Ca veteran al câmpului de luptă, activ și prezent la fiecare bătălie de când Bad Company se lansase pe PlayStation 3, am intrat cu câteva speranțe și griji în open beta-ul de la Battlefield V și tot ce pot să spun este că sunt împărțit fix la jumătate dacă îmi place sau nu dar înclin spre a-l achiziționa la prima strigare.

Multă lume a spus că V este un Battlefield 1 revamped, adică ceva de genul refăcut, şi chiar dacă la prima vedere ar putea părea aşa, cu cât joci mai mult îţi dai seama că există nişte îmbunătăţiri clare care poate ar fi făcut mult mai de succes 1 dacă la vremea lui îi mai dădea câtva timp. Se păstrează în totalitate feeling-ul de joc Battlfield, un lucru care este destul de bun pentru cei care nu au mai jucat de exemplu de la 3 sau 4. Recunoşti imediat tot, este foarte intuitiv, iar sistemul prin care te mişti şi prin care tragi se pare că a fost oarecum perfecţionat. Un transfer foarte interesant de la 1 la V a fost cel al hărţilor, care par să menţină acelaşi ritm şi mărime, în beta că până la lansare nu ştim ce se va întâmpla, iar cel mai interesant lucru despre aceste hărţi, care au fost cred că 2 la număr în ce am jucat, au preluat în modul Conquest o idee foarte bună din DLC-ul de la 1, In the Name of the Tsar, aceea fiind lupta pentru ceva anume. În timp ce pe anumite hărţi fugi de la un punct la altul încercând să îl menţi într-o hartă circulară, altele au un punct comun în care se duce lupta. Aşa a fost în acel DLC despre care vorbeam, iar acum am observat, foarte subtil, acelaşi lucru. Cred că am stat un meci întreg şi m-am luptat pentru un pod, pe o hartă mai degrabă dreptunghiulară sau semi-circulară şi am simţit că am un scop în acea luptă. Este un progres pentru cei care joacă singuri să aibă un scop în joc şi în acelaşi timp să simtă cu adevărat că armele funcţionează perfect indiferent de clasa pe care o alegi, iar spun acest lucru că poate într-o hartă am ales greşit recon dar pe cea cu podul, eşti cel mai bun lunetist din orice poziţie pentru că dacă te uiţi atent la structura hârtii, chiar şi celalte, au cumva nivele, câteodată foarte evidente câteodată nu, de la un punct jos la un punct foarte înalt pe care îl poţi ţine sau în care eşti ţintă sigură.

Din păcate cam pe acolo se termină tot ce pot spune despre ce pare nou în acest beta, iar restul de lucruri negative pe care le voi înşira sper să ţînă de beta şi nu de produsul final când se va lansa în noiembrie (a fost amânat cu o lună). Vorbim de animaţîi incomplete, sau inexistente, ca de exemplu la mecanică aceea nouă în care construieşte pereţi din saci. Vorbim de glitch-uri dubioase când mori tu sau când mor inamicii. La fel, per total aspectul pare neterminat, lipseşte un polish, nu ştiu dacă asta este look-ul final cu care vor să meargă, ceva murdar sau îl vor stiliza până să arate ca 4 de exemplu. Nici Battlefield 1 nu era cel mai arătos joc şi nici în ăla nu lipseau glitchuri dar parcă pentru un beta sunt excesiv de multe. Şi tot spun beta, dar se simte mai mult că un late alăha decât un beta.

Câteodată sistemul de distrugere din joc este foarte ”WONKY” cum se spune în engleză şi face chestii ciudate şi tot mă întreb, cum a putut să fie atât de bun în Bad Company 2 şi să nu reuşească să îl reproducă sau să îl îmbunătăţească în jocurile astea noi. Nici foarte multe nu pot spune despre partea cu tancurile şi avioanele că nu prea am văzut, decât am distrus sau am fost omorât de câţiva piloţi de avioane destul de capabili. La fel nu am văzut sau nu am observat eu că poate nu am fost suficient de atent acele lucruri promise la lansare cu blowback effect de la grenazi sau explozii şi aşa mai departe. La fel am întâmpinat şi probleme de server din care am fost aruncat aşa mid-match care de obicei nu prea pică bine.

Şi totuşi ştiţi cum se spune, nu judecă un film după primul draft, mă rog, nu se spune aşa dar asta este ideea şi aici. EA mai are câteva luni pentru a lansa produsul final, timp în care cu siguranţă se vor mai strânge date şi feedback de la toţi cei care au jucat atât pe console câte şi pe PC pentru a schimbă sau a îmbunătăți lucruri. Şi chiar dacă la prezentare beta-ul Call of Duty Black Ops 4 a fost mult mai funcţional şi mai complet, atât vizual cât şi c experienţă de joc, înclin să cred că Battlfield V va fi un produs final mult mai reuşit şi distractiv în ciuda faptului că deja multă lume încearcă să îl boicoteze sau poate chiar nu îl vor juca. Dar atâta timp cât au supravieţuit cu Hardline nu văd motiv pentru care nu vor ieşi victorioşi şi din norioul celui de al doilea război mondial.

Battlefield V va fi lansat din 20 noiembrie pe Xbox One, PlayStation 4 și PC via Origin.

Recenzie de Silviu Tănase via PC/PlayStation 4.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.