Berzele sunt cele care aduc copiii… sau cel puțin așa făceau înainte. Acum, ele livrează colete pentru Cornerstore.com, o companie globală uriașă. Junior, cea mai competentă barză din companie, este pe cale de a fi promovat, dar cineva activează din greșeală mașina de făcut bebeluși pe tura lui, așa că el se trezește cu o adorabilă – și complet neautorizată – fetiță.

Regizor: Nicholas Stoller & Doug Sweetland

Scenariu: Nicholas Stoller

Gen: Comedie,  Familie, Animație

Lansare: 23 septembrie

Durata: 81 minute

Studio: Warner Animation Group

Distribuitor: Freeman Entertainment

Clasificare: AG

Andy Samberg … Junior
Katie Crown… Orphan Tulip
Kelsey Grammer… Hunter
Jennifer Aniston… Sarah Gardner
Ty Burrell… Henry Gardner
Anton Starkman… Ned Gardner

Disperat să rezolve problema înainte ca șeful său să afle ce s-a întâmplat, Junior și prietena sa Tulip, singurul om de pe Muntele Berzelor, se grăbesc să livreze primul lor colet uman, pornind într-o călătorie inițiatică ce ar putea nu doar să întregească o familie, ci și să le ajute pe berze să-și redescopere adevărata misiune pe Pământ.

Totul e bine… când barza vine!

Când eram mici și părinții voiau să scape de întrebările indiscrete, ne spuneau că pe noi ne-a adus barza, și așa scăpau de noi… pentru o perioadă.

Plecând de la această idee a venit și această animație scrisă de Nicholas Stoller și regizată de Nicholas Stoller și Doug Sweetland. Cei doi au la activ câteva filme de box office.

stks-0001Povestea e simplă, aparent, pe Muntele Berzelor există un adevărat sistem bine pus la punct de livrat colete. Da, ați citit bine, colete, nu bebeluși, așa cum ați fi crezut (așa am crezut și eu). Hunter, interpretat de inegalabilul Kelsey Grammer a creat un adevărat imperiu comercial, Cornerstore.com, și încearcă să avanseze în funcție și, bineînțeles, îi trebuie un înlocuitor, cineva de încredere.

Aparent acel cineva este Junior, barza vedetă a companiei, cu cele mai multe livrări făcute ireproșabil. Ca să poată avansa singura lui misiune, propusă cu forța de Hunter, este să o concedieze pe Tulip, o tânără care face 18 ani, și care, de altfel, este singurul om de pe Muntele Berzelor. Odată ce povestea începe, descoperim că nu există creatură mai mulțumită de felul în care își dirijează propria viață și viitorul decât Junior. Numărul unu, barza cu cele mai multe livrări duse la capăt din flota companiei.

stks-0036

Pe parcursul filmului aflăm de ce Tulip, interpretată de Katie Crown, se află acolo și de ce a ajuns orfană. Tulip orfana este porecla după care o cunoaște toată lumea, deși ea preferă mai degrabă să i se spună doar Tulip. Partea cu orfana o rănește de fiecare dată deoarece îi reamintește de ce ea e singurul om care trăiește pe Muntele Berzelor. Dar intențiile bune ale lui Tulip au de obicei ca rezultat accidente, lucruri sparte și incendii. Pentru conducere, ea e o povară. Chiar și așa, când vine vorba să o concedieze și să o alunge singură în lumea largă, Junior nu o poate face.

stks-0476În schimb, el inventează un post doar pentru ea într-un loc în care e sigur că n-ar putea strica nimic: vechiul birou de sortare a scrisorilor, unde oamenii obișnuiau să trimită cereri pentru copii… birou închis de 18 ani. Această decizie se va întoarce împotriva lui și-i va aduce numai necazuri. Pe de altă parte concedierea tinerei venea și în urma faptului că pe tot ce punea mâna strica sau făcea praf.

Toată acțiunea filmului, cel puțin în prima parte este generată de o scrisoare trimisă de micuțul Ned Gardner, care găsește întâmplător un flyer cu o reclamă la Berzele aducătoare de bebeluși. Poveștile celor doi, Tulip și Ned Gardner, sunt întrepătrunse de la un anumit punct, cu toate că se desfășoară pe două planuri diferite, până spre finalul filmului.

stks-0322

Andy Samberg revine în animație cu personajul Junior, și o face bine, scenele de umor fiind un adevărat deliciu. În sala mică de cinema unde a avut loc vizionarea versiunii titrate, în 3D, s-a râs copios la majoritatea scenelor comice. Filmul, în afară de mesajul direct, de impact, mai are și alte mesaje subliminale, dar trebuie să fiți foarte atenți, că altfel le pierdeți.

Dialogurile personajelor sunt foarte bine scrise și nu sunt predictibile ca la alte filme de gen, și aici se vede mâna scenaristului Nicholas Stoller, cunoscut pentru filme ca Păpușile Muppets, Vecini de coșmar, Înșelat de Sarah Marshall.

Această aventură animată plină de acțiune poartă publicul într-o călătorie unică, alături de o barză super-concentrată și ambițioasă și o veselă orfană de 18 ani, plină de idei nebunești, care se grăbesc să facă o livrare foarte specială.

Muzica, imaginea și producția acestui film sunt foarte bine puse la punct și nimic nu-ți dă acel sentiment de plictiseală și de fugit din sală.

stks-0508

Înfruntând pericole și obstacole neașteptate, fără a mai pune la socoteală punctele de vedere complet opuse în aproape orice problemă, neverosimila pereche de curieri se avântă într-o călătorie ce le va schimba viețile, într-o poveste originală care glorifică prietenia și familia, presărată cu râsete și momente de descoperire tulburătoare.

Concluzia este că merită vazut împreună cu cei mici, iar unul din mesaje (vezi familia Gardner), este acela că trebuie să ne facem timp și pentru copii noștri. Acestea fiind zise, vă salut “tovarăși cinefili”, să vă curgă filme bune prin fața ochilor și ne auzim, în fiecare dimineață, de luni până vineri, de la 07:30, la Radio 1 România.

Cu aceste gânduri și rânduri vă invit din 23 septembrie în cinematografe să vedeți ”Storks / Berzele”, în format 2D, 3D, dublat sau titrat, film adus în România de Freeman Entertainment.

Freeman Entertainment