AcasăRecenziiValea Mută - Recenzie (Serial)

Valea Mută – Recenzie (Serial)

VALEA MUTĂ explorează relația dintre doi adolescenți care oscilează între prietenie și atracție, în timp ce sunt prinși într-o serie de evenimente care îi pun în pericol: devin martorii unor crime comise într-o pădure de lângă Brașov.

Regizor: Marian Crișan

Scenariu: Christian Barna

Gen: Dramă, Thriller

Lansare: 23 octombrie

Durata: 1h/ep

Creator: HBO România

Clasificare: AP.15

Rodica Lazăr
Emilian Oprea
Theodor Șoptelea
Vlad Bălan
Corneliu Ulici
Alexandra Fasolă
Mihai Călin
Tibi Dobrică

Filmul se bazează pe o abordare realistă și lipsită de prejudecăți a relației dintre doi adolescenți expuși unor întâmplări care le vor pune la încercare sentimentele și identitatea. Elementele de thriller se întrepătrund cu cele de dramă, pe măsură ce investigația cazului (condusă de Elena Zamfir, procuroare ambițioasă și, în același timp, mamă adoptivă a lui Filip) avansează, iar relațiile dintre personaje ating puncte sensibile, care se transformă în conflicte greu de gestionat.

HBO ne-au propus o mini-serie de patru episoade în care se explorează relația dintre doi adolescenți care oscilează între prietenie și atracție, în timp ce sunt prinși într-o serie de evenimente care îi pun în pericol. Ei devin martorii unor crime comise într-o pădure de lângă Brașov.

Mini-seria se bazează pe o abordare realistă și lipsită de prejudecăți a relației dintre doi adolescenți expuși unor întâmplări care le vor pune la încercare sentimentele și identitatea. Elementele de thriller se întrepătrund cu cele de dramă, pe măsură ce investigația cazului avansează, iar relațiile dintre personaje ating puncte sensibile, care se transformă în conflicte greu de gestionat.

Valea Mută își ghidează publicul printre subiecte controversate: prejudecăți, “subteranele” familiilor contemporane, prăpastia care se creează între generații, raporturile disfuncționale dintre instituțiile statului, discrepanțele dintre păturile sociale, rețeaua de crimă organizată, care perpetuează suferința, nedreptatea și sărăcia într-o lume plină de contraste.

valea-muta-2

Are la bază un scenariu american, ”Eye witnes”, și nu face altceva decât ne pune în față, ca într-o oglindă, relațiile inter-umane, indiferent despre ce fel de relații este vorba. Fie că vorbim de relația celor doi tineri, fie că vorbim de relația lui Filip, interpretat foarte bine de Theodor Șoptelea, cu familia sa adoptivă, formată din mătușa lui, procuroarea Elena Zamfir, jucată de Rodica Lazăr și unchiul, Silviu, interpretat de Mihai Călin, fie că vorbim de relațiile din lumea interlopă și efectele acestora.

Jocul actoricesc este liniar pe alocuri și nu te îndeamnă la a cere mai mult, cu mici excepții, și vorbim aici de Remus Mărgineanu în rolul lui Cristodor Ceprache, sau de Ovidiu Niculescu în rolul interlopului Nicu Jartea, doi actori și două personaje complexe și foarte bine conturate. La fel de bine conturat a fost și rolul interpretat de Emilian Oprea, Robert Dima, șeful DIICOT, care la final ne propune un adevărat deliciu actoricesc.

valea-muta-1

Serialul avea potential de mai mult și de mai bine, dar vorbim aici de un scenariu adaptat și de un regizor mai puțin experimentat în a le cere actorilor să dea mai mult decât este scris în scenariu. Întunecat, pe alocuri alambicat, Valea Mută propune altceva decât cealaltă producție, vorbim aici de ”Umbre”, care sincer mi-a plăcut mult mai mult. Valea Mută în rest e liniar și doar spre final putem spune că ștacheta calității s-a mai ridicat.

Acestea fiind zise, vă salut “tovarăși cinefili”, să vă curgă filme bune prin fața ochilor și ne auzim, în fiecare dimineață, de luni până vineri, de la 07:30, și sâmbăta, în cadrul emisiunii ”Movie News”, de la ora 11:00, la Radio 1 România.

Cu aceste gânduri și rânduri vă invit să urmăriți Valea Mută, din 23 octombrie pe HBO România și HBO GO.

valea-muta

REVIEW OVERVIEW