Long Shot – Recenzie

Lansare: 28 iunie

Durata: 2h 05min

Studio: Lionsgate

Clasificare: N-15

Charlize Theron … Charlotte Field
Seth Rogen … Fred Flarsky

Charlotte Field (Charlize Theron) este una dintre cele mai influențe femei din lume. Inteligentă, sofisticată și o profesionistă desăvârșită, aceasta deține un rol diplomatic important, dar mai pesus de orice, se pricepe la aproape orice. Pe de altă parte, Fred Flarsky (Seth Rogen) este un jurnalist talentat și independent, cu atracție pentru probleme. Cei doi nu au nimic în comun decât faptul că ea i-a fost odată dădacă și prima iubire.

Reîntâlnirea lor întâmplătoare o face pe Charlotte să își reamintească idealurile tinereții ei și să îndrăgească umorul lui naiv. Sub impulsul momentului această îl angajează că scriitor al discursurilor pe durata campaniei pentru candidatura ei la președinția S.U.A. Nepregătit să între în lumea ei luxuriantă, Fred este în afară zonei de confort. Cu toate acestea atracția dintre ei câștigă teren, iar apropierea lor devine tot mai evidență în timp ce călătoresc în jurul lumii și fac față unor incidente neașteptate.

Salutare, dragi tovarăși cinefili!

Este păcat că astfel de comedii romantice nu sunt lansate astăzi în cinematografie. Este o consecință a proliferării bombelor de bugete uriașe și a unor efecte vizuale mari, precum și popularitatea filmelor cu supereroi (care, de obicei, îmi plac). Foarte puțini oameni vor vedea filme medii sau mici pe marele ecran în aceste vremuri – acel cinematograf, puțin câte puțin, va fi consumat din ce în ce mai mult acasă, prin intermediul platformelor de streaming sau al altor servicii care vor veni în viitor. Cinematograful independent nu a murit – pur și simplu și-a schimbat formatul, deoarece multiplexurile servesc, mai mult decât orice, pentru a transmite cele mai recente producții, spre exemplu, Marvel sau Star Wars. Este de înțeles, presupun, dar este o rușine.

Dar tocmai din motivele menționate mai sus merită să vezi un film ca „Long Shot”. Este o comedie romantică de structură clasică și sensibilități moderne beneficiind de chimie dintre cei doi protagoniști și, bineînțeles, de marele lor simț al umorului. Nu revoluționează genul prin nici un mijloc, dar cel puțin este de o calitate mai bună decât, de exemplu, majoritatea filmelor cu idei similare care sunt lansate de fiecare dată pe Netflix. Prefer să văd că Charlize Theron și Seth Rogen schimbă blesteme și fluide corporale decât dacă aș vedea o altă „comedie” romantică de buget mic și cu actori de proastă calitate.

În orice caz, cel puțin premisa peliculei „Long Shot” ajunge să fie una bună, chiar dacă, în termeni generali, filmul nu ajunge prea departe de parametrii genului. Rogen îl interpretează pe Fred Flarsky, un jurnalist rebel care tocmai a fost concediat, după ce șeful său (Randall Park) la informat că publicația a fost cumpărată de o corporație condusă de Parker Wembley (Andy Serkis). Disperat și trist, Fred este încurajat de cel mai bun prieten al său, hilarul Lance (O’Shea Jackson Jr.) să meargă la o petrecere unde vor cânta Boys 2 Men și acolo se întâlnește cu Charlotte Field (Theron), care, în tinerețe, i-a avut grijă, ca și babysitter, acum lucrând ca Secretar de Stat pentru confuzul președinte Chambers (Bob Odenkirk).

După cum se dovedește, Charlotte, ambițioasă și influentă, dorește să candideze la președinție pentru următorul mandat și are nevoie de un scriitor/jurnalist care să o ajute să-și îmbunătățească discursurile și, în general, percepția populației țării asupra ei, în special acum când va începe un turneu mondial pentru a promova o inițiativă de combatere a schimbărilor climatice. Și de-aici în colo Fred vine să ajute. Călătorind împreună de la o țară la alta și muncind din greu în campanie, cei doi încep să se îndrăgostească, ceea ce, din păcate, nu o mulțumește pe secretara Charlottei, Maggie Millikin (Juan Diane Raphael), care crede că simpla prezență a lui Fred se va sfârși prin a le distruge toate planurile.

Cel mai important lucru dintr-o comedie romantică stă în dezvoltarea romantismului central. Ar putea suna un pic evident, dar surprinzător, acolo multe filme eșuează. Din fericire, nu este cazul cu „Long Shot”. Diferențele fizice și de personalitate dintre Rogen și Theron sunt atât de evidente și personajele sunt atât de bine dezvoltate. Chimia dintre cei doi este palpabilă, încât se sfârșește prin a crede în relație, susținând-o întotdeauna și devenind îngrijorătoare când lucrurile par a nu merge bine. Da, Fred și Charlotte sunt foarte diferiți, dar povestirile și părerile pe care le împărtășesc îi fac un cuplu interesant, iar scenele cele mai dramatice sunt suficient de bine lucrate, astfel încât cineva poate crede că sunt cu adevărat îndrăgostiți. „Long Shot” nu este un film sexy, ci între comedie și dramă, reușește să genereze un ton destul de credibil de romantism, care îl ridică printre alte propuneri cu ambiții similare și aduce în discuție (în câteva scene hilare), inclusiv percepte morale, unele subiective, altele pertinente și cu mesaj cât se poate de real și ancorat în realitățile politice americane actuale.

Evident, performanțele ajută foarte mult – un număr de actori de nivel inferior ar fi distrus producția de la început. Versatila Theron a avut o carieră destul de interesantă, mutându-se între filme de acțiune („Mad Max: Fury Road”, „Atomic”), drame („Tully”) și comedii („O mie de moduri de a muri în Occident”), în ultimii ani, ea având mereu o interpretare remarcabilă. În continuare, Theron reușește să demonstreze că ritmul ei comic este perfect, dezvoltând-o pe Charlotte ca o femeie strălucitoare, ambițioasă și influentă, dar, puțin câte puțin, își dă seama că este important să-și echilibreze viața personală cu viața profesională, fără a-și neglija propriile convingeri. Este un caracter complex – cel puțin pentru standardele de comedie romantică – și Theron o interpretează perfect.

La fel ca Fred, Seth Rogen este adorabil și amuzant – adică el îl joacă ca pe majoritatea personajelor sale din filmele anterioare, dar fără a fi neplăcut sau exasperant. De fapt, un spectator l-ar place pe Rogen pentru că își dezvoltă personajul ca pe un om cu principii, ceva neprevăzut, brusc, dar foarte cinstit. Este hilar în timpul scenelor de comedie, dar credibil și emoțional în momentele cele mai dramatice. Și mai important (și surprinzător): strălucește.

Rămâne, așadar, să mergeți să-l vedeți și să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Long Shot/”N-ai șanse, frate” va rula la cinema din 28 iunie și este distribuit în România de Vertical Entertainment.