Jason Momoa … Arthur
Amber Heard … Mera
Willem Dafoe … Vulko
Patrick Wilson … King Orm
Nicole Kidman … Atlanna
Dolph Lundgren … King Nereus

Legenda spune că, într-o zi, un nou rege se va ridica pentru a uni lumea de la suprafata cu cea din adancuri. Arthur s-a antrenat toată viaţa. S-a antrenat să fie războinic. Să fie cel mai bun. Dar nu e un lider. Jumătate fiu al pământului, jumătate atlant, aparţine ambelor lumi. Şi tocmai de aceea e cea mai bună alegere. Pentru că Atlantida a avut mereu un rege. Acum are nevoie de mult mai mult: de un erou.

În sfârşit, în sfârşit, în absolut şi complet sfârşit aşteptarea a luat şi ea sfârşit şi Aquaman, sau cum îmi place mie să îl numesc ”Filmul din universul DC care ne-a produs anxietate din cauza aşteptării şi aşteptărilor” a ajuns pe marile ecrane Româneşti. Şi spoiler la review, este bun! Nu, este mai mult ca bun. Este atât de bun ca cea mai mare greşeală pe care cineva o poate face în legătură cu filmul ăsta este să îl compare cu oricare dintre filmele Marvel. Am făcut asta jumătate de film. Mă uitam şi mă gândeam, “hmm, e ca Thor Ragnarok, dar parcă are şi ceva din Black Panther în plot, dar stai că e o lume mai deosebită şi seamănă cu Guardians of The Galaxy” şi atunci am decis să mă opresc. A fost cea mai bună alegere şi sper să fie şi cea pe care orice persoană care merge să vadă filmul ăsta să o facă: să nu îl compare cu nimic. Nici măcar personajul de aici să nu-l compare cu Aquaman din Justice League.

În regia lui James Wan, filmul, acţiunea, tonul, personajele, lumea, muzica şi absolut tot ce ţine de pelicula asta sunt la un nivel de comicbook impecabil. Este o odisee cu cadre ample, scene epice şi o aventură pe măsura cea a regelui Arthur, şi filmul e o vagă paralelă cu povestea aia, dar asta contează mai puţin. Combină perfect aventura cu story-telling-ul, atât pentru a mişca înainte plotul cât pentru a completa cu lucruri esenţiale din trecut. Chiar avem şi “birth of a supervillain” şi se încadrează perfect în acţiune. Riscul pe care şi l-a asumat Wan cu filmul este abordarea părţii Sci-Fi, părţii subacvatice care este foarte CGI heavy. Şi a ieşit victorios. De asemenea avea toată greutatea universului DC în spate cu filmul ăsta, dacă va fi bun sau nu, şi de acolo a ieşit victorios. Tot filmul este grandios şi dacă universul DC, cu celelalte filme, vor urma acest model sau acest stil, garantat vor avea succes.

Dar nu este totul despre Wan şi talentul lui că regizor şi măreţ vizionar al ansamblului total ci şi a lui ca muncă cu actorii pe care îi regizează. Deja ştim că Jason Momoa este unul din cei mai îndrăgiţi actori de la Hollywood în momentul de faţă, este cel mai relaxat om care probabil lucrează la ora actuală în filme. Şi se vede în Aquaman unde are libertatea de a-şi desfăşura personajul aşa cum îşi doreşte sub viziunea lui Wan. Interacţiunea lui cu ambele lumi, ce a suprafeţei şi cea subacvatică, este totală, Momoa reuşind să facă personajul atât plăcut cât şi cel mai potrivit candidat pentru a intra în costumul verde cu portocaliu al prinţului care nu pretinde să devină rege. Patrick Wilson, ca Ocean Master, de asemenea superb. Wan a mai lucrat cu Wilson în The Conjuring, dar de data asta colaborarea pare mult mai intimă. Amber Heard a reintrat în rolul Merei care de data asta a avut mai mult timp pe ecran şi chiar nişte momente interesante, de exemplu în Italia. Surprizele aş putea să spun că au fost Dolph Lundgren şi Willem Dafoe, primul ca regele Nereus, iar cel de-al doilea că Vulko, vizirul regelui în Atlantis. O interesanta surpriza a fost, de asemenea și Yahya Abdul-Mateen II care a intrat in costumul lui Black Manta. Zic că a fost interesantă pentru că e cel mai comicbook villain pe care l-am văzut într-un film de ceva vreme. Existența lui este o consecintă a unei acțiuni sau lipsei de acțiune a lui Aquaman si tot filmul tot ce caută este să se răzbune. Dar într-un mod și cu o prezență spectaculară.

Câteva alte detalii despre film de discutat sunt 3D-ul care deşi nu era necesar este binevenit, doar face mai spectaculare scenele de prezentare a oraşului pierdut sub apă, iar ceva foarte important care mi-a atras atenţia pe tot parcursul filmului este muzica. Avem cea formată din piese normale, căade exemplu Depeche Mode cu “It’s No Good” sau She’s a “Mystery To Me” a lui Roy Orbison, şi muzica de acţiune, care apare ori de câte ori se întâmplă ceva important, dar la aceasta mai avem de adăugat câteva piese care doar reîntăresc cadrele şi este acel gen de muzică de film ştiinţifico-fantastic care se potriveşte de minune cu ce vedem pe ecran. Încearcă să se menţină departe de easter egg-uri şi tot ce vedem este în continuitatea filmului, adică costumul lui cu portocaliu şi verde sau, alt exemplu, masca lui Orm. Sunt alte câteva mici secrete pe care le-am ratat la prima vizionare însă voi urmări mai atent când va apărea pe Blu-ray; mici detalii ca Annabelle în apă.

Nu are rost să îi cauţi nod în papură filmului, pentru că este un super-hero movie. Nu se cere la nivel de artă, dar este necesar să fie entertaining, şi pur şi simplu, este. Nu pot nici să îl compar cu Wonder Woman, primul film lăudat din DCEU pentru că face altceva şi în ziua de azi; toate comparaţiile astea nu aduc nimic bun. Şi totuşi într-un moment atât de suprasaturat de genul ăsta de filme mai apare câte unul care ne lasă câteodată cu gura căscată şi plecăm bucuroşi din sală. Aş putea să spun multe lucruri în comparaţie pentru filmul ăsta, că e Star Wars meets Avatar, că e Pirates of the Caribbean meets Wrath of the Titans, că aduce şi că face şi că este fel şi chip, însă cel mai bine este ca fiecare să îl vedem şi să tragem concluziile personale, fie bune fie rele, dar să fim serioși, nu cred că cineva ar fi putut să scoată un film mai bun despre un tip care vorbeşte cu peşti.

Vă invităm să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Aquaman rulează din 21 decembrie în 3D la cinema și IMAX și este distribuit în România de Vertical Entertainment.