Gen: Acțiune

Lansare: 8 martie 2019

Studio: Capcom

Distribuitor: Media Distribution

Platforme: PlayStation 4, Xbox One, PC

Clasificare: 18

O nouă iterație a legendarei serii de acțiune extravagantă, e disponibilă pentru Xbox One, PlayStation 4 și PC, incluzând amestecul său emblematic de acțiune stilizată cu intensitate maximă și personaje fantasmagorice și originale pentru care este recunoscută seria. Directorul Hideaki Itsuno și echipa de bază s-au reunit pentru a crea cea mai bună experiență hiperbolică, avansată tehnic, cu totul nebună pentru această generație. Au trecut mai mulți ani de când legiunile iadului au pus piciorul în această lume, dar acum a început o nouă invazie demonică, iar ultima speranță a umanității se va afla în mainile a trei vânători de demoni, fiecare oferind un stil de joc radical diferit. Uniți de soartă și de o sete de răzbunare, acești vânători de demoni vor trebui să-și înfrunte demonii personali dacă vor să supraviețuiască.

8 martie a fost o zi foarte importantă pentru iubitorii seriei de acțiune cu un stil aparte, Devil May Cry, care a adunat milioane de fani în toată lumea și care a debutat cu cel de-al 5-lea episod al seriei, Devil May Cry 5 (DmC 5), care arată mai bine ca niciodată datorită cel mai nou engine Capcom, RE Engine (debutat prima oară în Resident Evil 7: Biohazard, urmat apoi de Resident Evil 2).

Povestea

Acțiunea din DmC 5 are loc la 5 ani după evenimentele din cel de-al 4-lea titlu al seriei și începe cu Nero în luptă cu un nou demon care a pus stăpânire pe Red Grave City, iar coincidența face ca, un personaj, “V”, să apeleze la Dante, Lady și Trish pentru o misiune care îl are ca țintă pe Urizen, acel “nou demon” cu care luptă Nero. Cei trei, împreună cu V, i se vor alătura lui Nero, dar Urizen a pus deja stăpânire pe oraș plin plantarea unui copac demonic, Qliphoth, din care se nasc demoni și atacă orașul.

Urizen va reuși să scape din luptă, Nero și V fiind respinși, iar Dante aruncat înapoi în oraș. Soarta lui Lady și Trish nu va fi cea mai fericită, fiind capturate și transformate în demonii Artemis și Cavaliere Angelo.

Nero primește ajutorul lui Nico – expertă în tehnologie și arme și șoferița dubei Devil May Cry – care primește un braț robotic, “Devil Breaker”, care poate fi personalizat și care contează foarte mult în lupte. Cei doi pornesc prin oraș, printre valurile de demoni, pentru a ajunge înapoi la Qliphoth și apoi la confruntarea cu Urizen, dar până acolo e cale lungă. V și Dante i se vor alătura și vor întâlni și demoni uriași și chiar și pe Artemis și Cavaliere Angelo.

Gameplay

Înainte de toate mi-a plăcut că am primit “o atenție” pentru că am jucat demo-ul înainte, răsplata fiind 30.000 de Red Orbs binevenite.

În DmC 5, personajele cu care jucăm sunt Dante, Nero și noul venit, V – fiecare cu stilul său unic și abilități, iar duba lui Nico e la un telefon distanță de upgrade-uri la Devil Breaker și scheme noi de atac.

În joc, armele sunt elementul primordial și contează foarte mult pe care le folosim, în funcție de inamici. Nero luptă cu sabia Red Queen, pistoalele Blue Rose și Devil Breaker, iar Dante cu sabia Rebellion și sabia demonică Sparda plus două Devil Arms și alte accesorii surpriză inclusiv o versiune îmbunătățită a nunchaku-lui Cerberus (cu care a luptat în DmC 3). De cealaltă parte, noul venit, V, utilizează… un alt fel de arme precum Griffon, Shadow și Nightmare – o să aflați voi care e treaba cu ei.

Arma lui Nico – cea mai geek dintre toți – e duba Devil May Cry și creațiile sale, atât Devil Breaker cât și fel de fel de arme, dar bineînțeles că totul costă și se plătește în pietre (orbs), albastre sau roșii. Tot Nico te ajută și la sortarea Devil Breakers (poți lua mai multe cu tine), dacă nu ai timp sau nu vrei să ți le pregătești tu, iar ea, după cum spuneam mai devreme, va veni cu duba oricând găsești prin joc o cabină telefonică și suni.

Upgrade-urile sunt sortate în funcție de tipul de armă (ex. săbii, pistoale) și combo-uri, iar cu ajutorul pietrelor aurii, albe, verzi și purple poți extinde bara de viață și refacerea ei, la fel și în cazul Devil Trigger. Dacă rămâi fără pietre poți cumpăra din magazin PlayStore.

