Minecraft, cel mai bine vândut joc video din lume – cu peste 176 de milioane de copii vândute, va fi sesizabil mai realist odată cu implementarea suportului pentru ray tracing în timp real de pe PC, au anunțat astăzi NVIDIA și Microsoft în cadrul Gamescom. O actualizare gratuită a jocului le va oferi jucătorilor Minecraft o experiență vie și clară a lumilor pe care le creează, cu umbre și lumini mai realiste și culori vibrante.

,,Minecraft va oferi tehnologia ray tracing milioanelor de jucători de toate vârstele și din toate mediile,” a declarat Matt Wuebbling, head of GeForce Marketing NVIDIA. “Cel mai bine vândut joc de PC din lume, care implementează tehnologia ray tracing, ilustrează cât de important este impactul tehnologiei ray tracing în ecosistemul de jocuri.”

,,Ray tracing se situează în centrul planurilor noastre legate de Minecraft”, declară Saxs Persson, franchise creative director Minecraft, Microsoft. ,,GeForceRTX oferă lumii Minecraft un sentiment nou. În jocul Minecraft obișnuit, un bloc de aur apare galben, dar cu tehnologia ray tracing poți vedea clar luminozitatea spectaculoasă, reflexiile, poți vedea inclusiv o mulțime reflectată în el.”

NVIDIA și Mojang adaugă o formă de ray tracing cunoscută sub numele de path tracing pentru versiunea jocului de pe Windows 10. Path tracing simulează modul în care lumina este reflectată pe întreaga scenă. Tehnologia e bazează pe un model unificat de calculare a modului cum se propagă lumina pentru o gamă variată de efecte care, în mod tradițional, au fost implementate separat folosind randări rasterizate sau hibride. Printre acestea se numără:

• Lumina provenită direct de la soare, cer și diverse surse de lumină, inclusiv suprafețe precum pietre strălucitoare sau lavă
• Umbre realiste, mai tari sau mai soft, în funcție de mărimea, forma și distanța sursei de lumină
• Iluminare per-pixel
• Iluminare difuză indirectă (iluminare difuză globală)
• Iluminare spectaculoasă indirectă (reflexii)
• Materiale transparente cu propria reflexie, refracție și dispersie (vitralii, apă, gheață)
• Dispersie și densitate atmosferică (ceață volumetrică, arbori de lumină, cer realist)

Tehnologia ray tracing în timp real schimbă modul în care sunt create jocurile și crește dramatic calitatea imaginii pe care o poate atinge. Ray tracing-ul este construit pe baza unui ecosistem robust care include interfețe de programare ale aplicațiilor standard industriale, suport într-o serie de motoare de jocuri populare, și jocuri de la cei mai mari editori pentru titlurile lor cele mai așteptate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.