Natalia Dyer     …      Nancy Wheeler
Finn Wolfhard     …      Mike Wheeler
Gaten Matarazzo     …      Dustin Henderson
Caleb McLaughlin     …      Lucas Sinclair
David Harbour     …      Jim Hopper

Atunci când un băiat dispare, mama lui, un polțist și un grup de prieteni se luptă cu forțe supranaturale pentru a-l aduce înapoi.

Stranger Things își merită fără îndoială titlul de serial al verii. Noua producție pe care tot Netflix și-a pus amprenta este show-ul de care nici nu știați că aveați nevoie și asta tocmai pentru că aduce în joc lucrul de care părinților voștri îi era dor, și anume aerul de SF/supernatural/thriller din anii ’80, unde totul era franc și la îndemână, fără să fie evaziv. Create de frații Matt și Ross Duffer, aprobate de regele literaturii contemporane horror/suspans/SF, Stephen King, cele opt capitole intitulate sugestiv sunt gata să vă aducă împreună în fața micilor ecrane jumătate din neam, invocând loialitatea, demițând clișeele, toate de dragul nostalgiei.

1

Nu e nimic mai revigorant decât un serial cu greutate care are încrederea să-și lase narațiunea pe umerii a patru, cinci personaje jucate de copii care nu depășesc 14 ani (un chapeau față de The Goonies sau Stand by me), iar referințele subtile pornind de la muzica din intro asemănătoare cu cea a lui John Carpenter din Halloween, un personaj tânăr cu telekinezie afectat parcă de zona lui Tarkovsky, fontul folosit pentru a introduce numele serialului scos parcă de pe o copertă de-a lui Stephen King, benzile desenate (cu precădere X-Men) și continuând cu monștrii ce-au fost comparați cu cei din The Frighteners al lui Peter Jackson sau Labirintul lui Pan al lui Guillermo del Toro, nu fac decât să adauge narațiunii elemente ce o transformă într-un obiect familiar, nu foarte original, dar cu o execuție, cinematografie și regie impecabilă.

2

Stranger Things a luat cu asalt vara lui 2016 plasând o organizație guvernamentală secretă ce se ocupă cu experimente de nivel înalt în apropierea unui oraș unde ești mâncat dacă nu-ți saluți vecinul când dai cu ochii de el.

11Îți iei un cast aclamat tot prin perioada în care este fixată acțiunea, Winona Ryder în rolul mamei disperate ce își caută copilul dispărut sau Matthew Modine ca omul de știință/agent secret fără scrupule și te joci un pic cu granițele teluricului, sperând să te observe celestul. Cum într-un astfel de context e foarte ușor să greșești, frații Duffer au scos la înaintare cinci copii curajoși și șarmanți (deja!) care fac toată treaba într-un serial destinat publicului adult.

Încă nu avem știri în privința ideii creatorilor (și a mai-marilor de la Netflix, desigur) în privința conceptului de limited sau extended series, însă epilogul ne lasă cu multe întrebări fără răspuns, lumi și personaje gata să fie explorate. Sezonul doi a fost confirmat recent.

stranger_things_ver2_xxlg