Durata: 1h 56min

Studio: DreamWorks

Meryl Streep … Kay Graham
Tom Hanks … Ben Bradlee
Sarah Paulson … Tony Bradlee
Bob Odenkirk … Ben Bagdikian

În rol principal îl regăsim pe Tom Hanks, care îl interpretează pe editorul Ben Bradley, cel care alături de Katharine Graham (Meryl Streep), prima femeie editor al unui ziar american important, se aruncă într-o cursă contra-timp împotriva publicaţiei The New York Times. Miza este deconspirarea unei mari muşamalizari guvernamentale, care implică informaţii referitoare la trei decenii de activitate a patru preşedinţi de stat.

Pentru a reuşi, Ben Bradley şi Katharine Graham trebuie să-si depăşească propriile neînţelegeri, în timp ce carierele lor sunt pe cale să fie distruse, iar libertatea lor este mai fragilă ca oricând.

După ce cotidianul Washington Post a decis să publice în 1971 o serie de documente clasificate, secretele guvernamentale aflate au aruncat în aer scena politica din SUA.

Trăim în era post-adevărului, și asta ne ocupă timpul tuturor. Ne zbatem să înțelegem ce este adevărat și ce nu, iar bula fiecăruia este conturată și umplută de locul din care alege să se informeze. Suntem sub un asalt continuu de informație și de mesaje publicitare, iar toată lumea se bate pe atenția noastră. Fiecare secundă petrecută pe o pagină de web sau în fața televizorului înseamnă bani, iar această monetizare se face la nivelul privirii sau al click-ului. Nu mai contează adevărul complet, ci doar cosmetizat – cât mai scurt posibil, iar jurnaliștii, redactorii și editorii sunt sub auspiciul presiunii de a crea conținut cât mai ușor de monetizat.

Prin „The Post” Spielberg ne propune ca pentru două ore să facem o mică excursie în perioada anilor ’70, unde ne arată ce însemnă să fii jurnalist, când calitatea știrilor era obligatorie, iar adevărul aștepta să fie revelat, nu supus barbariei nuanțelor din prezent. Dar, cel mai important, era bătălia pentru a putea prezenta adevărul. Acțiunea filmului are loc în anii când Nixon era președinte, de altfel, atunci presa a devenit, cu adevărat, extrem de puternică în SUA. În durata mandatului singurului președinte care a trebuit să demisioneze din istoria SUA, presa a simțit o renaștere și, mai ales, o detașare față de politic.

nu este doar un film, ci un manifesto a ceea ce reprezintă jurnalismul în prezent

„The Post” abordează mult mai multe teme decât jurnalismul și relația lui cu politicul american – ce înseamnă să fii femeie într-o lume condusă de bărbați care sunt obișnuiți să vorbească peste tine (mansplaining), despre alegeri corecte, despre competiție și, mai ales, despre libertatea de expresie. Spielberg reușește să prezinte realitatea acelei perioade prin intermediul a doi dintre cei mai buni actori – Tom Hanks și Meryl Streep. Desigur, sunt mult mai multe fețe cunoscute și actori recunoscuți, însă acest duo chiar au reușit să atragă prin chimia și lupta lor, înțelegând că nu este doar un film, ci un manifesto a ceea ce reprezintă jurnalismul în prezent.

Fie că îți place sau nu ideea filmului, un lucru este sigur – nu te vei plictisi. Incursiunea în trecutul negru al Statelor Unite îți arată de ce presa a fost denumită „câinele de pază al democrației”, și mai ales ce s-a întâmplat în spatele ușilor închise.

Bineînțeles, vă invităm însă să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. All the Money in the World/ “Toți banii din lume” rulează la cinema din 2 februarie și este distribuit în România de Vertical Entertainment.