Lansare: 25 august

Durata: 1h 55min

Tom Cruise … Barry Seal
Sarah Wright … Lucy Seal
Domhnall Gleeson … Monty Schafer
Caleb Landry Jones … Bubba

Ceea ce caută regizorii de la Hollywood este o poveste reușită. Fie o crează ei, fie o găsesc în analele istoriei. Povestea lui Barry Seal este impresionantă pentru că regizorii nu au adăugat nimic ca să o înfrumusețeze, iar rolul adus la viață de Tom Cruise este, fără doar și poate, unul dintre cele mai bune ale lui.

Scurtă introducere în viața lui Barry Seal

Barry Seal a început să piloteze de la vârsta de 15 ani. Pasiunea pentru zbor s-a tradus, mai târziu, în faptul că a fost pilot pentru Louisiana Army National Guard și Army Reserve. După ce și-a „servit țara”, a devenit unul dintre cei mai tineri piloți din flota TWA (Trans World Airlines), o companie americană de zbor. Viața lui a fost una extrem de tumultoasă, bazată pe talentul lui nativ de a pilota, el fiind: traficant de droguri, arestat, condamnat la 10 ani de închisoare, informator, prieten cu Pablo Escobar și Jorge Luis Ochoa Vásquez și, într-un final, ucis de cartelul Medellin. Traficul cu droguri l-a ajutat să devină foarte rapid un om foarte bogat.

Când a fost arestat de FBI, Seal recunoștea că a avut peste 100 de zboruri prin care a adus droguri în SUA, iar după fiecare zbor el primea undeva la 500.000 de dolari – valoarea totală, când a fost prins, era undeva între 3-5 miliarde de dolari. Din acel moment, FBI, DEA, CIA și Casa Albă au văzut în Barry Seal unealta perfectă pentru a demonstra pericolul pe care-l reprezentau drogurile și comuniștii în America Latină. El a murit împușcat în decembrie 1984 într-o parcare, de către membrii cartelului Medellin.

Ce-i fain la film?

În primul rând, Tom Cruise. Este unul din actorii cu care am crescut, iar câteva dintre filmele care l-au consacrat au fost Top Gun, Eyes Wide Shut, Interview with a Vampire, Jerry Maguire, Rain Man sau A Few Good Man. Din păcate, ultimele roluri principale pe care le-a avut, nu i-au adus atât de multă recunoaștere, și asta nu o spun doar eu. Însă felul în care a jucat în Barry Seal – American Made îmi amintește de personajul lui din Jerry Maguire, iar asta mi-a plăcut la nebunie. Sincer, nu cred că putea să fie ales un actor principal mai bun. Ceilalți actori nu au strălucit și sincer să fiu, nici nu trebuia. Naturalețea prin care l-a adus la viață pe Barry Seal m-a făcut să-l apreciez, din nou, pentru unicitatea lui.

În al doilea rând, povestea. Față de alte filme „inspirate” pe viața reală a unui om, acest film, felul în care este făcut și gândit, este leită vieții lui Barry Seal. Doug Liman, cel care a mai regizat și seria Bourne, went above and beyond ca să facă acest film în oglinda vieții lui Barry Seal. Cu toate că începutul și sfârșitul sunt ex-abrupto, nu m-a făcut să fiu mai puțin impresionat de calitatea filmului. Fiecare scenă este extrem de bine închegată, iar felul în care regizorul a gândit firul poveștii, este unul care se potrivește de minune.

am râs, m-am îngrijorat, am trăit și am respirat cu Tom Cruise

Gândindu-mă la film, mi-e teamă să mai scriu și altceva, sincer, pentru că vreau să te bucuri de el așa cum m-am bucurat eu – am râs, m-am îngrijorat, am trăit și am respirat cu Tom Cruise. Ceea ce de altfel m-a și câștigat. Scenele de zbor sunt nenumărate și extrem de bine făcute, iar faptul că Tom Cruise chiar este pilot, ajută foarte mult la autenticitatea filmului. Cu toate că rolul nu este la fel de definitoriu cum a fost în celelalte filme ale lui, cu siguranță se simte că a revenit acolo unde-i este locul – the awesome bad boy with a pretty face.

Vreau să închei prin a-ți recomanda să ajungi la film. Fie că-l vezi la cinema, sau pe Blu-ray acasă, filmul este obligatoriu pentru orice persoană care vrea să vadă un film de acțiune bun care să te țină atent timp de două ore. Și-n plus, cine nu vrea să-l vadă pe Tom Cruise cum pedalează pe o bicicletă de copii acoperit de cocaină?

American Made / “Bary Seal: Trafic în stil american” rulează din 25 august pe marile ecrane din România și este distribuit de Ro Image.