În anul 1975 , o fetiță de cinci ani, este lăsată la ușa unui orfelinat de o familie care o adoptase. Călugărița responsabilă spune că ea va avea parte de o altă familie cu care se va înțelege într-un final. Suntem în anul 1980. O fată acum în vârstă de zece ani este lăsată din nou în fața oferlinatului de către o altă familie care nu a acceptat-o, iar ea se întreabă de ce nimeni nu o vrea. Michelle își ia frâiele vieții în mâini și decide să ajungă în top.

Regizor: Ben Falcone

Scenariu: Ben Falcone, Melissa McCarthy, Steve Mallory

Gen: Comedie

Lansare: 15 aprilie

Durata: 99 min

Melissa McCarthy … Michelle Darnell
Kristen Bell … Claire
Peter Dinklage … Renault

Șefa, un titan al industriei este trimisă la închisoare după ce este arestată pentru utilizarea abuzivă a informațiilor confidențiale. Când iese gata să se reinventeze ca cea mai recentă vedetă a Americii, nu toată lumea pe care a păcălit-o este gata să uite și să ierte.

hoțul neprins negustor cinstit!

Motto-ul scris mai sus se poate aplica la filmul văzut în această seară la Cinema City AFI Palace până la un punct. Avem de-a face cu o comedie, ușoară, de sâmbătă seara, presărată pe ici pe colo cu puține momente de acțiune și cu multe trivialități. Nu degeaba nu este recomandat minorilor sub 15 ani.

Boss, The (2016)După cum ați citit și în sinopsis, avem de-a face cu o tânără domniță, la începutul filmului, undeva prin anii ’70, marginalizată și abandonată de familie, care, motivată de acest aspect dur al vieții ei, decide că trebuie să-și ia singură viața în mâini și să ajungă cineva. Ajungem în zilele noastre unde o găsim pe Michelle Darnell o femeie împlinită din punct de vedere profesional, extrem de bogată, populară dar singură, fără familie și cu extrem de puțini prieteni adevărați. Singurii ei prieteni sunt șoferul, Tito, și secretara și mâna ei dreaptă, Claire, unul stând din interes, iar celălalt pentru că are nevoie de o slujbă sigură pentru a-și crește copilul.

the-boss-412452lActrița Melissa McCarthy are un dublu rol în această peliculă, scenaristă și actriță în rol principal (Michelle Darnell) și, din păcate, nu pot spune că excelează la capitolul creație de scenarii. Mai trebuie amintit faptul că este parteneră la conceperea acestui scenariu cu Steve Mallory și cu Ben Falcone, care este și regizorul peliculei și partenerul de viață al actriței.

Dacă nu ar fi vorba de Melissa McCarthy și de faptul că este o actriță versatilă și complexă, aș fi tentat să spun că acest film e bun de dat la spate, dar merită pentru jocul actoricesc, atât al ei, cât și al celeilalte actrițe în rol principal, și anume Kristen Bell, în rolul lui Claire. Cele două, împreună, reușesc să ducă filmul până la capăt și să-i ridice puțin calitatea, cu toate că scenariul este slab, spre foarte slab.

2016-02-13-08_09_16Sunt multe clișee, scene și acțiuni previzibile de la o poștă, multă trivialitate, și când te gândești că personajele în rol secundar sunt niște copii de clasa a 5-a, mult pigwash și dialoguri lipsite de consistență.

Peter Dinklage a fost cooptat în producție ca fiind the bad guy, în rolul lui Renault, un fost iubit din tinerețe, frustrat că a pierdut locul de vice-președinte în fața iubitei, Michelle, și acum este obsedat în a o distruge cu orice preț. Rolul lui Dinklage, din punctul meu de vedere, este unul din cele mai proaste roluri jucate de actor, asta dacă e să facem o comparație cu rolul său din populara serie Game of Thrones, de exemplu. Este a doua oară când îl văd pe Dinklage într-un rol mult mai mic decăt valoarea lui ca și actor. Iar scena de final, duelul cu săbiile de samurai mi s-a părut în plus și fără logică. Dezamăgitor!

Așa cum spuneam mai devreme, regia îi aparține lui Ben Falcone, soțul actriței din rolul principal care, de altfel, în 2014 a mai luat frâiele unui alt film în care McCarthy era piua întâi, este vorba de ”Tammy”. Nu știu care a fost target-ul regizorului pentru acest film, dar din locul în care am stat eu nu am văzut nimic deosebit, cel puțin nu din punctul de vedere al regizorului. Fiecare film, într-un fel sau altul, are o amprentă distinctă a regizorului. Din păcate la acest film nu am reușit să definesc o astfel de amprentă.

the-boss-699223lKristen Bell reușește să-și ducă rolul până la final, dar am avut senzația că pe fața ei se citea un disperat strigăt de ajutor, ca și cum era sechestrată și forțată să joace rolul dat. Oricum, una peste alta a reușit să împrospăteze pelicula cu jocul ei.

Din punct de vedere al imaginii filmul a stat bine, nimic ieșit din comun, foarte bine puse în valoare momentele de filmare nocturnă, iar cadrele au fost bine structurate, trecerile de la un moment către altul făcându-se lin. Sunetul și muzica au fost în ton cu subiectul filmului, muzica monotonă pe alocuri, dar de actualitate. Nu s-au dus în cufărul cu vechituri ci au optat catre un soundtrack actual.

Filmul, cum spuneam, ca și concluzie finală, merită văzut pentru cele două actrițe, într-o sâmbătă seara cu prietenii la o pungă de popcorn.

Acestea fiind zise, vă salut “tovarăși cinefili”, să vă curgă filme bune prin fața ochilor și ne auzim, în fiecare dimineață, de luni până vineri, de la 07:30, la Radio 1 România.

Cu aceste gânduri și rânduri vă invit din 15 aprilie în cinematografe să vedeți The Boss/ “Șefa”, film adus în România de Ro Image, în cinematograful din orașul tău.