“GHOST IN THE SHELL” este povestea lui Major, un hibrid unic om-cyborg, care conduce o unitate specială numită Section 9. Devotată lichidării celor mai periculoși criminali și extremiști, Section 9 se vede confruntată acum cu un inamic al cărui singur scop e să distrugă definitiv progresele făcute de Hanka robotics în cybertehnologie.

Regizor: Rupert Sanders

Scenariu: Jamie Moss

Gen: Sci-Fi

Lansare: 31 martie

Durata: 1h 47m

Studio: Paramount Pictures

Clasificare: AP-13

Scarlett Johansson – Major

Michael Pitt – Kuze

Takeshi Kitano – Aramaki

Anamaria Marinica – Dr. Dahlin

Juliette Binoche – Dr. Ouelet

Sufletul maşinii nu moare niciodată

Într-o lume care a dat o voce fiecărui individ, ne sufocăm invadați de ideile altora. Asimilăm amintiri care nu ne aparţin, avem prieteni pe care nu îi cunoaştem şi acţionăm de multe ori pentru a câştiga acceptul celor din jurul nostru. Foarte puțini oameni îşi mai pun azi întrebarea “Cine sunt eu?” şi probabil că ne va surprinde momentul când o vor face roboţii în locul nostru.

ghost-in-the-shell-2Ghost in the Shell este un film despre regăsirea sinelui şi odată cu el a scopului tău în viaţă. Într-un viitor mai mult sau mai puţin îndepărtat, omenirea fructifică progresul tehnologic pentru a aduce o serie de îmbunătăţiri corpului uman. Practic, orice organ sau membru poate fi înlocuit şi astfel te poţi bucura de abilitaţi avansate şi puteri crescute.

În acest context, Major (Scarlett Johansson) este unică în felul ei, fiind prima persoană cu creier uman într-un corp fabricat de la zero. Cel puţin aşa stau lucrurile la începutul filmului când o vedem în acţiune ca agent de elită a Section 9, o organizaţie care luptă împotriva terorismului şi care este sprijinită în acţiunile ei de către Hanka Robotics, o companie ce produce roboţi şi care a creat-o inclusiv pe ea.

ghost-in-the-shell-1

O serie de atacuri soldate cu moartea unor oameni de ştiinţă din cadrul companiei încep să ridice nişte sprâncene, astfel încât eroina noastră pleacă pe urmele făptaşului. Ceea ce urmează este o călătorie în trecutul ei care nu are nimic de-a face cu amintirile pe care Hanka Robotics i le-a implantat în creier când i-a redat viaţa în noul său corp. Un proiect secret, ambiţii şi sacrificii uriaşe, o dorinţă cruntă de răzbunare şi o luptă pentru supravieţuire completează frumos tabloul care ni se aşterne ulterior.

Rămăsesem cu impresia din trailer că voi vedea un film de acţiune, iar din acest punct de vedere probabil că am avut aşteptări mult prea mari. Şi nu pentru că asemenea momente ar lipsi, ci pentru că ele nu reprezintă esenţa filmului. Ele există şi sunt destul de bine presărate de-a lungul poveştii, însă “Ghost in the Shell” este mai întâi de toate o dramă care îţi pune o serie de întrebări, încercând spre final să contureze şi un răspuns. Din acest punct de vedere, pot să spun că filmul îşi păstrează coloana vertebrală intactă, în sensul că este pe atât de japonez pe cât nu te aştepţi să fie.

ghost-in-the-shell-3Beat Takeshi interpretează rolul conducătorului Section 9 şi este o prezență uluitoare ca în multe din filmele lui, iar simplitatea cuvintelor sale îţi merge direct la inimă. El este, de asemenea, protagonistul scenei de final, probabil cel mai satisfăcător moment din tot filmul, într-atât de bun încât te vei ridica de pe scaun cu senzaţia ciudată de forţă şi bucurie că eşti om.

“Ghost in the Shell” decolează destul de greu pentru gusturile publicului de rând şi povestea se conturează într-un ritm puţin cam lent până începe toată nebunia. Este un film care îţi va cere să-i acorzi un pic de răbdare la început, mai ales pentru că este un univers complet nou pentru publicul larg şi nici temele abordate nu sunt chiar cele mai simple. Dacă ar fi să-i găsesc nod în papură, aş zice că umorul lipseşte cu desăvârşire, ceea ce îl face apăsător pe alocuri. Compensează însă prin faptul că îţi stârneşte curiozitatea, nu neapărat în privinţa finalului, cât în privinţa personajului principal. Nu te mai întrebi dacă moare sau nu, dar o să vrei să afli dacă îşi descoperă identitatea pierdută şi dacă înţelege ce este ea cu adevărat.

ghost-in-the-shell-4

Nu în ultimul rând, “Ghost in the Shell” este o capodoperă din punct de vedere vizual, de la efecte speciale până la locaţii şi personaje care impresionează prin atenţie la detalii şi credibilitate. Muzica umple scena de emoţie, iar dacă aş fi cârcotaş aş spune că melodia faimoasă pe care o ştim cu toţii din anime-ul japonez de la baza filmului se regăseşte abia la final când rulează credits-ul. Mi-ar fi plăcut să o aud pe parcursul filmului, eventual într-o scena similară cu cea din anime, dar cred că majoritatea dintre cei care vor veni să-l vadă nu fac asemenea comparaţii. Mergeţi deci să-l vedeţi ca şi cum ar fi o noutate absolută.

Numele meu este Vlad Zotta şi îmi dau acceptul pentru vizionarea filmului “Ghost în the Shell”.

Distribuit de Ro Image, “Ghost in the Shell” rulează în cinematografele 3D și IMAX 3D din România din 31 martie.