Mel Gibson … Brett Ridgeman
Vince Vaughn … Anthony Lurasetti
Michael Jai White … Biscuit
Jennifer Carpenter … Kelly Summer
Laurie Holden … Melanie Ridgeman
Don Johnson … Chief Lt. Calvert

Dragged Across Concrete/”De cealaltă parte a justiției” spune povestea a doi polițiști suspendați atunci când în presă apare un video cu cei doi făcând abuz de putere. Rămași fără bani si opțiuni, cei doi polițiști decid să pătrundă în lumea interlopă, însă descoperă mai mult decât s-ar fi așteptat.

Noul film pe care îl are pe Mel Gibson în rol principal, “Dragged Across Concrete” sau cum l-au numit la noi “De cealaltă parte a justiției“, este oarecum straniu din absolut toate punctele de vedere. În timp ce mă uitam îmi aducea aminte, prin stil, de “Brawl in Cellblock 99” ca să ajung să aflu că este scris şi regizat de acelaşi S. Craig Zahlerd, acesta fiind al 3-lea film al său, iar primul este “Bone Tomahawk” pe care cumva l-am ratat.

Ţin minte că am văzut trailer-ul care nu a fost nici el prea informativ, însă aşteptările mele, dacă existau, erau undeva la tipicul film poliţist, cu un duo dinamic şi violent, genul ăla de
“hard-boiled cop” cu care ne-am obişnuit în filmele bune de acţiune cu şi despre poliţişti, într-o mică paranteză reamintim ce rol a avut Gerard Butler în “Den Of Thieves”, dar cu Mel Gibson şi Vince Vaughn, ca parteneri. “Dragged Across Concrete” este altceva. Este un slow-burn, cu momente foarte scurte, flash-uri aş putea spune, de violenţă grafică, ca de exemplu mâna cuiva este zburată de la gloanţe într-o scenă şi se vede clar; cu o poveste care este oarecum bizară şi un sfârşit previzibil în momentul derulării acţiunii însă foarte bun redat ca dialog. Tot filmul de fapt este altceva. Chiar un fel de critică aş putea spune a genului ăsta de film.

Regia şi scrisul lui S. Craig Zahler începe să prindă o formă foarte specifică. Devine un regizor foarte uşor de recunoscut, prin nişte cadre statice, o acţiune care este întotdeauna prevestită de un oarecare dialog, nu vreau să spun banal, dar serios, familiar şi destul de simplu. Îi dă o notă de realism acţiunii, iar povestea deja se vede clar că încearcă să fie cât se poate de reală. Mel Gibson se potriveşte perfect în rolul de poliţist în vârstă, iar chimia pe care o are cu Vince Vaughn, care deja încep să cred că este un preferat al regizorului, este una care de multe ori în genul ăsta de filme e greu de obţinut.

E greu să vorbesc despre povestea filmului pentru că la baza ei este ceva ce am mai văzut, furt dintr-o bancă şi un stand off, însă felul în care este prezentată toată situaţia, toată acţiunea, este unul foarte încet, există o creştere progresivă până la un punct culminant, iar noi ca spectatori suntem parte a unei acţiuni în derulare despre care ştim minimul. Doar observăm. De aceea nu pot să intru în poveste, pentru că este făcută în aşa fel încât trebuie să fie văzută şi chiar dacă, se simte uneori înceată sau pare să nu ducă nicăieri, fiind un film de două ore jumătate, răsplata este pe măsura aşteptării. Iar cum ziceam mai sus, filmul poate să fie o critică a societăţii sau chiar a filmelor cu poliţişti şi acţiune, sau ideea în sine. Prezintă mai multe subiecte într-o formă foarte brută, violentă, comportamentul poliţiei chiar şi al societaţii prin nişte personaje desprinse din realitate însă nearanjate pentru marele ecran. Nici ei ca poliţişti, nici hoţii şi nici momentul ăla când în mijlocul împuşcăturilor sună telefonul şi te aştepţi să fie ceva tipic. Nimic nu este tipic şi totul este impactant dar toată lumea o ia ca atare şi merge mai departe, şocul este jucat ca normalitate şi atenuează din dramatismul tipic de la Hollywood pentru ceva mai crâncen.

Nu e tipicul film de acţiune şi cred că asta îl defineşte ca ceva deosebit, de la bun început. Nu joacă pe aşteptările spectatorului ci caută să se prezinte ca atare şi ca un fel de comentariu social. Bate cu viteză şi cu forţă spre o nouă ascensiune al filmelor de tip exploitation însă nu ştiu în ce categorie ar intra “Dragged Across Concrete”, dacă încă s-a format această categorie sau dacă S. Craig Zahler va fi cel care o înfiinţează şi cu următoarele sale filme.

Rămâne, așadar, să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Dragged Across Concrete/”De cealaltă parte a justiției” va rula la cinema din 12 aprilie și este distribuit în România de Odeon Film.