Lungmetrajul #Selfie69 spulberă mitul urban potrivit căruia căsnicia nu aduce fericirea… Poate chiar dimpotrivă! Dar, pentru a ajunge la această concluzie, trei grații bune și nebune, Roxi, Yasmine și Ana trebuie să treacă prin capcanele, tentațiile și pericolele ce apar în urma unui pariu total ”prăjit”, ce devine viral pe facebook: care dintre ele se mărită prima în trei zile?!

Regizor: Cristina Iacob

Scenariu: Cristina Iacob, Tudor Potra & Maria Spirache

Gen: ComedieAcțiuneRomantic

Lansare: 16 septembrie

Durata: 118 minute

Studio: Zazu Film

Distribuitor: Zazu Film

Olimpia Melinte … Roxi
Crina Semciuc… Yasmine
Flavia Hojda… Ana
Alex Calin… Bogdan
Vlad Logigan… Magi
Levent Sali… Mihai
Maia Morgenstern… Bila
Răzvan Vasilescu… Tatăl Anei
Alina Chivulescu… Cecilia

Așa că, plecate de acasă, atât la propriu cât și la figurat, ele caută cu înverșunare inelul mult visat de fiecare mireasă latentă. După câteva preludii și tentative absolut imprevizibile, cele trei vor descoperi iubirea acolo unde nici nu se așteaptă! Și, dacă se lasă și cu finalizare (aka căsătorie), asta rămâne de văzut…

Comedie la superlativ, fresh și de actualitate

Înainte de a scrie despre film trebuie să mărturisesc că nu am văzut primul film, așa că nu am prejudecata falsă și pornesc la drum curat în ceea ce voi scrie în rândurile de mai jos.

selfie-69-957733lDespre primul film, regizat de aceeași Cristina Iacob știu doar că a avut încasări foarte mari pentru un film românesc, post decembrist, și un număr impresionant de spectatori (aproximativ 200.000). Da fraților, vorbim despre un film, atât primul, dar cu siguranță acesta, targetat de Cristina Iacob & Co. pentru tinerii zilelor noastre.

Povestea din ”Selfie69” continuă, într-un fel, aventurile celor trei prietene, Roxy, Ana și Yasmine, dar cu totul și cu totul altfel, plecând de la o noapte de beție, mici dezamăgiri în dragoste, de moment, și sub influența lui Bachus iau decizia de a pune de-un rămășag. Care se căsătorește prima în trei zile! Rămășag postat de cele trei pe Facebook și, ulterior, devenit viral. De aici și numele filmului, dar nu vă lăsați pradă numelui că s-ar putea să aveți parte de mari surprize. Oh, da! Și ce surprize au fost!

În cadrul Q&A-ului cu regizoarea filmului, am întrebat-o cam care ar fi așteptările ei dar și a, echipei, răspunsul Cristinei Iacob a fost simplu și direct. Ne-a spus că își dorește să ajungă la cât mai mulți spectactori. La întrebarea dacă s-a gândit și la un al treilea film, ea mi-a spus că nu s-a gândit la asta, dar dacă filmul ar avea încasările primului ar face-o. Lucru care m-a bucurat.

Dacă vă gândiți că o să-i revedeți pe Smiley, Alex Velea, Dan Chișu sau Florin Călinescu, vă anunț că o să fiți dezamăgiți, dar vă zic, rămâneți în sala de cinema că merită. În schimb, o să aveți parte de câteva personaje noi, mai ales din lumea mondenă, nu dau nume, vă las să-i descoperiți voi.

selfie-69-736379lCeea ce mi-a plăcut este faptul că tânăra Cristina Iacob îi readuce pe ecran pe actorii care, nu demult, făceau furori în roluri deosebite, cum ar fi George Pistereanu care apare episodic într-o scenă. Chiar m-a bucurat acest lucru. Doar regizorii de la Hollywood mai fac așa, iar un exemplu ar fi celebrul Mel Brooks. Filmul, regizat impecabil, și nu sunt subiectiv, este unul din puținele filme de comedie bune din industria asta, o industrie care se mișcă cu pași de melc.

Trebuie să recunosc că mi-a făcut o mare plăcere vizionarea, din mai multe motive, și am să enumăr doar câteva, și anume faptul că am revăzut chiar foști colegi de platou, și mă refer aici la Alina Chivulescu, la Levent Sali, care de altfel își reia rolul din primul film, numitul Mihai, și o face foarte bine. Atmosfera degajată de la recepția de dinainte și de după. Gașca asta care s-a ocupat de tot ce înseamnă producție, de la regizor și până la actori, aproape toți, au fost prezenți la vizionare.

