor: Kirk Jones

Scenariu: Nia Vardalos

Gen: Comedie, Romantic

Lansare: 1 aprilie

Durata: 94 min

Studio: Gold Circle Films, HBO Films, Playtone

Distribuitor: Freeman Entertainment

Clasificare: AP

Nia Vardalos … Toula
John Corbett… Ian
Michael Constantine … Gus
Lainie Kazan… Maria
Andrea Martin… Aunt Voula

Lucrând încă în restaurantul grecesc al părinţilor ei, Paris creşte văzând cu ochii. Fata e pe cale să încheie studiile liceale, dar Toula şi Ian, părinţii ei, au dificultăţi în căsnicie. Când cei doi află că părinții Toulei nu au fost niciodată căsătoriţi oficial, planurile pentru o nouă nuntă încep să apară. Poate această nouă şi zgomotoasă nuntă grecească să reunească familia?

Telefoane, telegrame, tele-greek!

În 2002 ”My Big Fat Greek Wedding” primea o nominalizare surprinzătoare la Premiile Oscar la secțiunea Cel Mai Bun Scenariu Original și câștiga alte 20 de premii și alte 27 de nominalizări. Comedia asta a spart normele și a avut încasări la box-office nesperate nici de producători și nici de scenarista și actrița Nia Vardalos.

Ian & ToulaAm plecat în seara asta la vizionare încercând să rememorez filmul văzut acum 14 ani și cu speranța că nu voi pleca dezamăgit din sala de proiecție. Dacă a fost sau nu așa rămâne să concluzionați voi la finele acestei recenzii.

Filmul este regizat de Kirk Jones („Dădaca McPhee”, „În sănătatea lui Ned”) şi este produs de Gary Goetzman, Rita Wilson şi Tom Hanks. Paul Brooks şi Seven Shareshian revin ca producători executivi, alături de Scott Niemeyer şi de Vardalos. Filmările au avut loc în unele dintre locaţiile din primul film, ceea ce i-a făcut pe toţi să aibă impresia că au revenit în Chicago.

Vardalos, care joacă rolul Toulei, este însoţită de întreaga distribuţie care a fost nominalizată la SAG Award, între care John Corbett (serialul TV „Numai tată să nu fii!”), în rolul soţului Toulei, Ian, Lainie Kazan („Prietenele”) şi Michael Constantine („Fără apărare”) în rolul părinţilor ei Maria şi Gus. Bruce Gray („Crimson Peak”) şi Fiona Reid („Soţia călătorului în timp”) sunt părinţii lui Ian, Rodney şi Harriet.

Nou veniţi în My Big Fat Greek Wedding 2 sunt Elena Kampouris („Bărbaţi, femei şi copii”), în rolul lui Paris, fiica extrem de căpoasă a Toulei şi a lui Ian, Alex Wolff („Bona”), în rolul Bennett, Jeanie Calleja („Our Hero”), ca Ilaria, soţia lui Nick, Rob Riggle („21 Jump Street: O adresă de pomină”), în rolul reprezentantului de la Northwestern, Mark Margolis (serialul TV „Breaking Bad”) ca Panos, Rita Wilson (serialul HBO „Fetele”), ca Anna şi John Stamos (serialul TV „Grandfathered”), în rolul lui George.

All cast Povestea din ”My Big Fat Greek Wedding 2” continuă, într-un fel, povestea Toulei și a lui Ian, la 10 ani de la momentul nunții lor pline de aventuri. Deja maturi, responsabili și cu o fată la purtător, Ian și Toula își duc viața de zi cu zi într-un cartier din Chicago, alături de numeroasa familie, de origine greacă, Portokalos, familia Toulei. La fel ca și în primul film, toți membrii familiei sunt călare, unul peste celălalt, la bine și la rău, ajutându-se cu problemele de zi cu zi ale fiecărui membru.

