După ce Scott şi Kate Johansen (Will Ferrell şi Amy Poehler) pierd economiile pentru studiile fiicei lor Alex, îi cuprinde disperarea la gândul că singurul lor copil nu va absolvi facultatea. Cu ajutorul vecinului Frank (Jason Mantzoukas) decid să deschidă un cazinou ilegal în casă.

Regizor: Andrew Jay Cohen

Scenariu: Brendan O’Brien, Andrew Jay Cohen

Gen: Comedie

Lansare: 7 iulie

Durata: 1h 28min

Studio: New Line Cinema

Will Ferrell … Scott Johansen
Amy Poehler … Kate Johansen

Prima comedie decentă pe care am văzut-o în ultima perioadă

Atunci când aud cuvântul comedie, mi se ridică o sprânceană și mi se dublează speticismul. Nu mai cred în comedii bune de foarte multă vreme, iar filmul The House este departe de a fi așa ceva. Însă este de departe, cea mai decentă comedie pe care am văzut-o. Nu are stereotipiile clasice, și chiar dacă personajele sunt improbabile, Amy Poehler și Will Ferrell au propriul lor farmec care te nu au cum să nu te cucerească.

Plot, scenariu, actori, muzică

Întreaga acțiune se învârte în jurul a celor doi părinți, Scott (Will Ferrell) și Jane Johnson (Amy Poehler), care trebuie să facă rost de bani pentru facultatea fiicei lor. După ce află că primăria nu mai acordă bursa pe care se bazau, împreună cu Frank (Jason Matzonkous) pun bazele unui cazino ilegal în casa lui Frank. Știu că nu pare cine știe ce descrierea, dar trebuie să recunosc – este unică. Nu neapărat ca idee, ci ca felul în care este pus în practică – neverosimil, dar amuzant.

Pe parcursul filmului nu trebuie să-ți pui întrebări logice, ci trebuie să te relaxezi și să accepți filmul așa cum este. Nu încerca să-l înțelegi, pentru că nu o să poți. Însă dacă te concentrezi pe comicul de situație și limbaj, atunci vei râde destul de mult. Față de alte filme de genul lui, The House chiar încearcă să aducă în față niște situații inedite, care să te facă să zâmbești și să râzi în hohote.

Scenariul este imposibil – de la faptul că fac sute de mii de dolari în mai puțin de o lună, sau că reușesc să fac investiții uriașe într-o cazino ilegal, deși ei nu aveau bani, astea sunt doar, așa cum zice americanul, facts. Dar așa cum am zis mai sus, scenariul mai degrabă este făcut ca rolurile pe care le joacă cei trei să aibă un început și un final. Întreaga acțiune se ține în jurul lor și a situațiilor prin care trec, iar în acest film poți să apreciezi, într-adevăr, ce înseamnă un actor bun de comedie.

Comic de limbaj nu pot să spun că există. Sau, cel puțin, nu unul memorabil. Însă situațiile prin care trec personajele, sincer, m-au făcut să râd cu lacrimi în anumite momente. Și să facă o tipă din dreapta mea să fie „auch, mă doare”. Poate că ea trăia filmul mult mai mult decât o făceam eu, dar eh, fiecare cu gusturile lui.

Ceea ce este foarte important de reținut este că față de alte filme, trailerul îți ascunde destul de multe. Lucru de care te vei bucura în momentul când vei sta pe scaun și te vei uita la film, în cinema. Apropos de asta, de obicei nu spun asta, dar ăsta este un film pe care să-l vezi la cinema. Din singurul motiv că te binedispune atât de fain, încât ar fi păcat să nu împărtășești momentul cu altcineva și să, împreună, să mergeți să mâncați undeva. Este un film lejer, decent, care te face să te ai o discuție de genul „eu puteam să fac mai bine” sau „încă nu-mi vine să cred că au făcut asta”.

Ce mi-a plăcut cel mai mult a fost faptul că actorii au fost foarte relaxați și în elementul lor. DE multe ori, la astfel de filme, se vede când actorii sunt crispați sau când încearcă prea mult. De unde și lipsa de comedie. Până la urmă, asta este cea mai grea meserie – să-i faci pe oameni să râdă, iar acest trio reușește, din plin, să te urnească din scaun și să te ții cu mâna de burtă. Din păcate, momentele astea nu sunt atât de multe. Bine, ce-i drept, este un film și nu un show de stand-up comedy. Însă simt că ar fi putut să insiste un pic mai mult pe fazele de comedie, ca să-l facă complet. De altfel, este unul dintre puținele filme apărute în 2017 pe care l-aș revedea, la cinema, cu drag. Doar pentru că există acele șanse de a pleca de-acolo cu un zâmbet tâmp pe față și satisfăcut pentru că totul s-a terminat cu bine. Într-adevăr, nu avea cum altfel să se termine, dar nu stau să intru în analiza lui, per se.

Pur și simplu nu este genul de film pe care să stau să-l analizez. Este un film pe care-l iei așa cum este, întreg. Experiența, per total, a fost una pozitivă. Poate și pentru că o aveam pe tipa aia din dreapta mea, care atunci când nu era enervantă, augmenta situațiile comice. De altfel, niciodată nu am văzut acest trio jucând împreună, iar perechea formată din Amy Poehler și Will Ferrell, cu adevărat au reușit să scoată ce-i mai bun din acest film.

Sincer, recomand să mergeți la el. Dar doar dacă nu aveți nimic împotrivă să vedeți o mamă cu o fiică de 18-19 ani care se droghează cu iarbă și spune că a devenit dependentă de asta.

The House / “Operațiunea “Cazinoul”” sosește pe marile ecrane din 7 iulie. Distribuit în România de Vertical Entertainment.