Studio: EuropaCorp

Toni Collette … Kate
Molly Shannon … Jamie
Bridget Everet … Melanie
Katie Aselton … Emily

Patru mămici decid să iasă împreună la o cină a mămicilor.

În primul rând – filmul pare să aibă un target foarte specific și anume – mamele. În timp ce vizionam filmul și-mi savuram bine-cunoscutul nachos mare cu dublu cașcaval, mă gândeam continuu la treaba asta – oare eu sunt în targetul filmului? Am 24 de ani, bărbat, fără nicio intenție să mă însor sau să am copii prea curând. Deci, cel mai probabil, eu nu pot să înțeleg filmul la întreaga lui valoare, dar hai să vedem ce impresie mi-a lăsat.

Deloc una bună. Sincer, o comedie destul de slabă. Cu toate că are niște nume destul de mari, cum ar fi Katie Aselton, Toni Collette, Molly Shannon, Adam Scott, Rob Huebel și Paul Rudd, cu toții recunoscuți pentru înclinația lor către umor, regizorul nu a gândit foarte bine povestea din spate. Am văzut mai degrabă situații aproape penibile puse în scenă de către niște caractere foarte puțin dezvoltate. Filmul este despre iarbă, glume despre labă și sex oral, despre a te reîndrăgosti, dar pe un ritm atât de rapid încât povestea se pierde pe undeva prin cosmos.

Povestea se învârte în jurul a patru mame care decid să iasă la o cină unde să bea vin și să se distreze fără copii. În prim plan se află Kate, mamă a patru copii care rezistă cu ajutorul cardului medicinal de marijuana. Inamicul ei este Melanie, care se implică extrem de mult în viața copiilor ca voluntară la școală (îi ajută să treacă strada). O mai avem pe Jamie, o mamă divorțată care se chinuie foarte mult ca viața ei virtuală să arate perfect și mai este Emily, o fostă avocată a cărei viață a devenit extrem de monotonă. Totul începe cu invitația lui Jamie pentru Emily la o seară departe copii, împreună cu Melanie, moment în care Emily o întreabă dacă o poate invita și pe Kate. După un schimb de replici, până la urmă acceptă Jamie și de-acolo începe distracția.

Problema este că partea cu distracția și amuzamentul nu prea este. Nu pentru că niște mame la 40+ ani nu s-ar ascunde în baie și ar fuma marijuana, ci pentru că totul este extrem de neverosimil. Filmul nu pare să aibă o direcție anume, ci doar să arate niște situații inedite în care sunt puse niște mame, dar cam atât. Da, pot să invoc argumentul feminist și bla bla, dar nu se pretează aici. Sunt cu totul pentru emanciparea femeii și să nu mai fie judecată pentru orice lucru care nu este „demn de o mamă/femeie”, însă asta nu înseamnă că dacă un film este construit pe acest val social trebuie să fie neapărat și bun. Pe de altă parte, personajul principal pare să fie Kate, care trece printr-o perioadă dificilă cu soțul ei, și care are nevoie de această seară deoarece se simte ignorată în relația pe care o are și vrea să aibă parte de momente mult mai bune în viața ei. Astfel, ea ajunge să flirteze cu Luke (Adam Levine), proprietarul unui bar în care ajung, și cu care ajunge să se sărute doar pentru a-și da seama că-și iubește soțul și nu vrea să-l piardă.

În tot acest timp, cât mamele sunt în oraș și se distrează, soții stau acasă cu copiii și fac o grămadă de belele, cum ar fi să rămână blocați pe dinafară și să doarmă într-o furgonetă. Din nefericire, nici aici nu vedem niște personaje foarte clar conturate.

Din păcate, toată acțiunea este construită pe o bază inexistentă. Filmul nu are deloc un puls puternic, ci doar te face să faci act de prezența mamelor, și atât. Nu există deloc chimie între personaje, chiar și prietenia dintre mame ți se pare la un moment dat falsă, iar dialogul dintre Luke și Emily este unul cringe-worthy pe alocuri, lipsit de inspirație și penibil prin altele. Filmul nu prezintă nimic nou, și nici nu este ATÂT de amuzant. Dacă ieși la o întâlnire, este un film bun, pentru că nu trebuie să fii foarte atent la film cât la persoana de lângă, sau dacă doar vrei să pierzi timpul la un film dar nu știi la care, atunci da, acolo l-aș încadra. Dacă ai pretenții de la un film de comedie, atunci nu ți-l recomand, pentru că te va lăsa rece, dar, ca deobicei, noi vă îndemnăm să mergeți să-l vedeți și să trageți singuri concluziile.

Fun Mom Dinner / “O noapte de pomină” sosește pe marile ecrane din 18 august. Distribuit în România de Ro Image.