Studio: Scott Free

Clasificare: I.M.

Michelle Williams … Gail Harris
Christopher Plummer … J. Paul Getty
Mark Wahlberg … Fletcher Chase
Timothy Hutton … Oswald Hinge

Pentru a-și recupera fiul, Gail are o singură soluție la dispoziție: să-l convingă pe bunicul miliardar (Christopher Plummer) să plătească răscumpărarea. Atunci când Getty senior refuză, Gail încearcă din răsputeri să-l convingă, pe măsură ce infractorii care i-au răpit fiul devin din ce în ce mai brutali și imprevizibili. În timp ce viața fiului său este amenințată, Gail se aliază în mod surprinzător cu Fletcher Chase (Mark Wahlberg), omul de încredere al bătrânului Getty. O cursă pe viață şi pe moarte „Pentru toţi banii din lume” demonstrează că în viață contează fiecare alegere, iar atunci când lupta se dă între iubire și bani, există o singură opțiune cu adevărat valoroasă.

Răpirea adolescentului John Paul Getty al III-lea (Charlie Plummer) are un efect devastator asupra mamei sale, Gail (Michelle Williams).

Atunci când citești un titlu aparent sofisticat, te aștepți ca pe timpul filmului să înceapă o întreagă discuție despre simbolistica pe care o acordăm valorii, fie că ne referim la bani sau la oameni. La faptul că nicio sumă de bani nu poate cumpăra autenticitatea pe care o poți avea cu o persoană, sau cu un grup de persoane. Sau, din contră, că banii pot cumpăra oameni și validarea teoriei că fiecare dintre noi are un preț. Indiferent care ar fi fost viziunea, mi-aș fi dorit să văd mult mai multă introspecție și o punere în scenă a ideilor și a ceea ce reprezintă ele pentru un om aflat în centrul universului. Din păcate, atenția a fost extrem de dispersată, fără un fir logic care să le lege, iar finalul reprezintă un eșec total.

Povestea urmărește cum nepotul celui mai bogat om din lume este răpit în Italia anilor ’80 și încercarea deloc verosimilă a mamei de a-și recupera băiatul. Cu toate că este ținut captiv pentru o perioadă îndelungată de timp, nu vezi nicio schimbare în trăsăturile lui, ceea ce mi se pare de departe cel mai ciudat lucru. O persoană care este ținută captivă, împotriva voinței, are un anumit efect asupra înfățișării. Un detaliu extrem de important, care a scăpat total din vedere. Pe lângă asta, dialogurile pe care le are personajul lui Christopher Plummer sunt lipsite de orice fel de complexitate. Un om de o asemenea somitate te-ai aștepta să fie diferit prin orice formă, însă, tot ceea ce au reușit să construiască în jurul lui este doar o imagine extrem de prost copiată după Avarul lui Moliere. Personajele de filme extrem de bogate au în jurul lor ceva ce ar putea să fie numit ca o tăcere albă. Prezența lor este impunătoare, și impun respect doar prin faptul că ocupă un loc în același spațiu cu tine. O poți vedea în Scarface, The Godfather, The Silence of the Lambs și exemplele pot continua. Fie că este vorba de putere sau nebunie, au ceva specific, unic, doar al lor. Aspect care a lipsit cu desăvârșire în construcția acestui personaj.

De altfel, și restul personajele au fost destul de slab schițate. Niciun actor nu pot să spun că a fost impresionant prin ceva anume, nici măcar Christopher Plummer. Mark Wahlberg mi s-a părut dintotdeauna un actor destul de fad, care nu se remarcă prin ceva anume. Poate asta și pentru faptul că a ales să continue seria Transformers care s-a dovedit un fiasco total. Singurul rol care mi se pare potrivit pentru el este bărbatul încă adolescent care are după el un ursuleț vorbăreț și cu care împărtășește un cântecel împotriva tunetelor. Cea mai mare problemă a actorilor gravitează în jurul faptului că nu am putut să simt o chimie între ei, cum am văzut în alte filme. Păreau că joacă în propriul lor film, diferit de ceea ce ar fi trebuit să vedem pe ecrane.

Cel care a regizat acest film este Ridley Scott. Versatil și cu o atenție la detaliile care fac un film cu adevărat bun, nu a reușit, din păcate, să mă facă să îi văd ultima peliculă la fel de bine. Un pic dezamăgit de felul în care a vrut să pună în acțiune toată povestea, însă nu pot să spun că nu îl caracterizează accentul pe acțiune și mai puțin pe încercarea de a te face să fii intrigat de o schimbare a paradigmei de gândire. Ceea ce m-a surprins total este felul în care a încercat să construiască acțiunea în jurul unei idei care a părut neverosimilă din simplul fapt că a vrut să îmbine prea multe elemente diferite, lucru care nu-i stă deloc în caracter.

Bineînțeles, vă invităm însă să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. All the Money in the World/ “Toți banii din lume” rulează la cinema din 2 februarie și este distribuit în România de Vertical Entertainment.