“Evident, drogurile nu puteau să lipsească, alcoolul, la fel, petrecerile americane pe care de obicei le vezi doar la facultate… un fiasco de elemente aruncate la grămadă în speranța că vor stârni râsul.”

Regizor: Kay Cannon

Scenariu: Brian Kehoe & Jim Kehoe, Jon Hurwitz & Hayden Schlossberg, Eben Russell

Gen: Comedie

Lansare: 13 aprilie

Durata: 1h 42min

Leslie Mann … Lisa
Kathryn Newton … Julie
John Cena … Mitchell
Geraldine Viswanathan … Kayla

Trei părinți descoperă că fiicele lor au făcut un pact ca să-și piardă virginitatea la balul de absolvire, așa că pun la cale o operațiune sub acoperire pentru a-i opri pe adolescenți să-și ducă promisiunea la bun sfârșit.

Cu toții am așteptat un film de comedie bun, care să aibă acel ceva care te face să râzi și după film, sau vrei să te duci să le povestești prietenilor faze din film, doar ca să-i convingi să mai mergeți o dată, împreună, la el. Din păcate, trebuie să mai așteptăm. Interzis la… sex este un film de familie cu nuanțe sexuale, și cam atât, un fel de American Pie doar că adaptat perioadei în care trăim.

Am spus-o de mai multe ori, și am să o spun din nou, conceperea unui film de comedie consider că este de departe cel mai dificil lucru de construit. De la storyline, la actori, la replici, totul trebuie să fie într-o armonie care să inspire umor de la bun început.

Storyline-ul se învârte în jurul a trei liceence care vor să-și piardă virginitatea în noaptea balului (stereotipic much?). Planul lor este însă desconspirat, din greșeală, când mama uneia dintre ele descoperă discuția purtată de cele trei pe laptopul lăsat deschis de fiica ei. Acum, să fim sinceri, ce adolescent/ă își lasă laptopul deschis ca să îl poată accesa părinții? Oricum, de-acolo vedem părinții cum încearcă să-și împiedice copilele în a-și duce planul la îndeplinire. Evident, drogurile nu puteau să lipsească, alcoolul, la fel, petrecerile americane pe care de obicei le vezi doar la facultate… un fiasco de elemente aruncate la grămadă în speranța că vor stârni râsul.

Desigur, sunt elemente în film și secvențe în care, trebuie să recunosc, m-a bufnit râsul, dar puteau la fel de bine să fie doar vine-uri (pentru cine își mai amintește) și era de-ajuns, fără să investești atât de mult într-un film de lungmetraj.

În afară de câteva nume mai sonore și fețe cunoscute, actorii nu se evidențiază prin ceva anume, și, ce-i drept, nici nu aveau exact pe ce să construiască. Personajele sunt diverse, dar în același timp extrem de cunoscute pentru că le-ai văzut în toate filmele de comedie pline de umor american destinat adolescenților. Bine, poate nu destinat adolescenților, dar cu umor pe care-l guști când ai o anumită vârstă. După ce crești, te aștepți să vezi ceva de genul Deadpool sau Guardians of the Galaxy, unde umorul este ceva natural. Și cred că aici este diferența majoră între actorii de comedie și alți actori care joacă roluri în comedii – însușirea rolului și percepția despre rol sunt două aspecte diferite, deoarece actorii din prima categorie reușesc să facă asta natural, ca o extensie a lor, pe când cei din a doua categorie se chinuie și se vede.

De altfel, aici este diferența între un film de comedie bun și orice alt film cu iz de comedie – felul în personajele devin ceva mai mult decât niște „fișe” trase la indigo și regurgitate în mai toate filmele de comedie din 2000 până în prezent. Cu toate că Interzis la… sex încearcă să fie mai interesant din anumite puncte de vedere, cum ar fi, inițierea părinților în tainele petrecerii adolescentine, își pierde din frumusețe în momentul în care îți dai seama că este din ce în ce mai puțin credibil.

Mi-ar fi plăcut ca acest film să exploreze alte zone și să nu fie atât de tipic american. Din păcate, este. Nu pot să spun că mi-a displăcut în totalitate, dar nu am simțit că își merită toată investiția făcută în el.

Bineînțeles, vă invităm însă să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Blockers/ “Interzis la… sex” rulează la cinema din 13 aprilie și este distribuit în România de Ro Image.