NVIDIA a anunțat astăzi o serie de noutăți care consolidează plăcile grafice NVIDIA GeForce ca fiind principala platformă prin care dezvoltatorii pot implementa ray tracing în timp real în jocuri.

Anunțul, care a avut ca subiect principal rolul central pe care Microsoft DirectX™ Ray tracing (DXR) îl joacă în lumea gaming-ului, include:

  • Integrarea de ray tracing în timp real în Unreal Engine și Unity, cele mai populare motoare de gaming din lume.
  • NVIDIA oferă suport pentru ray tracing pentru plăcile grafice GeForce GTX(1), oferind suport pentru zeci de milioane de gameri din întreaga lume.
  • Prezentarea NVIDIA GameWorks RTX™, un set de instrumente comprehensive și tehnici de randare care ajută dezvoltatorii de jocuri să implementeze ray tracing în jocuri.
  • Noi jocuri și noi experiențe care beneficiază de tehnologia ray tracing în timp real cum ar fi Dragonhound, Quake II RTX și altele.

“Când shaderele programabile au fost implementate, cu mai mult de 15 ani în urmă, au schimbat fața gaming-ului pentru totdeauna.  Astăzi, ray tracing-ul în timp real e pe punctul de a face același lucru – acesta reprezintă un punct de referință important în dezvoltarea jocurilor,” declară Maww Wuebbling, liderul diviziei de marketing a NVIDIA. “Amploarea cu care industria a adoptat tehnologia este remarcabilă – crearea de API-uri standard, integrarea în motoare de gaming cu renume, adoptarea în multiple jocuri AAA și suport pentru milioane de produse hardware. Se anunță un viitor palpitant pentru gameri.”

Cele mai populare jocuri din lume integrează suport pentru ray tracing

Motoarele de jocuri sunt platformele de dezvoltare software care includ toate instrumentele de care dezvoltatorii au nevoie pentru a produce jocuri video, de la creație și scripting până la inteligența artificială și randare.

Integrarea în motoarele de jocuri a noi caracteristici precum ray tracing în timp real poate accelera procesul de dezvoltare. De asemenea, caracteristicile vor deveni disponibile pentru toți utilizatorii unui motor de jocuri, de la ingineri și programatori și până la creatori de conținut și artiști.

Două dintre cele mai populare motoare din lume, Unreal Engine și Unity, au anunțat implementarea caracteristicilor ray tracing, pe care dezvoltatorii de jocuri le vor folosi pentru a adăuga efecte ray-traced care pot rula în timp real pe plăcile grafice NVIDIA.

Unreal Engine 4.22 este disponibil pentru preview acum, cu o dată de lansare finală ce va fi anunțată de către Epic în conferința GDC de miercuri. Începând din 4 aprilie, Unity va oferi suport pentru ray tracing în timp real, cu un build custom experimental disponibil pe GitHub pentru toți utilizatorii, cu posibilitate de preview la lansarea 2019.03 Unity.

Alte motoare care vor beneficia de suport pentru ray tracing în timp real includ Frostbite Engine de la DICE/EA, Northlight de la Remedy Entertainment și motoare de la Crystal Dynamics, Kingsoft, Netease și altele.

“În viitorul apropiat, consider că fiecare titlu AAA va beneficia de ray tracing în timp real,” declară Jon Peddie, președinte al Jon Peddie Research. “Integrarea de ray tracing în timp real pentru principalele două motoare de jocuri din lume indică interesul pieței pentru tehnologia ray tracing și convingerea că acesta este viitorul graficii în materie de gaming. Din punct de vedere istoric, integrarea tehnologiilor în motoarele de gaming reprezintă un moment de referință pentru domeniu, și este urmat de o adoptare la nivel de industrie.”

Numărul plăcilor grafice cu ray tracing instalate ajunge la zeci de milioane

Plăcile grafice NVIDIA GeForce GTX cu arhitectură Pascal și Turing(1) vor putea rula jocuri cu ray tracingprintr-un driver care va fi lansat în luna aprilie. Noul driver va permite rularea jocurilor cu suport ray tracing pe zeci de milioane de păci grafice, accelerând dezvoltarea tehnologiei și oferindu-le dezvoltatorilor o bază de lucru uriașă.

Cu acest driver, plăcile grafice GeForce GTX vor proiecta efecte ray-traced pe nucleele shader. Performanța în joc va varia în funcție de efectele ray-traced, numărul de raze proiectate în joc, modelul plăcii grafice și rezoluția jocului. Jocurile care beneficiază de Microsoft DXR și API-uri Vulkan vor suporta și ray tracing.

Cu toate acestea, plăcile GeForce RTX, care beneficiază de nuclee dedicate pentru ray tracing, livrează cea mai bună experiență în materie de ray tracing. Acestea oferă o performanță ray-traced cu până la de 3 ori mai rapidă și o grafică de gaming mai captivantă, decât plăcile fără nuclee ray tracing dedicate.

 GameWorks RTX: Dezvoltare pentru jocurile ray-traced

NVIDIA GameWorks RTX reprezintă un set de instrumente care ajută dezvoltatorii de jocuri să implementeze efecte ray-traced în timp real în jocuri. GameWorks RTX este disponibil pentru dezvoltatori în variantă open source, cu licență de la GameWorks™, și include plugin-uri pentru Unreal Engine 4.22 și motorul 2019.03 de la Unity care urmează să fie lansat ca preview.

GameWorks RTX include:

  • RTX Denoiser SDK – o bibliotecă care permite ray tracing rapid, în timp real, prin integrarea de tehnici de denoising pentru a reduce numărul de raze și sample-uri per pixel. Include algoritmi pentru umbre ray-traced, reflexii lucioase, ocluzie ambientală și difuzie globală a luminii.
  • Nsight pentru RT – un instrument exclusiv pentru dezvoltatori care îi ajută pe aceștia să depaneze și să profileze aplicațiile grafice construite pentru DXR și alte API-uri.

Mai multe detalii despre GameWorks RTX sunt disponibile pe https://developer.nvidia.com/rtx.

Noi jocuri și experiențe ray-traced

GDC marchează debutul pentru o varietate de jocuri și experiențe ray-traced, precum:

  • Control – lansarea unui nou demo video de la Remedy Entertainment care include iluminații ray-traced globale, reflexii și umbre.
  • Dragonhound – vizitați standul NVIDIA de la GDC pentru a urmări ultimul joc RPG online care va beneficia de reflexii și umbre ray-traced în timp real.
  • Quake II RTX – folosește ray tracing pentru toate luminile din joc într-un algoritm de iluminare numit path tracing. Clasicul Quake II este modificat de comunitatea open source pentru a suporta ray tracing, iar echipa de ingineri de la NVIDIA contribuie, oferind suport pentru îmbunătățirea graficii și a gameplay-ului. Quake II RTX este primul joc ray-traced care foloseste NVIDIA VKRAY, o extensie de la Vulkan care permite dezvoltatorilor care folosesc API-uri Vulkan să implementeze efecte ray-traced în jocurile lor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.