Luni, 8 octombrie 2018, București – În finalul celei de-a treia ediții a Dev.Play s-au acordat premiile pentru cele mai de succes jocuri românești: Bossgard a câștigat „Nordic Game Discovery Contest”, Interrogation a primit distincțiile „Best Game of The Show” și „Best Game Design”, Gibbous s-a impus la categoria „Best Visuals” și Castle Siege a câștigat premiul „Best Mobile Game”.

În cadrul aceleiași festivități au fost acordate următoarele premii: 2D Art Contest: Sandra Al-Assaf / „Starving Yokai”, 3D Art Contest: Vanessa Romașcanu / „Happy” și Outstanding Achievement: Daniel Dumitrescu (KillHouse Games).

Ce se întâmplă în momentul în care ești o felie uriașă de pâine, iar toți prietenii tăi vikingi vin să-și încerce topoarele, săbiile și săgețile pe tine? Bossgard, ultimul joc al studioului independent Sand Sailor Studio, creatorii Black: The Fall, își pune jucătorii în pielea celor mai ridicoli titani luptând împotriva celor mai colorați vikingi. Un multiplayer arena brawler aparte, Bossgard urmează să participe la faza finală a Nordic Game Discovery Contest 2019, în Malmo, Suedia.

Interrogation este creația bucureștenilor de la Critique Gaming. Jocul este un puzzle conversațional care te pune în rolul detectivului însărcinat cu înfrângerea unei organizații teroriste fictive, dar cu o retorică deosebit de puternică, numită “Frontul Libertății”. Jucătorii trebuie să determine profilul suspecților din fața lor și să îi manipuleze emoțional prin întrebările pe care le pun spre a își dezvălui adevăratele intenții. Jucătorii pot opta pentru empatie sau intimidare pentru a afla ce se ascunde, de fapt, în spatele Frontului Libertății. Jocul oferă și provocarea de a fi un bun manager al unei echipe de detectivi, și de a menține o opinie publică bună privind operațiunea condusă. Jocul testează câte compromisuri etice și morale ești dispus sa faci în numele dreptății.

Cei de la Sand Sailor nu au anunțat încă o dată de lansare pentru Bossgard, în timp ce Interrogation, de la Critique Gaming, va fi disponibil începând cu 2019.

În cadrul ceremoniei de deschidere a Dev.Play, conferința dedicată industriei dezvoltatoare de jocuri din Europa de Est, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Petru Bogdan Cojocaru a subliniat încrederea sa în potenţialul de dezvoltare pe mai departe a industriei locale de dezvoltare de jocuri video. “Industria dezvoltării de jocuri video, în România, este în continuă ascensiune şi trebuie susţinută. Îmi doresc să fiu un promotor şi un ambasador al acestei industrii în cadrul Guvernului României. Am încredere că schema de ajutor de stat de 94 milioane de euro pe care am anunţat-o recent şi prin care companiile din industria IT&C, cu capital 100% românesc, vor putea accesa sume între 500.000 de euro şi 3 milioane de euro, va contribui la sprijinirea antreprenorilor locali din industria de jocuri video. Dacă această schemă se va dovedi eficientă, sigur că vom putea atrage noi fonduri”, a precizat ministrul Cojocaru.

Preşedintele RGDA, Cătălin Butnariu, a subliniat în cadrul evenimentului încrederea Asociaţiei în perspectivele pozitive ale industriei de dezvoltare de jocuri video active pe piaţa românească. “Industria de dezvoltare de jocuri video a cunoscut o creştere accelerată pe piaţa locală. Jocuri dezvoltate în România se bucură astăzi de succes internaţional. În condiţiile unui cadru fiscal stabil şi predicitibil, există perspective reale ca România să devină un actor principal la nivel global în acest domeniu extrem de competitiv”, a declarat Cătălin Butnariu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.