Marvel’s Daredevil avea să fie primul serial Marvel de pe Netflix al cărui prim sezon a debutat excelent fiind bingiuit de miloane de telespectatori lucru ce a adus și mai multe personaje din Universul Marvel la Netflix. Toate astea au început în 2015, ca apoi toți eroii (Daredevil, Luke Cage, Jessica Jones, Iron Fist) să-și unească forțele în serialul Defenders.

The Punisher a debutat în sezonul 2 din Daredevil ca villain, unde am aflat ce s-a întâmplat cu familia lui, iar Frank Castle și-a făcut o agendă cu toți vinovați de masacru și a început să-i elimine pe rând. Debutul a fost un succes în 2017, Netflix și Marvel oferindu-i acestuia primul sezon în care povestea lui Castle, interpretat de Jon Bernthal (The Walking Dead), continuă la New York unde acesta descoperă o organizație criminală și apelează la alter-ego-ul lui, The Punisher, pentru a face dreptate. Lucrurile vor lua o întorsătură gravă pentru Castle, atunci când află despre o conspirație în care este implicat și prietenul și colegul său, Billy Russo (Ben Barnes). Cu un trecut împreună în trupele speciale, Ben și Castle încheie primul sezon cu un conflict sângeros al cărui rezultat Ben ajunge cu răni grave într-un spital, iar The Punisher este dat “dispărut”.

De-a lungul primului sezon Karen Page (Deborah Ann Woll) și fostul său coleg din armată, Curtis Hoyle (Jason R. Moore) care conduce acum un grup de suport pentru foștii soldați, sunt de partea lui Castle, pe frontul advers fiind polițista Dinah Madani (Amber Rose Revah) pe urmele lui The Punisher pentru a face dreptate.

Sezonul 2 – Povestea

Sezonul 2 debutează cu Castle străbătând țara, renegat, care face un popas pentru a se răcori la un pub pe șosea. Aici începe să observe că acolo se întâmplă ceva dubios și tot aici cunoaște o barmaniță, iar între cei doi se va lega o poveste de dragoste care îi va readuce lui Castle amintiri despre familia sa. În paralel cu relația lor, situația din bar devine serioasă și implică o tânără, Amy Bendix (Giorgia Whigham), aflată în pericol de moarte. Castle intervine și fug împreună încercând să rezolve “misterul” de ce aceasta se află în pericol.

Ben Banes – Billy Russo – Marvel’s The Punisher

De cealaltă parte îl avem pe Ben Barnes în detenție, într-un spital, cu o mască (la sfârșitul primului sezon The Punisher îl lasă cu cicatrici serioase pe față) și nu știe cine e și prin ce a trecut, iar de refacerea lui se ocupă doctora Krista Dumont (Floriana Lima). Bineînțeles, Ben va începe să-și amintească cine este acea umbră neagră cu craniu alb pe piept care-i bântuie mintea și evadează. Vom afla pe parcursul episoadelor, că recuperarea sa mintală nu este tocmai normală și nici relația care se leagă între Ben și Krista. Ușor, ușor, iau naștere doi antagoniști.

Ben Barnes – Billy Russo, Floriana Lima – Krista Dumont – Marvel’s The Punisher

Între timp ne întoarcem la Castle și Bendix pe urma cărora se află un (fel de) preot-ucigaș plătit, John Pilgrim (Josh Stewart), iar apoi vom afla că acesta este condus de un cuplu care are legături politice, dar și o conexiune cu tânăra noastră.

Cei doi vor fi nevoiți să se întoarcă în New York și o vor implica și pe Madani și spre sfârșitul serialului și pe Page, iar Hoyle îl va ajuta pe The Punisher să rezolve cele două mari probleme: Familia și Pilgrin – care încearcă să o omoare pe Bendix și trebuie să-l prindă iarăși pe Barnes.

Ne întoarcem din nou la Russo (devenit oficial Jigsaw), care între timp a închegat o legătură cu foști soldați, pe care i-a cunoscut la grupul de terapie al lui Hoyle și i-a ademenit să formeze un grup de nelegiuiți mascați care își fac de cap prin New York – fură, dau spargeri și terorizează orașul.

Jigsaw – Marvel’s The Punisher

Producție, personaje, actori

Am folosit această metodă de a povesti sezonul 2 căci așa este și montajul episoadelor, acestea sar când de la povestea lui Castle la cea a lui Russo și sunt amestecate. La fel se întâmplă și cu firul epic al antagoniștilor, totul fiind împletit printr-o metodă destul de interesantă.

