Clasificare: I.M.

Sam Rockwell … Dixon
Woody Harrelson … Willoughby
Abbie Cornish … Anne
Frances McDormand … Mildred

O mamă provoacă autoritățile locale pentru a rezolva crima în care este implicată fiica sa.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri este al treilea film regizat de Martin McDonagh, care după In Bruges și Seven Psychopats (vi le recomand cu toată căldura sufletului meu stafidit) ne aruncă o poveste la fel de razna ca Seven Psychopats, dar ceva mai profundă.

Personajul principal, Mildred (Frances McDormand în probabil cel mai bun rol al său, dacă se mai putea așa ceva) efectiv afișează în cel mai direct mod posibil faptul că fiica sa a fost violată și apoi ucisă, iar autorițatile nu au făcut nimic în acest caz. Deși este o poveste sumbră, comedia neagră tipică lui McDonagh este prezentă peste tot în filmul ăsta, de la dialoguri la acțiuni ale personajelor la care nu te-ai astepta. Inițial, filmul pare o poveste clasică de răzbunare, dar este depaaarte de așa ceva. Șeriful din Ebbing (Woody Harrelson) are o poveste în spate mult mai profundă decât ar părea inițial și la fel și subordonatul lui jucat de Sam Rockwell, care dintr-o persoană oribilă, rasistă și toate cele devine un fel de erou al filmului.

Dacă nu s-a întețes ce mi-a plăcut în mod special la acest film, în afară de umorul amestecat foarte deștept cu situația, atunci o voi spune direct că este un film care surprinde. De fiecare dată când am încercat să anticipez vreo acțiune a unui personaj, mai ales a lui Dixon (Rockwell) sau a șerifului, se întampla ceva care mă facea constant sa regândesc poziția personajului în cazul prezentat iar orice compas moral este dat peste cap constant. Elementele surpriză sunt blenduite perfect totuși cu niște personaje care par foarte reale din limbaj și interpretare, în special Mildred cu furia ei justă si exprimată parcă prin toți porii personajului.

Atmosfera generală aduce cu un Fargo pe steroizi

Atmosfera generală aduce cu un Fargo pe steroizi, cu la fel de multă ambiguitate si mister. De la scenă la scenă apar întâmplări care schimbă părerea spectatorului despre personaje. Ar fi interesant de văzut o piesă de teatru derulându-se precum acest film, deși în acel mediu nu ar fi posibilă violența și probabil și limbajul din Three Billboards. Mildred o pune la respect oricând pe Wonder Woman sau o gramadă de personaje admirate pentru feminitate și putere, rămânând o persoană reală pe tot parcursul filmului.

Pentru mulți, rasismul sau convingerile personajelor ar fi o barieră în a vedea filmul dar cum am mai zis și cu alte ocazii, personajele trebuiesc judecate în contextul în care se află. Nu mă aștept la alt limbaj într-un colț uitat din Missouri și în același timp există suficiente subploturi sau mențiuni care arată faptul că există și opusul cetățenilor extremiști, deși de multe ori în acest film cetățenii extremiști devin prin alegerile și felul lor de a acționa, eroi ai situației în cauză.

Scenariul si regia dețin marca McDonagh, lucru mai mult decât bun ținând cont că până acum ambii frați au scos numai filme de calitate și care sunt de urmărit, iar acest nou film al fratelui Martin este ceva ce pentru mine cu siguranță va fi în top 10 pe anul 2017. Vedeți-l si decideți singuri dacă sunteți de acord cu mine sau nu, deși aș putea să pariez că o seară cu Three Billboards v-ar distra maxim și v-ar aduce la cunoștință subiecte sociale “la modă” fără ca să simtiti că e prea mult. Regizorul nu putea prevedea scandalul social foarte actual acum, dar din punctul acesta de vedere filmul va fi intens discutat din motive sociale, deși are toate meritele posibile în orice situație socială.