Şi trebuie să-i spun un la mulți ani și în scris lui Vlad Logigan, cel care i-a dat viață personajului Magi, cu expresivitatea-i caracterstică (jos pălăria sărbătoritului), care a fost urat și sărbătorit chiar în această seară.

img_1350Întorcându-ne la filmul nostru, este fresh, nou, în permanentă mișcare, fără scene plictisitoare și cu umor de calitate. De la primele cadre filmul ne introduce în atmosferă, iar personajul interpretat de Crina Semciuc, Yasmine, este unul aparent ușor, dar dacă ajungi să cunoști personajul, așa cum a fost creionat de scenariștii Cristina Iacob, Tudor Potra și Maria Spirache, realizezi că este unul greu, de compoziție și nicidecum la îndemână. Personajul Yasmine, aparenta fată de bani gata, trăiește de-a lungul peliculei niște momente de reală umilință, iar mesajul final, mai ales la scena în care realizează că nu contează banii, ci sufletul, scenă în care este goală în mijlocul orașului, este de o încărcătură masivă.

Filmarea acelei scene, alternate cu o scenă impecabilă de tango între Răzvan Vasilescu și Alina Chivulescu, precum și cu alte două scene, este superbă. Punctele evidențiate prin acea filmare sunt esențiale în film, mai ales pentru dezondământ, și ar fi fost păcat ca acea scenă să nu existe.

Roxi, frumoasa roșcată, interpretată de Olimpia Melinte, cu care am avut ocazia să și vorbesc în seara asta, este un deliciu. Este de fapt esența puștoaicelor anului 2016. Personajul creionat de ea este atât de actual și atât de ancorat în realitatea imediată a vieții tinerelor din ziua de azi, încât nu mai faci deosebirea dintre personaj și o Roxi din viața reală. Micile ei ieșiri din peisaj în relația cu iubitul ei, Magi, și apoi redescoperirea sentimentelor pentru acesta, sunt un alt mesaj evidențiat excelent de regizoare dar și de jocul actoricesc al tinerei Olimpia Melinte.

Discutând cu tânăra actriță, după vizionare, dorința ei arzătoare ar fi ca filmul să ajungă la cât mai multă lume și promite o altfel de experiență față de filmul din 2014. Olimpia spunea că reluându-și rolul în acest film, a încercat să-l umanizeze, să-l aducă mult mai mult în realitatea imediată, în cotidianul de zi cu zi, și culmea este că a reușit.

selfie-69-849389lAna… blonda Ana, fata lui tata, este emblematicul personaj al fetei care crede că i se cuvine tot, dar care primește o lecție de umilință exact când nu se aștepta și când își dorea cu ardoare căsătoria cu Bogdan, interpretat de Alex Călin, și trebuie menționat că ochelarii ăia verzi îi dau savoare și-l fac interesant și de urmărit pe tot parcursul filmului.

Apar în film și nume ca Maia Morgerstern în rolul matroanei, și am râs copios văzând-o într-un astfel de rol. I-a picat ca o mânușă rolul și da, se vede clasa de actor de primă mână, chiar dacă, aparent, rolul a fost unul episodic și, hai să zicem, de umplutură. Nici pe departe, are esență și în economia filmului rolul ei a fost important.

Răzvan Vasilescu, de care recunosc sunt îndrăgostit de pe vremea când l-am văzut jucând în Balanțaaici joacă rolul până la capăt. Cred că dacă l-ar fi lăsat, și-ar fi jucat rolul și în afara platourilor, atât de imersiv a fost în personaj.

Da prieteni, în România anului 2016 iată că se mai poate face comedie, în esență film, de calitate, fără exagerări, fără excese de trivialități și cu mesaj social, de impact, mai ales pentru generația tânără a anilor 2000. Cristina iacob & Co au reușit cu acest al doilea film să își asigure încasări la casele de bilete, dacă nu la fel ca la primul, poate mai mult de-atât.

Muzica, imaginea și sunetul sunt așa cum ar trebui să fie toate filmele românești făcute, cel puțin dacă avem pretenția că suntem în anul 2016, și anume impecabile și cu claritate. La coloana sonoră a filmului a contribuit din plin, și de această dată, Smiley și HaHaHa Production, ceea ce a fost un plus.

selfie-69-983955lConcluzia este că filmul ăsta nu e doar un film ușor de weekend, este un film care reprezintă societatea în care trăim, un film care merită văzut pentru tot ceea ce a fost primul, este acest al doilea și pentru ce ar putea, cu măsură, să devină și un al treilea. Chiar am vorbit cu Cristina Iacob că finalul filmului poate oferi o rampă pentru un al treilea film. Mi-aș dori să joc în el dacă s-ar face.

Acestea fiind zise, vă salut “tovarăși cinefili”, să vă curgă filme bune prin fața ochilor și ne auzim, în fiecare dimineață, de luni până vineri, de la 07:30, la Radio 1 România.

Cu aceste gânduri și rânduri vă invit din 16 septembrie în cinematografe să vedeți „#Selfie69”, film produs și distribuit de Zazu Film.

selfie-69