Mulțumită Odeon Film, avem acces în exclusivitate în România la o sesiune de întrebări și răspunsuri cu actorul Michael Fassbender care îl interpretează pe Cal Lynch / Aguilar în filmul de acțiune-aventură bazat pe populara serie de jocuri video, Assassin’s Creed.

assassins-creed-ro

Care e istoria ta cu franciza ASSASSIN’S CREED?

M-am întâlnit cu Ubisoft Motion Pictures în 2011 şi la momentul acela nu ştiam nimic despre jocuri. Auzisem de ele şi am văzut multe afișe şi reclame, dar nu ştiam povestea din spate. Când m-am întâlnit cu cei de acolo, mi-au explicat întreaga premisă idea de memorie ADN, războiul dintre Templieri şi Asasini şi ideea că Adam şi Eva au fost primii Asasini. Totul era fascinant.

Ceea ce cred eu că ne oferă un avantaj faţă de alte filme din acest gen este idea de memorie ADN; faptul că deţinem experienţele, greşelile şi amintirile strămoşilor noştri. Asta numim noi instinct şi mi s-a părut interesant să descopăr această explicaţie ştiinţifică plauzibilă.

Apoi vine toată povestea cu Asasinii şi Templierii şi războiul dintre ei. Nu e o luptă clară între bine şi rău. Moralitatea ambelor facţiuni este într-o zonă gri, ambele se contrazic şi sunt ipocrite în anumite privinţe.

Dezbatarea aceasta e centrală în film: este bine ceea ce fac Templierii?

Exact. Şi, pentru că este o poveste de început şi introducem această idee în cinema, este foarte important să ne preocupăm de aceste puncte principale: să prezentăm cele două facţiuni din toate unghiurile şi să le dăm viaţă, pentru ca oamenii să înţeleagă ce se întâmplă. Această luptă este în desfăşurare de ceva timp şi am încercat să o simplificăm, astfel încât publicul să primească informaţiile necesare, fără să încărcăm prea mult povestea. Sunt multe de înţeles şi aici a fost depus cel mai mult efort, să finisăm mesajul.

Ai început să joci seria de când ai intrat în proiect?

Bineînţeles, dar nu mă descurc prea bine. Este totuşi un punct pe care ne-am concentrat. Ştim că fanii apreciază acurateţea istorică şi detaliile. Mi se pare fascinant. Chiar vorbeam cu un prieten care i-a spus fiului său să aleagă o destinaţie de vacanţă, iar el a spus „Florenţa”. A rămas uimit că fiul său voia să viziteze acest oraş vechi şi să vadă monumentele. Iar băiatul i-a spus că vrea să vadă dacă detaliile din jocul ASSASSIN’S CREED sunt corecte. Jocurile au şi un aspect educaţional.

Sper că nu vom dezamăgi fanii, pentru că tocmai pasiunea lor este cea mai importantă caracteristică a gamerilor. Iar pasiunea lor te îndeamnă să faci un film bun, pentru că publicul este critic şi entuziasmat şi îţi va spune dacă nu ai făcut ceea ce trebuie.

Totuşi, sperăm să aducem şi alte lucruri noi întregului proiect, propriile noastre idei. Nu încercăm să facem un joc video, evident. Aici greşesc multe adaptări după jocuri, încercând să facă tocmai asta. Vrem să fie ceva cinematic şi aducem personaje noi şi perioade istorice noi, deci putem aduce multe în plus. Poate că va fi o evoluţie în paralel pe viitor – noi folosim jocurile, iar jocurile vor folosi filmele.

Cum a fost să joci două personaje legate printr-o conexiune genetică?

Sunt două persoane foarte diferite. Aguilar face parte dintr-o familie şi este dedicat Crezului Asasinilor. Face parte din grup şi serveşte Crezul. Prin antiteză, Cal e mai mult un pierde-vară. Mare parte din viaţă a petrecut-o în instituţii corecţionale, este neprivilegiat şi nu crede în nimic. Nu este legat de nimeni şi nimic, pentru că şi-a pierdut familia de mic. Călătoria sa, prin Aguilar, îl învaţă originile sale şi faptul că aparţine de ceva. Se trage din această familie şi asta e ceva special. Descoperirea aceasta îi dă, pentru prima oară în viaţă, o direcţie.

