Vreau să încep acest review spunând că pasiunea de a colecționa figurine se îmbină în zilele noastre cu jocurile video, lucru pe care îl îndrăgesc și apreciez din plin. Pe vremuri nu exista așa ceva precum o ediție de colecție la un joc. Îl luai și gata, (adevărul e că în ziua de azi jocul full îl ai abia după multe DLC-uri dar nu asta contează). Cât despre figurine, abia de vreo 3 ani m-am apucat să colecționez, descoperind cu greu ofertele și diversele site-uri de vânzări pentru piese de diferite mărimi și prețuri. Însă aici voiam să ajung, piesele de la edițiile de colecție sunt ceva aparte, intrând în propria lor categorie (satisfăcând nevoile gamerilor pe o parte și a colecționarilor de figurine/statui pe altă parte; evident și speciei „hibrid” din care fac și eu parte – gamer collector), în majoritatea cazurilor prezentând personaje și pose-uri care sunt unice pe piață. Iar statuia din prezentul review nu se lasă mai prejos, God of War Mason Edition fiind una din cele mai impresionante diorame din colecția mea (care include în mare parte statuile Assassins Creed de la UbiCollectibles), aceasta prezentând patru personaje (Kratos, Atreus și 2x Hellwalker) din noul God of War pentru PlayStation 4, proaspăt lansat.

una din cele mai impresionante diorame din colecția mea

Seria God of War este cu noi de ceva vreme iar Kratos, eroul principal, a evoluat mult. La fel și mitologia prezentată în jocuri. Dacă la început aveam mitologie greacă, acum mergem spre cea nordică. Kratos a îmbătrânit semnificativ, lucru văzut din firele albe din barbă (bine reprezentate de altfel de piesa în discuție) pe care și-a lăsat-o mai nou.

Așadar începem să vorbim, în acest articol strict despre statuie, căci despre joc s-a scris aici. Primul lucru pe care îl observăm sunt armele lui Kratos, toporul Leviathan (Leviathan Axe, foarte bine detaliat, retezând capul unui inamic Hellwalker; nu mai avem Blades of Chaos dar cine știe poate vor fi cumva reintroduse în serie) și scutul care în joc se strânge pe apărătoarea mâinii, scut care arată cât de multă atenție, grijă și pasiune au pus creatorii în munca lor (avem auriu, cu un pic de argintiu drybrushing, scutul arătând folosit și chiar un pic prăfuit, murdar).

Hainele personajelor sunt atât de bine realizate că par făcute dintr-un material textil, fiind prezente numeroase detalii (și culorile folosite sunt bine alese, nimic nefiind în plus sau în minus, unele statui mai au pete de culoare ce nu își au uneori locul, aici însă nu este cazul), de la sistemul de prindere pe spate al toporului până la diversele accente metalice ale curelelor, de la cuțitul de vânătoare până la acea punguță ce conține ceva important, dar ar fi spoiler dacă spun ce este).

Kratos arată mai fioros și mai periculos ca oricând, în situația de față fiind probabil într-un Spartan Rage cunoscut de fani. Apoi îl avem pe fiul lui Kratos, Atreus, care îl însoțește pe tatăl său în luptă, învingând cu arcul un alt periculos Hellwalker. La început timid și speriat, Atreus ajunge să lupte cu vitejie ca să îl impresioneze pe Kratos (care este cam dur cu el și foarte greu de satisfăcut).

Detaliile nu se opresc aici, fiind prezente pretutindeni pe statuie urme de zăpadă, de la hainele celor doi eroi până pe bază (aceasta prezintă de asemenea și un fel de inscripții sau desene ce par sculpate în piatră – extrem de realistă manopera) și pe cei doi inamici căzuți, lucru care creează un efect impresionant.

Piesa aceasta este destul de grea, alt lucru ce denotă calitatea acesteia, nu se simte goală pe dinăuntru sau ieftină. Este făcută din PVC și pare destul de rezistentă. Treabă bună făcută de cei de la Gentle Giant.

În concluzie, seria God of War continuă să impresioneze fanii, printre care mă număr și eu, serie care sper că va continua și cu alte jocuri. Zic asta dpdv a unui gamer care încă nu a terminat toată seria de jocuri, dar acest ultim titlu cu această statuie de colecție mi-a deschis apetitul. Recomand cu căldură jocurile God of War precum și numeroasele ediții de colecție ale altor jocuri care îți pot îmbunătăți colecția cum nu te gândeai că este posbil.

Happy to be a gamer, happy to be a collector, great day for both!

Recenzie făcută pentru MovieNews.ro de către Richard Lambert.

Stone Mason Edition include: