Alden Ehrenreich … Han Solo
Joonas Suotamo … Chewbacca
Woody Harrelson … Beckett
Emilia Clarke … Qi’ra
Donald Glover … Lando Calrissian
Thandie Newton … Val

Urcă-te la bordul lui Millennium Falcon și călătorește către o galaxie foarte-foarte îndepărtată, cu “Solo: O Poveste Star Wars”, o aventură nemaivăzută, alături de cea mai îndrăgită pușlama din galaxie.

Printr-o serie de peripeții pline de îndrăzneală, vârât până în gât într-o întunecată și periculoasă mafie criminală, Han Solo îi întâlnește pe puternicul său viitor copilot Chewbacca și pe notoriul cartofor Lando Calrissian, într-o aventură care va stabili un nou curs pentru cel mai improbabil erou din toată saga Star Wars.

Solo: A Star Wars Story este cel mai nou film din franciza Star Wars şi urmează tradiţia clasică de a apărea la început de vară. Cum acum deja ne-am obişnuit cu ideea de a vedea un film din acest univers pe an, iar acesta este al doilea în afara trilogiilor principale. Este destul de clar că nu este un film necesar, dar hei, vara intră un film gol de aventură dacă e fun. Fix asta reuşeşte să fie acest film, fără alte pretenţii.

Cu probabil cel mai lejer scenariu al lui Lawrence Kasdan, scris împreună cu fiul său şi regizat de Ron Howard care-i destul de tătic pe gen, mai puţin când se hotărăşte să facă un film chiar bun precum Rush sau Beatles: Eight Days A Week, Solo este o adiţie cu câteva surprize în mânecă, deşi nu toate au răsunet dincolo de ecran. Este un film făcut de dragul fanilor, lucru uşor în detrimentul spectatorilor generali care vor ieși de la film cu mai multe întrebări decât răspunsuri.

Povestea urmăreşte personajul lui Han Solo cu un deceniu înainte de primul Star Wars şi urmează toate punctele importante din jurul său: cum l-a cunoscut pe Chewbacca, cum a câştigat Millenium Falcon-ul de la Lando Calrissian, cum a intrat în posesia blasterului iconic sau cum a parcurs Kessel Run-ul. Din punctul ăsta de vedere filmul este groaznic de previzibil, fiind posibil de anticipat exact pe scenele care urmează, filmul nelăsând aproape nimic pradă imaginației fanului Star Wars. Asta, plus faptul că atenția pentru aceste evenimente este mult mai mare decât atenția pe dezvoltarea personajelor. Alden Ehrenreich reuşeşte să fie şarmant în rolul jucat original de Harrison Ford, problema masivă fiind mai degrabă la cum este scris personajul în acest film. Han nu se schimbă cine ştie ce în urma acestui film, iar cele mai bune momente le are împreună cu prietenul lui, Chewie. Emilia Clarke n-a ştiut niciodată să joace, aşa că am făcut abstracție de personajul ei din momentul în care mi-am dat seama că va avea acelaşi spectru emoțional de piatră de moară pe care îl are în Game of Thrones. Donald Glover ca Lando este o reuşită, iar din personajele noi există două memorabile care vor fi întoarse pe toate părțile de fani, droidul L3-37 şi Enfys Nest, despre care este cel mai satisfăcător să descoperiți singuri. Serios, pe lângă referințele din dialog şi vizuale (sunt vreo două doar din Indiana Jones, pe lângă zecile scoase din întregul canon Star Wars, dar și din Star Trek) aceste două personaje sunt cele mai bune surprize din film şi reuşesc chiar să îl eleveze.

Vizual, punctul forte al filmului este tot într-o zonă cu care ne-a obişnuit franciza, şi anume designul creaturilor. Avem mai multe scene care au loc într-o nouă cantină, acolo fiind observabile efectele practice cel mai bine. O altă scenă reuşită este un jaf feroviar din al doilea act al filmului, aici filmul împrumutând elemente western, aşa cum probabil ne imaginam deja că va face acesta. Muzica nu rupe gura târgului, dar e potrivită şi la fel ca restul filmului, nu are pretenții.

Este Solo: A Star Wars Story un film inutil? Clar da, majoritatea lucrurilor pe care le vedem se ştiau deja şi rulează precum un “best of” al momentelor cu personajele din trilogia originală. Dar dacă tot ce vă doriți e un film de aventură amuzant sau un Star Wars fără vreun substrat, filmul ăsta intră la fix. Aş putea spune că LucasFilm ar putea chiar învăța din filmul ăsta faptul că dacă tot vor scoate câte un Star Wars pe an până se sfârşeşte lumea, ar putea să se concentreze pe filme mai mici. Din păcate nu este cazul, filmul derapând monumental spre sfârşit, când promite că va exista cel puțin o continuare. Cel mai probabil este tot un început de trilogie, pentru că actorii au semnat contracte pentru încă două filme. Momentan este foarte ok și posibil să faceți abstracție de asta, pentru că exceptând un element de final pe care din păcate dacă nu sunteți un fan mai avid decât al filmelor SW nu îl veți înțelege, este un film simplu de aventură care oferă context anumitor legende din trecutul lui Han Solo și cum am zis și mai sus, oferă canonului două personaje memorabile. Solo: A Star Wars Story atinge scopul pe care simt că un astfel de film trebuie să îl atingă, și anume să ofere entertainment pur.

Vă invităm să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Solo: A Star Wars Story rulează la cinema în 3D, IMAX 3D și 4DX din 25 mai și este distribuit în România de Forum Film.