”My Big Fat Greek Wedding 2” este multaşteptata continuare a comediei cu cele mai mari încasări din toate timpurile. Publicul, la nivel mondial, a adorat personajele extrem de similare oamenilor de rând, văzându-şi adesea familiile reflectate în membrii adorabili şi îndrăzneţi ai familiei Portokalos. După un scenariu scris de nominalizata la Premiul Oscar Nia Vardalos, care joacă alături de întreaga distribuţie din primul film, acţiunea, dezvăluie de această dată un secret al familiei Portokalos care va aduce întregul clan împreună pentru o nuntă şi mai mare, şi mai grecească.

ParisToula și Ian nu prea mai sunt fericiți și realizează acest lucru, dar sunt prea ocupați cu creșterea și educarea fetei lor de 17 ani, Paris, interpretată de Elena Kampouris, o superbă și promițătoare tânără actriță, cunoscută cinefililor din alte două producții, din 2013, respectiv 2014, “Labor Day” și “Man, Women & Children”. La fel cum este Toula pentru părinţii ei, aşa şi Paris e totul pentru Ian şi Toula. Aceştia se întreabă dacă n-ar trebui s-o lase pe fiica lor de 17 ani să crească şi să ia propriile decizii, în loc să o sufoce cu tradiţiile de familie şi cu propriile lor aşteptări legate de ceea ce ar trebui să fie ea. La fel ca şi Toula, Paris nu e prea mulţumită să-i spună toată lumea cum ar trebui să fie o bună grecoaică. Ea se află la mijloc între aşteptările mari pe care le are familia pentru ea şi propriile-i visuri.

Nia Vardalos își reia rolul creat tot de ea în 2002, de această dată mai matură (să nu zic mai îmbătrânită), și sincer o face cu stil și clasă. Nu dezamăgește absolut deloc, iar scenariul creat de ea are consistență, fir epic bine gândit și cu foarte mult spațiu de improvizație pentru pionii principali din acest film.

John Corbett a jucat rolul lui Ian Miller în ”My Big Fat Wedding”, care a fost unul dintre filmele independente cu cele mai mari încasări, și ar fi fost păcat să nu revină și în această continuare. Sincer, filmul nu ar mai fi avut același farmec dacă personajul lui Corbett ar fi dispărut.

Vardalos a reușit prin această continuare a succesului din 2002 să demonstreze încă odată, dacă mai era nevoie, că a fost nominalizată pe drept la Oscar-uri, și că, tot pe drept, a reușit să pună prima producție, și de ce nu și pe aceasta, în fața unor numeroase premii și nominalizări.

Filmul are un ritm aparte, un umor bine gândit și foarte bine punctat pe tot parcursul filmului. Nu foarte exagerat și exact atunci când a fost nevoie micile gaguri comice și-au făcut simțită prezența, iar deliciul multor scene l-a făcut Mana-Yiayia (străbunica), interpretată foarte bine de Bess Meisler, o bătrânică delicioasă care mi-a adus aminte de bunica mea.”My Big Fat Greek Wedding 2”Scenele picante din filmul de față te fac să râzi și să te regăsești, într-un fel sau altul, atât pe tine cât și pe cei din familia ta. “My Big Fat Greek Wedding 2” aduce pe ecran exact ceea ce scenarista și toată echipa implicată în această peliculă și-au propus, și anume un film bun, o comedie în care ne putem regăsi și în viața de zi cu zi a unei familii numeroase… nu neapărat grecească.

Mergeți la cinematograful din cartierul vostru, dacă se poate cu întreaga familie, și vizionați acest film, merită din plin. Acestea fiind zise, vă salut “tovarăși cinefili”, să vă curgă filme bune prin fața ochilor și ne auzim, în fiecare dimineață, de luni până vineri, de la 07:30, la Radio 1 România.

My Big Fat Greek Wedding 2 / “Nuntă a la Grec 2” este distribuit de Freeman Entertainment şi va avea premiera pe 1 aprilie 2016.

afisTrailer: