Pregătirile pentru Festivalul de Film Central European sunt pe ultima sută de metri. Realizat în perioada 3-9 septembrie 2017, în diverse spații din Timișoara (Cinema Timiș, Piața Libertății, Iulius Mall, Sinagoga din Cetate, Piața Dacia, Sala 2 a Teatrului Național, Casa Artelor, Cărturești), având în componență 9 secțiuni cu producții recente din 16 țări, premiate la nivel național și internațional, dar și o serie de evenimente conexe, acesta se conturează într-un dialog la nivel interetnic și intercultural.

Dacă secțiunea competițională aduce producții din țările central-europene (Austria, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și România) și din țările sud-est europene (Croația, Bosnia și Herțegovina, Serbia, Muntenegru, Macedonia, Bulgaria, Grecia), Panorama este dedicată filmelor noi, de succes, realizate în alte zone ale Europei și chiar pe alte continente, filme despre care se discută intens și pe care publicul românesc nu a avut încă ocazia să le vadă.

În avanpremieră, la Timișoara vine recentul film al lui Emir Kusturica, Pe Calea Lactee/ On the Milky Road (Serbia-M.Britanie-SUA, 2016). Cu Monica Bellucci în formă de zile mari, comedia dulce-amară a lui Kusturica este povestea unui om care trăieşte un război, înflorirea iubirii şi o existenţă de pustnic.

Dansatoarea/The Dancer (Franța-Belgia-Cehia, 2016), filmul lui Stéphanie Di Giusto, inclus în secțiunea „Un certain regard”, la Cannes 2016 este croit în jurul poveștii lui Loïe Fuller, vedeta cabaretului la începutul secolului al-XX-lea și o sursă de inspirație pentru Toulouse-Lautrec și frații Lumière.

De azi înainte/ The Here After (Suedia-Polonia-Franța, 2015), regizat de  Magnus von Horn, este o dramă suedeză despre durere și iertare, o poveste a unui tânăr proaspăt eliberat din închisoare, care așteaptă cu nerăbdare să înceapă o viață nouă, însă localnicii nu-l iartă pentru uciderea fostei sale iubite.

Dublu (România, 2016), proiecția specială din cadrul festivalului, în regia lui Catrinel Dănăiață este o incursiune pasionantă și erotică în viața dublă dusă de personajul principal, care, deși are o existență diurnă onorabilă, este deopotrivă Dr. Jekyll și Mr. Hyde.

Jurnalul mecanicului de locomotive/ Train Driver’s Diary (Serbia-Croația, 2016) este un film care combină într-un mod reușit umorul negru și compasiunea reușind să obțină un maximum de efect. Regizorul Milos Radović se bazează pe situații absurde care, însă, nu conduc la un epilog tragic.

Moartea lui J.P. Cuenca/ The Death of J.P. Cuenca (Brazilia, 2015), este un documentar realizat de brazilianul João Paulo Cuenca. Inspirat de o întâmplare din viața sa, scriitorul investighează un caz fantezist în care cineva fură identitatea unei persoane vii pentru a muri în locul acesteia.    

Toni Erdmann (Germania-Austria-Elveția-România, 2016), în regia lui Maren Ade, aflat pe lista scurtă a Premiilor Oscar pentru Cel mai bun film străin în 2017, este o comedie despre relația părinte-copil.

American Honey (M.Britanie-SUA, 2016), este o incursiune în viața unei adolescente ce se alătură unui grup de tineri care vând abonamente la o revistă de-a lungul coastei americane și intră într-un vârtej de petreceri, încălcări mărunte ale legii și o idilă. Regizat de Andrea Arnold.

De urmărit este și secțiunea SHORT MATTERS!, pusă la cale cu prietenii de la Timishort, pe terasa de la Iulius Mall. Aceasta reunește filme scurte din turneul de scurtmetraje al Academiei Europene de Film, nominalizate la Premiile Cinematografiei Europene la festivaluri de film din Europa şi nu numai.

Intrarea la evenimente este liberă.

Programul complet, pe zile, se găsește pe site-ul festivalului – www.cefftm.ro sau pe pagina de Facebook https://www.facebook.com/CEFFTM/.

CEFFTm este organizat de Asociația Euro Fest cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara și al Casei de Cultură, al Ministerului Culturii și Identității Naționale, Institutului Cultural Român, Consiliului Județean Timiș, Uniunii Cineaștilor din România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here