Romanul, apărut și la noi cu titlul Fata din tren, spune povestea unei tinere femei – a cărei viață nu este tocmai roz – care urmărește în fiecare dimineață, luând același tren, un cuplu tânăr și aparent perfect, ce locuiește într-o casă de lângă calea ferată. Într-o zi vede însă ceva ce o șochează și astfel ajunge să ia parte la viețile pe care le-a observat doar de pe margine.

Regizor: Tate Taylor

Scenariu: Erin Cressida Wilsonn

Gen: Mister, Thriller

Lansare: 07 octombrie

Durata: 112 minute

Studio: DreamWorks SKG

Distribuitor: Freeman Entertainment

Clasificare: AP.15

Emily Blunt … Rachel
Haley Bennett… Megan
Rebecca Ferguson… Anna
Justin Theroux… Tom
Luke Evans… Scott

De-a lungul timpului s-au făcut filme cu tentă psihologică, dar din păcate nu toate au fost filme de box-office. Filmul despre care vorbim astăzi are la bază un roman interesant care ne invită să pătrundem în hățișurile unei minți, aparent, bolnave, a unei alcoolice și a unui suflet pierdut.

girl-on-train-1Personajul interpretat de Emily Blunt, Rachel, este o femeie singură, divorțată cu probleme, atât psihologice, cât și cu alcoolul. Din primele cadre ni se iduce ideea că ea este vinovată de tot ce i s-a întâmplat și i se întâmplă. Nimic din ce face, spune, vede nu pare real, aparent, dar culmea e că se întâmplă. Emily Blunt își asumă într-u totul personajul, iar transformarea ei este excepțională. Dacă nu ai ști că e doar un personaj, ai zice că femeia Emily Blunt de pe ecran, chiar așa este.

Intriga filmului se învârte în jurul personajului ei, dar și în jurul unui alt personaj, interpretat de Haley Bennett, Megan. O tânără blondă, superbă care se presupune că este fericită în mariajul ei, alături de Scott, interpretat de Luke Evans, mai sexy ca niciodată, ar spune doamnele și domnișoarele din sala de cinema. Ceea ce ni se dezvăluie pe parcurs este întortocheat, ambiguu și nu îți dă niciun indiciu că lucrurile sunt altfel decât le-ai văzut până atunci.

Rachel, alcoolică, divorțată, încearcă prin orice metode să se apropie de fostul soț, Tom, în interpretarea lui Justin Theroux, care duce acum o viață liniștită alături de noua lui soție și fetița lor, Anna, jucată de Rebecca Ferguson. Cel care încearcă să o aducă pe un făgaș normal al vieții, pe protagonista noastră, este un psiholog misterios, Dr. Kamal Abdic, care, ulterior, se vede implicat în intriga țesută de Rachel.

girl-on-train-2Totul se destramă, și într-un fel, începe să prindă un anume contur, atunci când blonda Megan este găsită moartă în pădure. De-aici toate personajele sunt suspecte, sunt implicate, dar cu greu aflăm cine, ce și cum. Regizorul filmului, Tate Taylor, încearcă și pe alocuri chiar reușește să ne inducă tensiunea hitchcock-iană, dar se împiedică în multe detalii care nu își aveau locul. Descoperirile făcute pe parcurs, atât de Rachel, cât și de autoritățile implicate în rezolvarea cazului morții lui Megan, ne duc către un paradox al relațiilor inter-umane, aproape duse la extrem.

Filmul are o anume viteză de desfășurare, și de dezvăluire a personajelor, mai exact a fețetelor întunecate ale ficăruia, care nu îți dă prea multă libertate în imaginație. Nu te lasă să presupui nimic, îți dă, cu lux de amănunte,uneori, detalii despre personaje și, eminamente, finalul ți-l pune pe tavă ca pe o descoperire importantă. Nimic din ce se întâmplă în film nu este acuzat, angoasele protagonistei și descoperirile ulterioare fac parte din planul general imaginat de regizor și de scenarist.

girl-on-train-3

Filmul, în totalitatea lui, este un film psihologic cu o anume greutate și merită văzut, de cel puțin două ori că să înțelegi și să descoperi cu adevărat fațetele fiecărui personaj implicat. Merită văzut în cimeatografe, așa că mergeți să-l vedeți.

Acestea fiind zise, vă salut “tovarăși cinefili”, să vă curgă filme bune prin fața ochilor și ne auzim, în fiecare dimineață, de luni până vineri, de la 07:30, la Radio 1 România.

Cu aceste gânduri și rânduri vă invit în cinematografe să vedeți The Girl on the Train / „Fata din tren”, film adus în România de Freeman Entertainment.

the-girl-on-the-train-189775l