Gen: Acțiune, Shooter, Horror

Lansare: aprilie 2019

Studio: VIVA Games

Distribuitor: Sony Interactive Entertainment

Platforme: PlayStation VR

Clasificare: 18

Scoate la iveală adevărul tulburător din spatele anticei legende chinezeşti în Immortal Legacy: The Jade Cipher, un shooter de groază într-o realitate virtuală care îţi opreşte inima în loc, exclusiv pentru PlayStation VR.

Rezolvă puzzle-uri de mediu complexe şi dezlănţuie arme de mare putere asupra hoardelor de mercenari nemiloşi şi de anomalii experimentale în călătoria ta pentru descoperirea adevărului din spatele experimentelor sinistre ale unei organizaţii malefice.

Cu o libertate de mişcare totală de 360°, poţi alege atacuri derutante făcute pe furiş sau poţi da buzna cu armele trăgând în toate părţile în timp ce te lupţi să dezvălui o poveste complicată şi întortocheată. Îţi poţi păstra calmul într-o serie de caverne claustrofobice şi de coşmar, pline de terori inexplicabile?

Pentru cei care nu au auzit de Immortal Legacy: The Jade Cipher, sau Kill X cum a fost numit el iniţial, este un nou joc exclusiv pentru PlayStation VR (PS4), creat de compania chinezească VIVA GAMES. E important de menţionat acest lucru pentru că şi povestea jocului are la bază o legendă chinezească re-spusă într-o lume modernă, sau mă rog, pe o insulă, dar în prezent.

De la legendă la poveste

În Immortal Legacy: The Jade Cipher intri, efectiv, în pielea lui TIRE, un soldat care este într-o misiune, împreună cu Ksana, spre o insulă pustie, dar nu prea, unde îşi va croi drum printre tot felul de inamici, umani şi non-umani pentru a ajunge la capătul misterului morţii mamei sale. Pe insulă vei întâlni şi alte personaje dar şi bossi. Avem în jur de 5 ore de conţinut cu momente atât de acţiune cât şi de poveste, câteva puzzle-uri şi chiar şi poate câteva sperieturi.

Ce ne interesează,de fapt, e GAMEPLAY-UL!

Surprinzător, ILJC, să îl numim pe scurt, este un joc extrem de interesant din punct de vedere al gameplay-ului. În timp ce mulţi îl numesc Uncharted-ul de pe VR, mie îmi aduce mai mult aminte a un Far Cry 1 mult mai lustruit. Şi dacă iniţial am crezut că va fi un Rail Shooter, am fost surprins să aflu că mă pot mişca cât de mult vreau în orice direcţie mă uit, chiar şi să mă arunc în prăpastie (am încercat, nu sunt pereţi invizibili, mori) şi pe lângă mişcarea liberă am două mâini cu care să trag în tot ce mişcă.

Jocul funcţionează cu două motion controllers, fiecare manetă pentru fiecare mână. Şi ai posibilitatea de a echipa o armă în fiecare mână, iar mai important este că te poţi mişca în timp ce tragi, clasicul run and gun. Trebuie să recunosc, controlul este un pic greu de stăpânit; trasul este destul de precis, în special din pistol, însă cu butoanele de mişcare, întoarcere, alergat şi meniul de arme trebuie să te obişnuieşti şi o să dureze ceva. Şi la început chiar pare un pic cam peste mână, ce-i drept eşti legat de o consolă cu o cască pe cap care îţi acoperă complet vederea controller-ului în mijlocul sufrageriei şi probabil transpiri gloanţe și zboară și mai multe în joc, dar până la urmă te obişnuieşti.

În momentul în care ai prins ce şi cum-ul (aş spune cam o oră) totul va merge normal înainte și cu cât joci mai mult cu atât te vei obișnui mai rapid. Jocul are o anumită evoluţie şi de la spaţii deschise, cum e la început, o să ajungi într-un joc de groază, în locuri destul de întunecate si nu prea spaţioase în care vei fi tu, lanterna şi o armă cu care te vei apăra de creaturi gotice acesta fiind în fapt, farmecul jocului, iar deodată vei ajunge să nu mai alergi şi să tragi, ci mergi atent şi cauţi să tragi în monştri mai de la distanţă. Această diversitate tactică ajută să nu intri într-o stare latentă ci te ține mereu activ.

