Keanu Reeves     …     John Wick
Ian McShane     …     Winston
Ruby Rose     …     Ares
Common     …     Cassian
Laurence Fishburne     …     Bowery King
John Leguizamo     …     Aurelio

În cea de-a doua parte a filmului din 2014, legendarul asasin John Wick (Keanu Reeves) este forţat să revină în linia întâi alături de un partener mai vechi pentru a opri manevrele odioase ale unei organizaţii internaţionale de asasini fără onoare.

Cum ar fi ca fiecare glonţ din cele şapte pe care le ai să coste 1 milion de dolari?

john-wick-chapter-2-3Imaginează-ţi că eşti la marginea unei prăpăstii. Eşti absolut sigur că un pas înainte este în gol. Dar eşti obligat să-l faci. Pentru că golul care te aşteaptă habar nu are cu cine se pune. Cam asta ar fi pe scurt povestea din John Wick: Chapter 2. O să încep spunând că nu prea contează dacă ai văzut sau nu prima parte a seriei. Ţi-aş recomanda-o călduros, dar nu e musai. Acelaşi stil, acelaşi Jonathan supărat pe un cuib de mafioţi, la fel de multe arme mânuite cu aceasi măiestrie şi la fel de mult sânge. Păi şi atunci, de ce să te mai chinui şi cu partea a doua?

Pentru că John Wick este un film atât de satisfăcător încât mă simţeam precum The Dude din “Big Lebowski” sorbind dintr-un pahar de white russian. Îmi simţeam satisfacţia pe față cu fiecare secvenţă palpitantă care curgea din film, cu fiecare mafiot omorât şi cu fiecare pată de sânge de pe hainele lui John Wick. Nu avem în ultimul timp un film de acţiune care să pună fiecare secvenţă sub microscop şi să ţi-o prezinte într-un fel atât de real şi neobişnuit. Aţi observat cum multe filme de acţiune taie secvenţele de luptă filmate din mai multe unghiuri şi le montează în aşa fel încât să-ţi lase impresia că şi cel mai obosit actor este cel mai tare bătăuş? Sau soldat? Sau asasin? Ei bine, aici nu e cazul. John Wick are secvenţe lungi, unde îţi este foarte clar cine dă (de obicei John) şi cine încasează (de obicei ceilalţi), cine e mort şi cine încă mişcă, chiar dacă nu pentru foarte mult timp.

Asta nu înseamnă că John Wick este de neînvins sau nemuritor. Nu, doar că el beneficiază de ceva mai multă tehnologie (un costum cu vestă anti-glonţ inclusă), ceva mai multe arme iar dacă nu le are le obţine de la ceilalţi, ceva mai multă experienţă care îi permite să-şi învingă adversarii uneori fără să-i omoare (din pură curtoazie profesională) şi ceva mai mult noroc care din păcate spre final i se cam duce.

john-wick-chapter-2-4Revin la poveste un pic. John Wick tocmai şi-a găsit maşina pe care o pierduse, iar la începutul filmului el este puţin ocupat cu recuperarea ei, în timp ce ăia răi sunt ocupaţi să moară. Toate bune şi frumoase până când primeşte un nou job pe care nu poate să-l refuze. Este acel pas în gol de care vă vorbeam mai sus. Şi cum promisiunile în domeniul lui nu prea se încalcă, nici nu prea are de ales. Pe scurt, intră într-o horă din care dacă nu te cheamă John Wick nu prea ai cum să mai ieşi viu.

Aici mi-a venit în minte un alt film văzut recent şi anume “The Admiral – Roaring Currents”. Este un film coreean apărut prin 2014 care se face remarcat din mai multe motive, însă unul anume are legătură cu John Wick. I se tot spune personajului principal că ar trebui să se retragă, să iasă la pensie, să renunţe, să o lase baltă şi aşa mai departe. Că vezi, tu eşti cam expirat şi nu mai ai nicio şansă. Cam aşa îl tratează ăştia răi şi pe sărmanul Jonathan pe parcursul filmului, iar el ține mortiș să le demonstreze că s-a întors mai activ şi mai pus pe treabă ca oricând.

john-wick-chapter-2-2Dârzenia, curajul, voinţa şi credinţa că doar mergând înainte vei reuşi sunt doar câteva dintre valorile promovate de John Wick în timp ce căsăpeşte sute de mafioţi. Nu i-am numărat, dar cu siguranţă sunt foarte mulţi şi mor în cele mai diverse feluri posibile. Termenul Gun-Fu se aplică deplin şi pe măsura acestui film, iar coregrafia secvenţelor de acţiune este balansată perfect, cu scopul de a reda cât mai corect abilităţile necesare pentru a omorâ pe cineva cu mâinile goale. Din acest punct de vedere, “John Wick: Chapter 2” este o odă adusă cascadoriei şi nu ai cum să nu rămâi impresionat de munca depusă. Regizorul Chad Stahelski şi-a început cariera în film din postura de cascador, iar toată această experienţă a folosit-o pe deplin în seria de față.

Aş dori să închei prin a confirma că “John Wick: Chapter 2” este un film destul de violent, cu oase rupte, vene tăiate, capete împuşcate şi în general destul de mult sânge care zboară în toate părţile. Violenta extremă este pensula cu care au reuşit să redea temele abordate şi expuse mai sus. Din fericire, avem parte şi de umor, uneori spontan, ceea ce împinge brusc filmul în extrema cealaltă şi detensionează situaţia. Am râs de câteva ori cu lacrimi.

john-wick-chapter-2-1

Din păcate, ajungi la final şi realizezi că filmul se opreşte acolo, în timp ce tu arzi de nerăbdare să afli ce se întâmplă mai departe. Aparent, cea de-a treia parte o să fie ceva mai puternic legată de asta, decât a fost asta de prima. Bineînţeles, acest aspect nu ar trebui să vă înfrâneze bucuria şi satisfacţia de a-l revedea pe John Wick pe marele ecran, aşa că vă recomand din toată inima să mergeţi şi să vedeţi unul dintre cele mai orgasmice filme din 2017. Din păcate, nu am o notă pentru fun, că i-aş da mai mult decât media pe care o vedeţi mai jos. Şi asta spune multe.

Distribuit de Freeman Entertainment, acţiunea „John Wick 2” ajunge în premieră pe marile ecrane din ţară pe 17 februarie.

tmp_29367-_afis_John2_R-2811920587