Se simte ca un film împărţit în două?

Într-un fel, par a fi două filme. A fost ceva ce cred că e foarte cinematic, că poţi avea toate aceste culori din perioada Inchiziţiei şi Abstergo, care e neutru. E interesant să vezi aceste două lumi una lângă alta. Contrastul va arăta foarte bine şi este foarte interesant.

Ai refăcut echipa Macbeth împreună cu regizorul Justin Kurzel. Când s-a alăturat proiectului?

Nu mai ştiu exact când l-am convins, dar a fost în perioada când făceam Macbeth. Nu i-a luat prea mult să răspundă şi a fost foarte entuziasmat.

E un lucru bun, pentru că avem un sistem stenografic deja stabilit. Adam Arkapaw, regizorul său de imagine, e un adevărat artist. Amândoi au sistemul lor, iar eu am unul cu Marion, pentru că am lucrat deja împreună.

Cum ai descrie metoda lui Justin?

Cred că are gusturi foarte bune. Simte totul şi ia decizii bune. Împreună, el şi Adam iau decizii îndrăzneţe şi au o viziune puternică, pe care o urmează. Ştie foarte bine să se ocupe de scene şi actori şi cum să obţină cel mai bun rol de la ei. Şi mai ştie cum să facă totul să pară real. Pericolul e mereu acolo, în fiecare scenă. Înţelege importanţa pe care o are filmul şi te ţine în suspans. Vede ceea ce trebuie să iasă în evidentă şi, uneori, dialogul trebuie să fie foarte elevat, chiar şi pentru un astfel de film.

A fost cel mai fizic rol pe care l-ai avut?

Da, a fost nevoie de mult efort fizic. Am făcut multe antrenamente. Cascadoriile au fost distractive, iar încercarea de a face totul bine a fost cel mai important lucru, în special când trebuie să ţii pasul cu echipa de cascadori. Iar ai noştri au fost fantastici.

V-aţi gândit mult la cum va arăta Aguilar?

Am discutat despre cât de departe să mergem cu el, dar nu am vrut să depăşim limitele doar de dragul de a adăuga ceva nou. Am încercat să păstrăm totul cât mai simplu, subliniind diferenţele dintre Aguilar şi Cal. Designer-ul de costume, Sammy Sheldon-Differ s-a descurcat foarte bine. Multe din costumele din jocuri arată superb, dar e greu să le recrezi în film; ar arăta puţin ciudat. Costumul fost un punct foarte important şi de acolo am pornit aspectul personajului: părul lung, barba, chiar şi lentilele de contact care să îmi facă ochii căprui în loc de albaştri. Culoarea ochilor schimbă multe, dar nu îţi dai seama imediat.

Cum te-ai simţit purtând costumul?

A fost la fel ca întotdeauna – când îţi pui costumul personajului îţi dă o caracteristică suplimentară. M-a ajutat să simt aspectul fizic din jocuri, mişcările şi formele. Purtând costumul am văzut toate poziţiile pe care trebuia să le obţin, acele posturi din care Aguilar asasinează ţintele.

Traducere din limba engleză de Răzvan Nistor.

Filmul spune povestea lui Callum Lynch care pornește să exploreze memoriile strămoșului său, Aguilar și dobândește abilitățile unui Master Assassin descoperind că se trage dintr-o societate secretă de asasini.

Este bazat pe franciza de jocuri de acțiune Assassin’s Creed, dezvoltată de Ubisoft; filmul este adaptat de Regency Enterprises și 20th Century Fox în colaborare cu Ubisoft, pentru marele ecran sub regia lui Justin Kurzel responsabil și de “Macbeth” care-l are în rol principal pe Michael Fassbender (Cal Lynch / Aguilar). Alături de el îi revedem pe marele ecran și pe Marion Cotillard în rolul Sofiei, Jeremy Irons este Rikkin, iar Brendan Gleeson este Joseph Lynch.

Assassin’s Creed / “Codul Asasinului” este adus în România de Odeon Film și rulează din 6 ianuarie în cinematografe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.