Despre imagine și sunet

Jocul, pentru preţul care îl are, şi fiind publicat de Sony însuşi, este mult peste standardul unui joc VR oarecare. Nu ajunge totuși la unul AAA, însă, grafic vorbind, jocul arată destul de bine. Există și texturi nu prea grozave, dar în cea mai mare parte acestea sunt foarte detaliate, iar în casca se vede totul destul de impresionat. Ajungi să te implici total în experienţa de joc, atât în spațiile exterioare cât și în zonele întunecate și strâmte în care lanterna îți devine lucrul cel mai de preț.

Modelul personajelor, mai puţin braţele tale, cred că sunt complet concepute de cineva din Est pentru că arată ca în anime-uri, iar modelele armelor sunt foare bine redate și le poți răsuci și analiza în fel și chip, în funcție de cum miști controllerele. Îți dă o senzație destul de realistă și la urma urmelor ăsta este farmecul VR-ului.

Audio totul funcționează cum trebuie, atât în cazul armelor cât şi ce a ceea ce se întâmplă în jurul tău, mai puțin voice acting-ul la care se simte că a fost realizat în Est, pentru că la un moment dat sincronizarea vocii în limba engleză nu pare tocmai naturală. Nu e foarte deranjant, te obișnuiești la un moment dat.

Câteva mențiuni

Pentru că tot am deschis discuția de astfel de elemente, trebuie să spun că jocul nu este  perfect şi posibil să existe câteva lucruri peste care nu poți trece pur și simplu cu vederea. În principal, cea mai evidentă problema este cea a controlului, la care există posibilitatea ca nu toți să se descurce. Dacă nu te obişnuieşti sau dacă nu îi dai timp vei renunţa foarte repede la joc. Nu este uşor şi nu este nici foarte intuitiv, deşi, dacă faci un efort și insiști puțin, sigur te obişnuieşti – îţi intră în mână mişcarea şi devine și jocul mai natural. Chestia cu sincronizarea vocilor, cu mişcatul gurii și limba engleză, nu ar fi aşa o problemă precum este personajul principal în sine, Tire. Acesta nu este randat în totalitate și este reprezentat fizic doar de brațele vizibile. Spun asta pentru că de multe ori ai senzaţia că umărul vine undeva direct din gât şi sunt două braţe întinse cu arme în fiecare mână, iar câteodată acele braţe se vor da peste cap. Trebuie sincronizate atent motion controllerele şi ai nevoie de un spațiu de joc de joc măricel pentru ILJC – o sufragerie mai mare, fără mese sau alte chestii prea aproape, nici televizorul de altfel, pentru a putea să te mişti şi să te bucuri de libertatea și spaţiul pe care îl oferă jocul.

De închidere

Consider că după toate cele spuse, este totuși un joc bun care are un preţ decent, cum s-ar spune în engleză “You get your moneys worth”. Nu este Crysis din punct de vedere vizual însă nu arată nici ca un Counter Strike 1.6 pixelat. Faptul că l-am comparat cu Far Cry 1 pentru cei care l-au jucat o să fie mult mai relevant în momentul în care intri în ILJC. Iar dacă nu eşti pretenţios din punct de vedere grafic şi al gameplay-ului şi îţi plac Rail-Shooter-ele, acest joc este foarte aproape de aşa ceva, dar fără “rail” pentru că te mişti singur, de la House Of The Dead Overkill încoace. Ziceam de nepretenţios pe partea de gameplay pentru că, până la urmă poţi să faci doar atât de multe lucruri în VR, iar jocul de față are și un echilibru bun între o poveste interesantă, cu o experienţă de shooting destul de interesantă, și atenţie la câteva detalii grafice, dar fără să intre prea mult sau adânc în a oferi cine ştie ce masterpiece a realităţii virtuale. Dacă vrei să crezi că e Uncharted The VR Shooter, eşti binevenit, pentru că are elemente aseamănătoare cu primul joc al seriei, dar pe o paletă de culori totuși diferită.

Immortal Legacy: The Jade Cipher îl găsiți din aprilie în format retail pentru PlayStation 4 și digital în PlayStation Store.

Mulțumim PlayStation România