Inamicii sunt și ei de multe feluri (hidoșenii majoritatea) și au un mod de prezentare foarte mișto. Atunci când întâlnești un nou tip de inamic (demon) apare un fel de casetă tehnică cu numele lui, iar uneori pentru a putea avansa în nivel este nevoie să cauți un fel de gândaci scârboși și să-i folosești pe post de cheie pentru a putea înainta. De asemenea, ajunși în anumite zone din niveluri, atunci când apar inamicii nu mai poți înainta până nu sunt eliminați toți. Inamicii trebuiesc abordați cu anumite tipuri de arme sau stiluri de atac.

La fel ca în titlurile anterioare, nu numai că te lupți și trebuie să elimini inamicii dar trebuie să o faci cu stil. Combo-urile și stilul cresc în funcție de loviturile date inamicului și cu cât punctajul este mai mare primești note, A fiind cea mai mare. E important să iei note cât mai mari pentru că vei fi răsplătit.

La un moment dat, pentru a putea de a ajunge dintr-un punct în altul, în nivel trebuie să distrugi anumite chestii (ex. rădăcini, atunci când ajungi la Qliphoth), respectiv să poți sări dintr-un punct în altul. Pentru cele din urmă e nevoie de combinații din controller.

Nu lipsesc nici side-missions. Pentru a ajunge în anumite locații secrete trebuie să faci mici puzzle-uri, iar odată îndeplinită misiunea ești răsplătit și apoi te vei întoarce înapoi în locul unde erai înainte de a începe misiunea secundară.

Ecranele de încărcare sunt și ele, iar acolo primești fel de fel de sfate care te pot ajuta în gameplay. Util.

Avansul în joc este structurat pe zile și ore pornind din 30 aprilie, când începe jocul cu Dante luptând cu Urizen, și apoi acțiunea se mută în 16 mai, iar din 15 iunie începe să se desfășoare treptat totul, jucând, pe rând cu Nero, V și Dante.

Pentru a reuși să ajungi la sfârșit, e nevoie de un management bun al armelor și upgrade-urilor și mare atenție la cum abordezi fiecare tip de inamic în parte – acestea vor face diferența între victorie și “game over”.

Tehnic

Din meniul principal al jocului, putem face diverse modificări la gameplay, control și audio, iar jocul vine cu suport HDR (noi l-am jucat pe PlayStation 4 Pro). Mi-a plăcut că, pentru cei care nu au jucat jocurile anterioare, dar și pentru a reaminti fanilor, avem posibilitatea să aflăm întreaga poveste spusă pe un fundal în care rulează un colaj cu imagini din toate titlurile de la primul DmC și până în prezent.

La capitolul tehnic, motorul grafic, RE Engine, este cireașa de pe tort. Pornind de la animațiile personajelor și inamicilor, aspectul celor trei protagoniști, al lui Nico și al monștrilor, care mai de care mai hidoși și până la realizarea arhitecturală nivelurilor și efectelor armelor și combo-urilor, Devil May Cry 5 este un adevărat festin vizual.

Atmosfera contribuie și ea foarte mult la experiența de joc și alături de partea vizuală și sunetele și coloana sonoră, care se schimbă dintr-un ritm calm în unul alert atunci când încep lupte, formează un întreg căruia nu prea am găsit nimic să-i lipsească. Să spunem, poate, dacă locațiile ar fi fost mai diferite, ar fi crescut și mai mult dinamica de joc. Cum acțiunea se petrece în mare parte în Red Grave City, cu subterane, cotloane, clădiri în ruine și zone infectate, este posibil să simți totuși că ai fi vrut o schimbare de peisaj. Arhitectural, după cum am spus, se observă atenția la detalii și capacitățile motorului grafic, nimic de reproșat. Singura diferență a fost în Qliphoth, care și el arată demențial (pun intended) atât pe dinafară cât și pe dinăuntru.

Pentru că tot am vorbit de muzică aceasta poate fi schimbată pentru momentele de atac, cu ajutorul pietrelor putând să-ți alegi, dintr-o suită mare de melodii, care vrei să ruleze atunci când îți caftești adversarul.

Concluzie

Mă așteptam să fie un joc arătos pentru că am văzut din remake-ul Resident Evil 2 ce poate, așadar rămăsesem curios dacă povestea și gameplay-ul o să se ridice la așteptări și da, mi le-a întrecut chiar, DmC 5 fiind mai mult decât mă așteptam de la populara franciză cu stilul ei aparte de gameplay.

Devil May Cry 5 oferă fanilor francizei și chiar amatorilor, tot pachetul (grafică, audio și OST, poveste și gameplay) și merită cu vârf și îndesat! Personaje pitorești, Nico, inamici hidoși și spectaculoși, poveste captivantă și nu în ultimul rând, lupte nebunești și antrenante – cam așa aș descrie DmC 5 și îl recomand cu o mână pe inimă, una pe controller și una de schimb, Devil Breaker, imaginară.

Devil May Cry 5 îl găsiți din 8 martie în format retail pentru PlayStation 4 pe Gameshop și digital în PlayStation Store și Microsoft Store și Steam.

Mulțumim Best Distribution