Conflictul global dintre monștrii extratereștri și supermașinile construite de om pentru a-i învinge a fost numai un preludiu al asaltului general asupra umanității care are loc în Pacific Rim 2: Revolta.

Regizor: Steven S. DeKnight

Scenariu: Emily Carmichael, Kira Snyder, Steven S. DeKnight, T.S. Nowlin

Gen: Acțiune, Aventură, Sci Fi

Lansare: 23 martie

Durata: 1h 51min

John Boyega … Jake Pentecost
Scott Eastwood … Nate Lambert
Cailee Spaeny … Amara Namani
Burn Gorman … Dr. Hermann Gottlieb
Charlie Day … Dr. Newton Geiszler

John Boyega (Star Wars: The Force Awakens) este rebelul Jake Pentecost, odinioară pilot de Jaeger care promitea să ajungă printre cei mai buni, al cărui tată legendar își dăduse viața pentru a asigura victoria umanității împotriva monstruoșilor Kaiju. De atunci, Jake și-a abandonat pregătirea de pilot, și s-a lăsat prins de lumea periculoasă interlopă. Dar, când o amenințare și mai agresivă se dezlănțuie pentru a ne distrgue orașele, și a îngenunchea lumea noastră, Jake primește o ultimă șansă pentru a călca pe urmele tatălui său, de la sora sa, Mako Mori (Rinko Kikuchi), care conduce o nouă generație de piloți ce au crescut în umbra războiului. Cei doi vor porni în greaua misiune de a face dreptate pentru cei căzuți, și singura lor speranță este să pornească o revoltă globală împotriva amenințării cu extincția.

Lui Jake i se alătură talentatul pilot Lambert (Scott Eastwood, din The Fate of the Furious), rivalul său personal, precum și Amara (debutanta Cailee Speany), o hackeriță de 15 ani, pentru care eroii din PPDC sunt singura familie care i-a mai rămas. Împreună, aceștia vor face front unit și vor conduce revolta celei mai puternice forțe de apărare din istorie, într-o aventură spectaculoasă, inedită și grandioasă.

Când am văzut prima oară trailer-ul filmului Pacific Rim: Uprising am spus că o să fie un film relativ slab, dar care o să compenseze cu efectele speciale. Nu mă așteptam să fie atât de slab încât efectele speciale să devină, în opinia mea, irelevante. Ca o comparație, Valerian deși este un film extrem de slab în proporție de 90%, compensează cu niște efecte speciale de-a dreptul demențiale. Din păcate, nu am văzut decât un fel de Transformers într-o variantă mai slabă.

Oamenii merg la filme din tot felul de motive. Fie că vor să vadă condiția umană, fie să vadă ce înseamnă viziunea unui regizor asupra temelor majore ale vieții, name it. Unul din motivele pentru care oamenii nu vor să meargă la film, este să vadă o înșiruire de clișee, peste care atârnă un fir narativ scris de un copil de 7 ani și să simtă că a îmbătrânit așteptând un final previzibil încă din primele 10 minute ale filmului, iar Pacific Rim: Uprising îndeplinește cu brio toate motivele pentru care să rămâi acasă și să dezăpezești mașina sau scara din fața blocului.

Peste tot filmul planează, din păcate, după nu mai puțin de 20 de minute un sentiment de confuzie – de ce a acceptat John Boyega să joace într-un film pe care nu a putut să-l facă să pară cât de cât interesant? Am văzut actori foarte buni, în multe filme slabe, care au reușit să creeze o anumită tensiune sau să-i dea peliculei o anumită direcție, prin talentul lor. Însă John Boyega (cunoscut prin rolul lui Finn din Star Wars) a reușit să mă facă să mă îndoiesc de calitățile lui de actor.

(L to R, center) CAILEE SPAENY as Amara, SCOTT EASTWOOD as Lambert and JOHN BOYEGA as Jake with Amara’s fellow Cadets in “Pacific Rim Uprising.” The globe-spanning conflict between otherworldly monsters of mass destruction and the human-piloted super-machines built to vanquish them was only a prelude to the all-out assault on humanity.

Filmul urmărește lumea după 10 ani de la atacul unor extraterești pe care omenirea a reușit să-i înfrângă prin niște roboți denumiți „Jaegeri” (acum dacă stau bine să mă gândesc, la filmul ăsta ar trebui să primești pe bilet câte 10 shoturi de Jagermeister). Așa îl descoperim și pe Jake Pentecost, fiul marelui salvator al lumii și care este un rebel căruia îi plac petrecerile și dă la schimb părți de Jaegeri pentru sos picant. Și de-aici filmul începe să devină un clișeu continuu. De la rebelul genial neînțeles căruia îi lipsește tatăl dar o arde indiferent și renegat (pentru că așa a vrut el), la sora mai mare care-l scoate continuu din belele. Între timp, se întâlnește cu un copil de 16-17 ani care reușește să construiască un robot de 30 ori mai mare decât ea, singură (WTF?!) și care înțelege tot ceea ce înseamnă un robot de o asemenea dimensiune. În același timp, se pare că au acces la o grămadă de informații, deși trăiesc în partea aia foarte săracă a lumii, unde se face troc ca să supraviețuiești.

SCOTT EASTWOOD as Lambert in the Gipsy Avenger Conn-Pod in “Pacific Rim Uprising.” The globe-spanning conflict between otherworldly monsters of mass destruction and the human-piloted super-machines built to vanquish them was only a prelude to the all-out assault on humanity.

În timp ce avansezi în poveste, te pierzi din ce în ce mai mult în astfel de paradoxuri. Ah, și în faptul că ai parte de clișee continuu. Din scenă în scenă mână ta se apropie de frunte și se lovește puternic. Este genul de film care te face să îți chestionezi toate deciziile tale în viață de te-au adus în acel moment. În fine, filmul încearcă să pluseze destul de mult pe partea de vizual și pe alocuri reușește să te impresioneze destul de mult, dar din momentul în care urmează o parte de dialog, cât de mică, își pierde din esență. Bine, treci peste faptul că vezi niște roboți giganți care sunt extrem de mobili, dar hey, este un SF.

Din păcate, aș fi vrut să pot insista mai mult asupra mai multor detalii, dar sunt atât de dezamăgit de prestația actorilor, încât nu pot să spun decât că melodia din trailer este de departe cea mai bună parte a întregului film, din păcate.

JOHN BOYEGA as Jake Pentecost in the Gipsy Avenger Conn-Pod in “Pacific Rim Uprising.” The globe-spanning conflict between otherworldly monsters of mass destruction and the human-piloted super-machines built to vanquish them was only a prelude to the all-out assault on humanity.

Bineînțeles, vă invităm însă să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Pacific Rim: Uprising/ “Pacific Rim 2: Revolta” rulează la cinema din 23 martie și este distribuit în România de Ro Image.