Durata: 1h 54 min

Studio: Paramount Pictures

Hailee Steinfeld … Charlie
Jorge Lendeborg Jr. … Memo
John Cena … Agent Burns

Fugar încă din 1987, Bumblebee își găsește refugiu într-un atelier dintr-un orășel maritim din California.

Charilie, o fată care urmează să împlinească 18 ani, și care încearcă să-și găsească un loc al ei pe lumea, îl descoperă pe Bumblebee, cu răni adânci din bătălii trecute, și aproape nefuncțional. Între cei doi se va înfiripa o prietenie care va ajuta omenirea să scape dintr-o invazie pe cât de neașteptată, pe atât de periculoasă.

Ca ultima surpriză a anului 2018, pe lângă toate filmele cu supereroi, chiar dacă categoria din care face parte seria Transformers nu e prea departe, este Bumblebee. Spun asta pentru că după cinci filme din seria Transformers, dintre care vreo trei sunt aproape la fel şi două sunt chiar nememorabile, acest reboot, soft reboot, full reboot sau orice fel de reboot vreţi voi să fie, este o gură de aer proaspăt atât pentru noi cât și pentru public şi pentru seria deja prea uzată de filme Transformers.

Se pot face miracole când dai pe mâna altcuiva o serie, sau un IP, ca să ai o altă viziune din prisma unui alt regizor. Şi deşi regizorul, Travis Knight, are doar o animație la activ în această postură, ca producător şi pe partea de animaţie este în spatele a câtorva dintre cele mai populare filme animate din ultimul timp, că de exemplu ParaNorman sau Coraline, pot spune că se vede produsul foarte bine sub formă de film. Poate este şi datorită scenariului de Christina Hodson care, spre surprinderea mea, a lucrat la nişte filme cel puţin ciudate, vorbim aici de Shut In şi Unforgettable. Este transferul aproape ideal de la ceva ce ar putea fi un simplu desen animat la un film cu actori reali.

Separat, filmul ăsta are o cantitate foarte mică de transformeri activi pe parcursul filmului, adică în jur de trei şi cu toate astea tot reuşeşte să fie un film excelent. Se împarte în egală măsură partea cu relaţia lui Bumblebee cu personajul pământean, Charlie – interpretat fantastic de Hailee Steinfeld – și partea cu urmărirea lor de către cei doi decepticoni și încercarea acestora de a opri rebeliunea de pe Cybertron şi, pentru a a realiza acest lucru sunt și în căutarea lui Optimus Prime. Vedem la începutul filmului chiar şi un pic de Cybertron şi războiul dus acolo şi este suficient să ne dăm seama că, spre deosebire de tot ce ne-a oferit Michael Bay până acum, aici cineva chiar a văzut desenele animate. Şi da, apar şi alţi transformeri pentru o perioadă foarte scurtă de timp pe ecran însă filmul se concentrează exclusiv pe Bumblebee.

Suntem în faţa unui film a cărei poveste este un melanj între tragedie, comedie și fantastic-sf, dar cu toate acestea reuşeşte să cuprindă într-un mod splendid anii ’80 – perioada în care se desfățoară acțiunea în film – prin costumații, personaje şi în special prin muzică. Cu o coloană sonoră care este pe jumătate cunoscută probabil publicului, include piese precum Runaway a lui Bon Jovi, Take On Me de la A-HA sau Don’t You Forget About Me a celor de Simple Minds care fac parte din cultura noastră generală dar și piese intepretate de The Smiths şi Duran Duran. Muzica încapsulează acea epocă perfect, transformând-o în ceva vechi, dar şi nou în acelaşi timp.

Jocul actoricesc, separat de Bumblebee, este de asemenea unul foarte distractiv. Întotdeuna este plăcut să îl vezi pe John Cena, chiar dacă aici are un rol un pic mai de bad guy, omul ştie să arunce one-linere fără să clipească, iar Hailee Steinfeld este o stea în ascensiune la Hollywood, pentru cine nu a văzut încă True Grit, îl recomand cu entuziasm. Tot ce im doresc este să o văd în mai multe filme. Intră foarte bine în piele personajului iar chimia dintre ea şi Bumblebee este una mult mai bună decât cea a lui Shia LaBeouf cu transformerii (Optimus Prime) în celelalte filme. Aproape că nu există punct de comparaţie între Bumblebee şi seria Transformers până la punctul ăsta, în ciuda micilor lucruri în comun, roboţi, armată, un pericol pentru pământ etc. Bumblebee este un film care te conduce în cel mai plăcut mod, de la început și până la sfârşit. Cu exploziile, în cazul de față, stăm la minim și ce pot să vă mai spun este că Bumblebee m-a cucerit cum n-au reuşit patru filme cu Transformers până acum. Şi asta o spun din poziţia unui iubitor de roboţi/mechs/transformeri/gundam/etc.

Vă invităm să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Bumblebee rulează din 28 decembrie în 3D la cinema și este distribuit în România de Ro Image.