Rocketman – Recenzie

Studio: Paramount Pictures

Taron Egerton … Elton John
Jamie Bell … Bernie Taupin
Richard Madden … John Reid
Bryce Dallas Howard … Sheila

O fantezie muzicală despre fantasticii ani în care Elton John a devenit o legendă.

Te duci să vezi Rocketman dacă ți-a plăcut Bohemian Rhapsody. Sau cel puțin așa gândesc mulți dintre voi, nu? Sau invers. “Nu mi-a plăcut Bohemian Rhapsody așa că de ce m-aș duce să văd Rocketman?” Nu mă pasionează genul musical, iar Rocketman se duce binișor în direcția asta și nici după biografii nu mă dau în vânt. Mi-a plăcut totuși Bohemian Rhapsody, mai ales că ador Queen. Nu pot să spun că sunt înnebunit după Elton John, dar am admirat mereu energia lui, vibrația muzicii lui, dacă vreți. Cam așa am pășit eu în sala de cinema. Nu eram deloc convins că o să-mi placă filmul, mai ales că trailerul îți arată multe, dar parcă nu îți spune nimic. Eram totuși curios.

You could never know what it’s like.

Știi cum îți vine să zici câteodată că ai văzut într-un final un film bun? Și tot tu spui sau poate celălalt adaugă. Un film de Oscar? Nu, Rocketman nu este de Oscar. Este de toate Oscarurile, fără număr și fără să-ți mai pese cu câte premii și statui poți să arunci în el. Și da, îmi asum că voi supără mulți cu următoarea frază. Am văzut într-un final un film bun în 2019, așa că voi încerca în câteva cuvinte să va transmit energia filmului și să va spun de ce ar trebui să mergeți să-l vedeți, asta în timp ce reascult melodiile pe Spotify. Recomand Crocodile Rock că să prindeți aripi chiar acum.

Rocketman începe într-un moment nu tocmai fericit al vieții lui Elton John. Bineînțeles, povestea se derulează de la început, hai să spunem de la prima atingere a unui pian. Toate momentele vieții artistului sunt alese perfect și transpuse într-o serie de „videoclipuri” emoționale care te ridică la cer sau te coboară până la lacrimi. Marele merit al filmului este că înțelegi modul în care muzica a fost o parte din viața lui, ca o experiență intimă și prețioasă pe care a ales totuși să o împărtășească cu noi într-un act de sacrificiu suprem. Elton John era timid când era mic, ca mulți alți copii de altfel. Nici extrem de sociabil nu era, în familie nu se bucura de o atmosfera plăcută, așa că viața lui, cel puțîn în prima parte, a fost marcată de niște goluri pe care a încercat mai târziu să le umple folosindu-se de faima și banii adunați.

Viața artistului ți se derulează prin față cu o viteză uluitoare, iar filmul punctează excelent momentele și personajele cheie. Și mai ales cele care nu l-au iubit cu adevărat sau care nu l-au făcut fericit, pentru că de fapt, concluzia e că un Elton John fericit nu ar mai fi ajuns creatorul genial de azi. Ar fi lipsit căutarea. Nici fără de cei care l-au ajutat și l-au iubit nu ar fi ajuns atât de sus, dar ei au fost cu siguranță mai puțini. Printre ei, textierul lui, Bernie, prieten de-o viață cu el și care i-a rămas alături inclusiv în momentele cele mai grele.

My gift is my song and this one’s for you. And you can tell everybody this is your song.

Tânărul Elton John, extrem de talentat, dar lipsit de direcție are la un moment dat parte de o lecție importantă de viață și de acolo se transformă într-un foc de artificii care nu se mai termină. Nu știam detalii despre viața lui, dar m-am întristat și m-am bucurat împreună cu el de absolut tot. Filmul nu îți dă șansă să-ți tragi sufletul. Vrea să te transforme într-un artist care trece printr-o experiență transformatoare, o experiență care îl înalță și îl zdrobește emoțional ca într-un rollercoaster infernal, timp în care el se sacrifică pentru cei din jurul lui. Râzi și plângi împreună cu Elton în timp ce savurezi fiecare secundă, fiecare melodie, fiecare scenă. Nu realizezi trecerea timpului așa cum nu te deranjează, nici trecerea de la dialog la muzică și înapoi.

Dacă aș spune că Taron Egerton este suberb le-aș aduce un deserviciu major celorlalți, de la copilul care îl interpretează pe artist la o vârstă fragedă, Matthew Illesley aflat la primul sau rol, până la Jamie Bell în rolul lui Bernie, textierul și prietenul lui cel mai bun și nu în ultimul rând Richard Madden (Bodyguard, Game of Thrones) care îl joacă pe John Reid, impresarul lui Elton John timp de 28 de ani, cât și iubitul lui la început de carieră. Nu știu dacă este o coincidență sau nu, dar John Reid a avut sub aripa lui și formația Queen timp de câțiva ani, iar în filmul Bohemian Rhapsody el este interpretat de un alt actor prezent în Game of Thrones și anume Aiden Gillen aka Littlefinger.

Rocketman nu se sfiește să prezinte viața sexuală a lui Elton John, un aspect important care l-a definit ca om și artist. Dragostea a fost elementul lipsă din viața lui pentru o bună parte din timp și el a căutat-o mereu fără să-și piardă speranța că la un moment dat o va găsi, dacă nu în sânul familiei măcar în brațele altora. A avut diverse relații, a fost și căsătorit câțiva ani, dar nu a fost niciodată fericit până când nu a putut să-și dea masca jos și să fie liber. Și într-un final, libertatea i-a adus fericirea.

What do I got to do to make you love me? What do I do to make you want me?

Rocketman este un film despre căutare, libertate, iubire și curaj. Am ieșit din sala de cinema oarecum în pași de dans, fredonând melodiile lui și cuprins de o stare pe care cu greu pot să o descriu. Elton John în film se prezintă ca un om care a încercat tot ce și-a dorit, de la droguri, sex, medicamente, mâncare și băutură. Și nu a găsit ce cauta până când nu a avut parte, de fapt, de iubire necondiționată. Important însă este că și-a găsit fericirea și acum este împlinit alături de soțul său și cei doi copii. Ceea ce, sincer să fiu, ar trebui să căutăm toți. Nu știu când și cum veți găsi voi fericirea, dar în Rocketman o să vedeți un om care a reușit în felul lui. Și poate asta va inspiră măcar să o căutați.

– Înghețată?

– De toate felurile.

– Excelentă alegere.

Rămâne, așadar, să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Rocketman va rula la cinema din 31 mai și este distribuit în România de Ro Image.