Neel Sethi     …     Mowgli
Bill Murray     …     Baloo (voce)
Ben Kingsley     …     Bagheera (voce)
Idris Elba     …     Shere Khan (voce)
Lupita Nyong’o     …     Raksha (voce)
Scarlett Johansson     …     Kaa (voce)

Regizat de Jon Favreau (Iron Man), adaptat după povestea nemuritoare a lui Rudyard Kipling, inspirat de filmul de desene animate Disney, devenit clasic, “Cartea Junglei” este un film epic nou-nout despre Mowgli, un pui de om crescut de o haită de lupi. Dar Mowgli află că nu mai e binevenit în junglă, atunci când temutul tigru Shere Khan (vocea lui Idris Elba), ce poartă pe trup cicatrici lăsate de Om, jură să distrugă orice amenințare. Forțat să abandoneze jungla, singurul cămin pe care l-a cunoscut vreodată, Mowgli pornește într-o călătorie captivantă ce-l va face să descopere din ce aluat e făcut, condus de pantera Bagheera (vocea lui Ben Kingsley), devenită mentor și sfătuitor și de ursul Baloo (vocea lui Bill Murray), un spirit liber, pus mereu pe distracție. De-a lungul acestui drum, Mowgli întâlnește creaturi care nu-i doresc neapărat binele, cum ar fi Kaa (vocea lui Scarlett Johansson), un piton a carui voce și privire seducătoare îl hipnotizează pe puiul de om, precum și pe alunecosul King Louie (vocea lui Christopher Walken), care încearcă să-l convingă pe Mowgli să-i spună secretul focului: misterioasa și mortala floare roșie.

Cu mult timp în urmă, în 1967, Disney lansa animația-muzical, The Jungle Book, bazată pe o carte scrisă de Rudyard Kipling – carte ce stă și la baza animației refăcută tot de Disney pentru acest an. De data aceasta nu este o animație clasică, 2D, Jon Favreau – regizorul peliculei de față, optând pentru un motor vizual complet 3D și credeți-mă, rezultatul este excelent.

În afară de micuțul Mowgli, interpretat lăudabil de Neel Sethi, absolut totul s-a filmat pe fundal verde. În ziua de astăzi, efectele speciale au ajuns să fie atât de bine făcute încât nu mai au impactul avut odinioară, deci totul se rezumă la jocul actoricesc, scenariu și muzică. În cazul de față nu se aplică teoria, efectele vizuale fiind atât de reale încât uiți complet că totul este realizat cu ajutorul CGI și contează enorm. De la animațiile în sine (realizate fără ajutorul tehnologiei mo-cap) și până la cele mai mici detalii, vizualul din “The Jungle Book” este incredibil și pentru prima oară pot să spun cu mâna pe inimă că 3D-ul este absolut necesar și impresionant!

Recunosc, animația clasică a fost printre preferatele mele în copilărie și mulțumită casetelor video (VHS) am tocit banda de câte ori am putut, fascinat fiind de culoare, personaje, poveste și nu în cele din urmă muzica și dansul animației.

Povestea se păstrează din carte și animația clasică, în centrul atenției fiind Mowgli adus de pantera Bagheera la o haită de lupi și dat în adopție, după ce micuțul a fost martor luptei dintre tatăl său și temutul tigru Shere Khan care a ieșit învingător, dar cu cicatrici de pe urma luptei crâncene ce implică și o… floare roșie (foc).

Câțiva ani mai târziu, Shere Khan află că Mowgli trăiește în familia de lupi și e pornit să-și încheie ce a început cu tatăl său. Tigrul este privit cu teamă de întreaga junglă, dar o lege îi face pe toți să trăiască la unison, respectul fiind cel care are un cuvânt de spus… dar nu pentru mult timp. Legea e încălcată, iar tigrul decide să termine cu marea lui obsesie: micuțul pui de om.

Mowgli decide că e timpul să plece, pentru a nu pune în pericol haita și de aici începe aventura sa în drum către semenii săi localizați la un sătuc, la capătul junglei. În călătorie, Mowgli îi va întâlni pe Kaa, Baloo, King Louie și alte animale care apar și-n carte și animația clasică, iar finalul va fi unul care merită toate așteptările.

the-jungle-book2

The Bare Necessities este un clasic și “pui de om” fiind îmi plăcea la nebunie melodia și după cum spuneam, muzica și dansul sunt superbe și memorabile în clasic, iar în acest remake avem doar câteva “nuanțe” ale acestora. Ritmul tribal, în fundalul muzical, se potrivește de minune, dar natura destul de serioasă a filmului nu lasă loc la prea multe picanterii, chiar dacă avem câteva poante foarte amuzante.

Animalele sunt realizate la modul extrem de realistic și se comportă natural, iar vocile lor sunt foarte bine dublate de actorii aleși perfect pentru fiecare personaj în parte. Scarlett Johansssssson face o treabă minunată cu Kaa, “trusssssst me”; Baloo e dublat de înțeleptul și amuzantul Bill Murray, Bagheera împrumută vocea lui Ben Kingsley, iar preferatul meu este Idris Elba care face din Shere Khan unul dintre cei mai puternici și bine conturați villaini dintr-o animație Disney!

the-jungle-book4

Trebuie să insist puțin asupra lui Shere Khan, să vă asigur că de la apariția sa grandioasă și până la ultimele clipe de ură și răzbunare asupra lui Mowgli, face un joc excelent și fiecare cadru cu el îți taie răsuflarea, iar răgetele sale îți vor da fiori pe șira spinării. Clar e preferatul meu, secundat de Grey (o să vedeți voi cine e).

Avem multe scene destul de dure, întunecate și lupte sălbatice și filmul a primit pe bună dreptate rating A.P. 12, dar am fost mirat cum la vizionarea cu presa au fost prezenți foarte mulți copii sub această vârstă și nu văd nici un motiv pentru care a fost dublat. Așadar, lăsați micuții acasă momentan.

Mai sunt multe de spus despre pelicula de față, dar am să vă las pe voi să vă bucurați de ea fără a dezvălui prea multe. Ca o concluzie pot să vă spun că Disney și Favreau (Iron Man) merită toate laudele, iar scene precum Mowgli și Baloo pe râu și confruntarea finală aduc laolaltă sentimente și reacții multiple. Un film care vă trece, pe parcurs, prin toată gama de simțuri și trăiri, iar la sfârșit îți vine să aplauzi (sau chiar ai curajul să o faci). Din păcate, un film bun, în zilele noastre, este extrem de rar și tocmai de aceea merită toate aprecierile și încurajările noastre.

Câteva cuvinte despre film s-au spus și la matinalul de pe Radio 1.

The Jungle Book / “Cartea Junglei” poate fi urmărit în cinematografe, începând cu 15 aprilie și este distribuit în România de Forum Film.

jungle-book-ro