Principala noutate pe care o propune Netflix pentru viitorul apropiat, în materie de conţinut, e globalizarea – reiese din prezentările managerilor şi realizatorilor de seriale de la Festivalul Netflix, care s-a desfăşurat luni, 11 aprilie, la La Cité du Cinéma din Paris.

„Producem în toată lumea, cu echipe din toată lumea şi distribuim conţinutul în toată lumea”,

a sintetizat abordarea Reed Hastings, CEO-ul companiei de video on demand, în prezentarea introductivă.

Hastings a dat drept exemplu „Narcos”, serialul despre Escobar a cărui acţiune se petrece în Columbia, dar este produs în SUA, cu un regizor şi un protagonist brazilian (José Padilha şi Wagner Moura). Tendinţa globală este însă mai marcată în noutăţile din viitorul apropiat. „Marseille” este un serial de opt episoade, realizat integral în Franţa, cu Gerard Depardieu în rolul primarului oraşului, care va fi lansat pe 5 mai, inclusiv în România, în timp ce „The Crown” (premiera: 4 noiembrie), care o are în centru pe Elisabeta a II-a, a fost creat de scenaristul şi dramaturgul britanic Peter Morgan.

„Dark” este un thriller fantastic realizat în Germania, în limba germană, iar alte producţii ca „The Get Down” (din 12 august) sunt şi ele exemple de diversitate culturală: chiar dacă acţiunea acestuia se petrece mai ales în Brooklyn, e vorba de cultura afro-americană şi muzica hip-hop. În materie de lung-metraje, în aceeaşi zodie e şi „Special Correspondents”, comedie canadiano-britanică de şi cu Ricky Gervais, remake al unui film franţuzesc despre aventurile unor jurnalişti în Irak, care va putea fi văzut de pe 29 aprilie.

La capitolul „alte noutăţi Netflix”, în materie de producţii pentru copii, cea mai ambiţioasă este „BeatBugs”, titlu de animaţie creat de Josh Wakely care îşi doreşte să repună în circulaţie muzica Beatleşilor la generaţia foarte tânără, în interpretări ca ale lui Pink sau Eddie Vedder de la Pearl Jam. În materie de seriale care au trecut deja de primul sezon, Lorenzo Richelmy, protagonistul lui „Marco Polo”, a anunţat în premieră că cea de-a doua serie va fi disponibilă pe 1 iulie.

Actorul italian a explicat că prima serie a avut mai degrabă un caracter expozitiv, referitor la realitatea extrem orientală din film.

„Am creat cutia în care se desfăşoară lucrurile, iar acum ne vom distra în interiorul cutiei. Publicul se poate aştepta (în sezonul următor – n.r.) la evoluţie.”

Cu privire la „Orange is the New Black”, Kate Mullgrew (Red) a spus că al patrulea sezon, programat şi el pentru acest an, va fi „foarte întunecat”.

Vedeta Festivalului, Kevin Spacey, a evitat totuşi să dezvăluie orice detalii despre următorul sezon „House of Cards”:

„Trăim într-o lume în care bârfa de la automatul de apă s-a extins, totul e online acum. Din fericire, facem parte dintr-o generaţie non-spoiler. (…) Iar eu nu pot fi şeful spoilerelor.”

Referitor la ieşirea din echipă a creatorului serialului, Beau Willimon, la al cincilea sezon, Spacey a dat asigurări că nu va schimba lucrurile:

„Beau e foarte obosit, a lucrat zi după zi la serial, şi îi vom simţi lipsa. Dar echipa de scenarişti e aceeaşi, mult din ceea ce se va întâmpla a fost discutat deja cu Beau, în decursul sezonului trecut. Vom începe curând filmările pentru sezonul al cincilea.”

Spacey s-a amuzat comparând ficţiunea politică din „House of Cards” cu alegerile reale din SUA, în care un Donald Trump a provocat consternare globală:

„A trebuit să ne tot spunem că ceea ce facem noi e ficţiune. Unii candidaţii care se află în cursă se poartă şi ei ca nişte personaje fictive. (…) Deschid televizorul şi mă uit la ştiri şi îmi spun: n-am mers destul de departe…”

Totuşi, problema nu se pune la fel în alte ţări în care „House of Cards” a avut succes:

„Am fost la un concert la Macao şi am fost tratat ca un star de rock. Dintr-o dată, 300 de chinezi s-au repezit la mine, ca să-şi facă selfie-uri cu mine. (…) Totuşi, din punctul de vedere al omului de rând, Frank Underwood e văzut acolo ca un luptător anti-corupţie.”

Dincolo de orientări punctuale ca serialele produse în mai multe ţări sau titlurile pentru familie şi copii, Reed Hastings, CEO al companiei, spune că platformele video on demand combină avantajele tuturor canalelor media mai vechi, de la radio, la televiziunea clasică, liniară şi chiar literatură:

„Vehiculul iniţial pentru binge viewing (consumul mai multor episoade la rând – n.r.) este cartea. Suntem foarte mândri că am creat ceva asemănător pe TV. (…) Televiziunea de Internet este următorul val al entertainment-ului, ia tot ce e mai bun de la celelalte medii.”

Netflix este disponibil din ianuarie 2016 şi în România, cu un catalog mai restrâns decât în alte ţări şi fără subtitrări în română. Abonamentele costă între 8 şi 12 euro pe lună.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.