Deși povestea de dragoste dintre Castle și barmaniță, din primele episoade, se termină brusc și brutal, fără a mai fi ceva menționat în următoarele episoade, unele episoade sunt de genul a cărei acțiune se întâmplă într-o singură locație (ex. poliție, hotel) dar destul de interesante cât să te facă să nu crezi că urmărești o piesă de teatru. Printre multe gloanțe și dialoguri, (să spunem… interesante), avem parte de o dezvoltare a personajului lui Barnes foarte detaliată și interesantă căruia i se alătură și personajul lui Lima. Ajungi într-un final să empatizezi cu ei, cu fricile și temerile lor și cu răul care izvorăște din ei, dar și cu relația á la Joker și Harley Quinn (Justice League) dintre cei doi.

Din nefericire antagonistul John Pilgrim (Josh Stewart) nu are parte de atât de multă atenție și nu ne este spus mai în detaliu cine e, de ce e așa cum e și care e trecutul său, dar pe de altă parte admirația merge către jocul actoricesc al lui Stewart care mi-a plăcut mult și în sezonul 3 al serialului Shooter, unde a intepretat excelent tot un antagonist.

Bernthal s-a potrivit ca The Punisher, de la bun început, deși, dacă l-am compara cu personajul intepretat de Dolph Lundgren, Thomas Jane sau Ray Stevenson, este mult mai umanizat, mai șters, nu neapărat în sensul rău, dar cu siguranță diferit. În benzile desenate însă, The Punisher este un personaj masiv, voluminos și-l face pe Bernthal să pară ceva, să zicem, mai micuț, dar… nu cuminte.

Jon Bernthal – Frank Castle – The Punisher – Marvel’s The Punisher

În toate sezoanele serialelor Marvel de la Netflix, avem câte un episod cu o scenă mai deosebită, iar nici acest sezon nu duce lipsă de așa ceva. Lupta lui Castle într-o sală de sport împotriva unor munți de oameni – pachete de mușchi, e de-a dreptul sângeroasă și la fix pentru The Punisher-ul cunoscut de toți fanii acestuia. Boost-ul de adrenalină în acele câteva minute de luptă este fantastic. Luptele și focurile de armă sunt la ele acasă, iar mai mult de trei sferturi din sezon Castle e plin de sânge și vânătăi, iar o gaură de glonț, într-un zonă corporală deosebită, aduce zâmbetul pe buze într-o scenă haioasă dintre Castle și Bendix. Da, există și momente umoristice, majoritatea umor negru, dar fără să se exagereze.

Pentru că tot am vorbit de prestațiile actoricești la înălțime ale lui Bernthal, Steward, Barnes și Lima, personal pur și simplu nu am reușit să empatizez cu Amy Bendix și rolul jucat de Giorgia Whigham și nici cu polițista Dinah Madani intepretată de Amber Rose Revah, care nu mi-a plăcut încă de la apariția ei în serial.

Nu am “detectat” nimic deosebit în modul de filmare, dar nu e nici unul plictisitor, scenele de acțiune fiind surprinse “frontal”, fără a implica vreo metodă mai difertă de filmare. Este ok, la fel și coloana sonoră, care, deși nu iese în evidență decât rareori cu câte o piesă interesantă, din punct de vedere al efectelor sonore, lucrurile stau foarte bine. Șuierat de gloanțe, scârțâit de cauciucuri – totul este redat auditiv foarte bine cât să întregească experiența și trăirile atunci când privești serialul. Aici am să fac o mică paranteză și am să amintesc de feeling good-ul simțit într-o scenă atunci când Pilgrim coboară dintr-o mașină, pe un pod, unde urmează să se confrunte cu The Punisher. Scena e scurtă, dar melodia Say10, a lui Marilyn Manson, este de-a dreptul fabulos aleasă și ridică momentul la maxim.

Ben Barnes – Billy Russo – Marvel’s The Punisher

Din punctul de vedere al cartușelor trase, violenței și sângelui, sezonul 2 din Marvel’s The Punisher satisface adoratorii genului și aduce odă benzilor desenate, iar ultima secvență din ultimul episod, cu The Punisher cu ambele mâini ocupate cu arme automate grele, o replică “cool” și uraganul de gloanțe care zboară peste tot, este un omagiu adus atât serialului în sine cât și al francizelor de filme și benzi desenate. Și pentru că tot am deschis discuția despre omagiu, după această scenă, apare scris “în memoria lui Stan Lee” – creatorul personajului, “tatăl Marvel”, care s-a stins de curând din viață.

Marvel’s The Punisher va debuta cu sezonul 2 (13 episoade) din 18 ianuarie în exclusivitate la Netflix.