Ediția a IX-a a Serilor Filmului Românesc, desfășurat anul acesta în perioada 6-10 iunie 2018, își redefinește imaginea. Odată cu propunerea unei noi identități vizuale, care înglobează ideea de continuitate și evoluție, Marius Asiminei (Art Director SFR) aduce schimbări care completează ideea de internaționalizare, dezvoltare și creștere a SFR în spațiul public.
Modificările aduse vor să fie în acord cu noile tendințe în designul grafic și să sugereze orientarea echipei și a evenimentului cinematografic către caracterul deschis și înnoitor.

DE CE SCHIMBAREA?

Creșterea festivalului este vizibilă de la an la an, iar noua identitate vine pentru a contribui la dezvoltarea acestuia. Culoarea este principalul element schimbat. Deși câteva ediții imaginea festivalului a însemnat galben și negru, acum reprezentativă devine culoarea roșie, pentru a exprima performanța și dorința de a atrage reacții pozitive. Logoul nu mai are forma rotundă, ca în anul precedent, ci una pătrată, cu două colțuri rotunjite. Unghiurile însemnate cu săgeți albe semnifică tocmai evoluția de până acum și continuitatea acestei performanțe. „Am ales, pentru noua imagine a SFR-ului, în primul rând, scurtarea titlului ce apare în logo (SFR), deoarece este mult mai ușor de memorat si de transmis mai departe. Am luat în calcul faptul că acest festival este deja unul cu tradiție, pentru a-mi permite această schimbare majoră. În ceea ce privește logotipul (simbolul), am păstrat elementul principal din vechea identitate. Pe scurt, am încadrat luna, stilizând astfel un ochi ce reprezintă privitorul, acesta fiind la rându-i, poziționat între două elemente grafice ce semnifică obiectivul camerei de filmat. Prin alăturarea celor două elemente, am dorit să înglobez cele două stadii ale filmului: cea de creare propriu-zisă și cea de contemplare a operei. În ceea ce privește schimbarea culorii, am simțit nevoia unui refresh pentru imagine, folosindu-mă de o culoare mai caldă decât precedenta. Alegerea culorii a fost în strânsă legătură cu pasiunea echipei pentru filmul românesc, culoarea denotând dragoste și patos”, explică Marius Asiminei​, Art Director SFR.

„Trebuia să mergem mai departe și în ceea ce privește identitatea festivalului. Știu, ne-a fost greu să ne despărțim de galbenul care ne-a purtat noroc, însă, așa cum dezvoltarea este normală și face parte din succes, așa și schimbările – sunt necesare și binevenite, mai ales că sunt susținute de activitatea noastră. Am îndrăznit, alături de Marius Asiminei, să mizăm pe roșu, să atragem și să ne exprimăm pasiunea pentru filmul românesc”, explică Andrei Giurgia, Directorul festivalului SFR.

DESPRE EDIȚIA DIN 2017, DE BUN AUGUR PENTRU CEA DIN 2018

Irina-Margareta Nistor – critic de film, ambasadorul SFR: ​„Ediția a 8-a fost una
tulburătoare, cu o întoarcere în timp ideală, la cel mai frumos moment din viața mea de interpret și comentator de filme: Palme d’Or-ul ieșeanului Cristian Mungiu: 4 luni, 3 săptămâni și 2 zile!” Cristian Mungiu: ​„Anul trecut am văzut ce face Andrei Giurgia la Iași și m-aș bucura să știu că spectatorii își regăsesc interesul pentru filmele noastre, mai vechi și mai noi. Pe viitor, rămân alături de această inițiativă”.

DESPRE SFR

Început ca o manifestare a studenților ieșeni care îndrăgesc filmul românesc, festivalul Serile Filmului Românesc, unicul de acest profil din țară, a reușit, de-a lungul anilor, să transforme capitala Moldovei într-un pol al cinematografiei românești. „Din 2010, ne place să promovăm filmul românesc din toate timpurile, iar personalitățile care au fost la festival de-a lungul timpului ne confirmă faptul că inițiativa noastră contează, că publicul vrea să vadă film românesc pe marele ecran și că putem merge cu încredere mai departe.” (echipa SFR)

PERSONALITĂȚI CARE AU FOST LA SFR

  • 2010:​ Tudor Giurgiu, Florin Șerban și Igor Cobileanski;
  • 2011: Victor Rebengiuc, Alexandru Maftei, Dana Voicu, Șerban Marinescu, Mircea Silaghi și Tudorel Filimon;
  • 2012: Sergiu Nicolaescu, Vladimir Găitan, Sergiu Voloc, Vlad Logigan, Dan Chișu, Alexandru Oreste Scarlat Teoderescu, Magda Catone, Paul Ipate și Virgiliu Mărgineanu;
  • 2013:​ Natașa Raab, Diana Dumitrescu, Cătălin Cucu, Adrian Sitaru și Irina Margareta Nistor;
  • 2014: Mircea Daneliuc, Stere Gulea, Draga Olteanu-Matei, Olimpia Melinte, Ștefan Bănică Jr., Oana Sîrbu, Valentin Popescu, Cecilia Bârbora, Mihai Constantin și Dionisie Vitcu;
  • 2015: George Mihăiță, Vladimir Găitan, Ileana Popovici, Irina Margareta Nistor, Tudor Giurgiu, Emilian Oprea, Dorian Boguță, Adrian Păduraru, Teodora Mareș, Andrei Duban, Ion Nedelcu, Teodor Corban;
  • 2016: Mircea Diaconu, Irina Margareta Nistor, Ileana Popovici, Șerban Marinescu, Dan Pița, Radu Gabrea, Ion Bârlădeanu, Laurențiu Damian, Toma Cuzin, Cristian Comeagă, Vlad Păunescu, Tudor Chirilă, Crina Tofan, Adrian Titieni, Alina Grigore, Robi Urs, Dorel Vişan, Medeea Marinescu, Liana Tatos, Dragoş Zămoşteanu, Elisabeta Bostan, Oana Giurgiu, Ana Maria Moldovan, Liviu Pintileasa și alte 36 de nume de referință ale cinematografiei românești;
  • 2017: Cristian Mungiu, Nae Caranfil, Vlad Ivanov, Irina-Margareta Nistor, Dorian Boguță, Tudor Istodor, Izabela Moldovan-Bostan, Elisabeta Bostan, Daniel Sandu, Daniel Busuioc, Dorel Vișan, Diana Cavallioti, Dorian Boguță, Nicolae Mărgineanu, Ileana Popovici, Maria Obretin, Laura Vasiliu, Igor Cobileanski, Ion Sapdaru, Maria Popistașu, Constantin Pușcașu, Ion
    Bîrlădeanu, Ioana Flora, Emanuel Pârvu, Bianca Brad, Tania Popa, Dionisie Vitcu, Alexandru Giboi, Cristina Flutur, Maria Drăguș, Adrian Titieni, Andrei Dăscălescu, Maria Dinulescu, Mircea Radu Iacoban, Anamaria Marinca, Costel Cașcaval, Ion Dichiseanu, Manuela Hărăbor, Petru Ciubotaru, Miruna Bilei ș.a.

PREMII

Proiectul Serile Filmului Românesc a fost premiat în 2016 de către Universitatea „Al. I.Cuza” din Iași, la deschiderea anului universitar 2016-2017, în cadrul concursurilor de proiecte ale ONG-urile reprezentative ale UAIC.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.