“Sincer să fiu, încă de pe la Underground 2 și, hai să zicem și Hot Pursuit, nu credeam să mai am șansa să joc vreun joc al francizei care să-mi mai placă în mod special și care să mă aducă la starea aceea… dorința de viteză și adrenalină pe care am descoperit-o cel mai bine în NFS II: SE care pentru mine rămâne clasicul NFS, sau ceea ce cred eu a fi emblema aceste francize.”

Gen: Racing

Lansare: 8 noiembrie 2019

Studio: Ghost Games

Distribuitor: EA România

Platforme: Playstation 4, Xbox One, PC

În Need for Speed Heat legea începe să se stingă odată cu apusul soarelui. Ziua concurezi în Speedhunter Showdown – o serie de evenimente în care poți obține bani cu care-ți poți personaliza mașina, iar noaptea participi la cursele de stradă și câștigi Rep (reputație). În ambele cazuri poliția nu stă degeaba și abia așteaptă să faci ceva greșit.

Ultimele titluri Need For Speed poate că nu s-au bucurat de succes la nivelul la care au făcut-o titluri mai vechi, dar franciza a evoluat într-o direcție în care s-a ajuns ca fanii să aibă așteptări mari. Abordând, de-a lungul timpului, teme precum cursele cu mașini profesionale, cursele ilegale și competițiile stradale cu poliția pe urme, franciza NFS a oferit fanilor mai multe posibilități de abordare a curselor în care nevoia de viteză este primordială.

Ghost Games, cu Need For Speed: Heat a venit, de această dată, cu o combinație interesantă de curse de stradă, cu poliție, atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte, oferind fanilor, să spunem, mai multă culoare decât în jocurile precedente.

Povestea

Păstrând o oareclare tradiție din titlurile anterioare NFS, Heat are și acum un fel de poveste pe care o poți străbate în cardrul campaniei solo unde intrăm în pielea unui personaj, dintre mai multe disponibile, care are să pornească, treptat, într-o aventură pe șoselele din Palm City.

Sosești în Palm City pentru a participa la Speedhunter Showdown – o competiție care adună laolaltă cei mai buni șoferi din țară, și dacă ziua lucrurile se încing pe șosele în legalitate, lăsarea nopții aduce cu ea un alt fel de competiție, pe care Lt. Frank Mercer (Josh Coxx), liderul High-Speed Task Force, este cu ochii și gata să intre în acțiune la cea mai mică ilegalitate comisă.

Frații Lucas Rivera (Jonny Cruz) – fost șofer de curse de stradă, acum retras și Ana Rivera (Ana Marte) – șofer activ în cursele de noapte, vor fi cei cu care vei face primul contact în oraș, ei având misiunea să te ducă și să te pregătească pentru marele eveniment și vor rămâne alături de jucător pe parcursul firului epic.

Pornind cu o mașină modestă și parcurgând trasee și câștigând competiții, ziua pentru bani și noaptea pentru reputație, îți vei tuna mașina și vor fi disponibile noi curse în permanență. Dezvoltarea depinde de cât de bine te descurci pe șosea, în ambele ipostaze, căci numai așa se vor debloca noi curse și vei ajunge să investești în mașini din ce în ce mai bune. Nu va fi ușor, mai ales că poliția pândește la fiecare colț, iar Mercer abia așteaptă să pună mâna pe tine. După cum spuneam, Ana și Lucas vor face și ei parte din povestea jucătorului și toți trei vor trebui să treacă, împreună, peste greutăți și probleme, în drumul spre victorie.

Nevoia de viteză și adrenalina se simt la tot pasul și tu ești cel care, prin alegerile tale, vei putea trece mai departe, să ajungi campionul Speedhunter Showdown și mai important, să-ți câștigi reputația în Palm City ca cel mai bun șofer de stradă.

Gameplay

Odată dat drumul la joc, din meniu, avem să ne alegem nivelul de dificultate (care va putea fi schimbat oricând din meniu) având de ales între Easy, Medium și Hard, opțiunile având să modifice comportamentul poliției și al adversarilor pe șosele alături de alte aspecte care să facă experiența de joc mai simplă sau mai complicată.

În meniul jocului ai de ales între campanie (Solo), să joci Online, să-ți faci o echipă sau să te alături altora gata făcute de alți jucători, iar la Options poți face modificări de nivel tehnic la sunet, imagine, control, sau să afli care este echipa din spatele Need For Speed Heat (Credits).

După ce ne-am făcut setările preferate și intrăm în campanie, un cinematic ne arată sosirea noastră în Palm City și poliția vigilentă care este pornită să pună mâna pe șoferii de curse ilegale și să facă dreptate. Îl vom cunoaște pe Lucas și sora lui Ana, apoi va trebui să ne alegem personajul dintre 12 puse la dispoziție, de etnii și stiluri diferite, atât bărbați cât și femei. Odată ales personajul preferat, pe parcursul jocului îl vom putea personaliza după plac putând să-i schimbăm aspectul și vestimentația.

În HEAT contează foarte mult reputația și bineînțeles, banii, pentru a putea debloca lucruri noi, și acestea vor fi posibile, în mare parte, dacă reușești să câștigi pe primul loc cât mai multe curse și avantajul de a relua majoritatea curselor, în cazul în care nu ai ieșit totuși pe primul loc.

Ziua vei avea misiuni din story și secundare (curse) care-ți vor aduce bani, iar Noaptea care-ți vor aduce reputație. Întotdeauna va trebui păstrată o balanță între acestea pentru a reuși să treci mai departe, să avansezi în story. Ce este deosebit în Heat este că, atâta timp cât nu te afli într-o cursă și ești la modul free ride prin oraș, poți comuta, de la hartă, de la noapte la zi printr-o simplă apăsare de buton, schimbarea făcându-se printr-o tranziție animată foarte mișto.

Acces la hartă ai tot timpul și pe ea vei vedea, atât ziua cât și noaptea, misiunile și cursele/event-urile disponibile, dar și benzinării (de unde te poți repara), Safe House-urile (care trebuie să ajungi la ele pentru a se activa și de a face Fast Travel între ele), panouri prin care poți trece și ești răsplătit sau anumite markere care trebuie să le treci în trei trepte de viteză, care, de asemenea, te vor răsplăti. Pe parcurs vor fi disponibile și mai multe puncte de interes pe hartă. Tot pe hartă poți seta unde vrei să ajungi și vei fi ajutat când urci la volan prin direcții (GPS) și apar, de asemenea și Garaje și Car Stores. Harta este împărțită în mai multe regiuni și se știe deja că este mult mai mare decât din jocul anterior. Fiecare regiune are curse cu un număr mare necesar la mașină ca să poți concura, ceea ce te forțează cumva să le parcurgi ușor, zonă după zonă, până completezi toată harta. Cu toate acestea, când nu concurezi, în free mode, poți merge unde vrei.

Odată ajuns în Garaj ai acces la personalizarea personajului sau a mașinii, fiecare upgrade făcut fiind vizibil și crescând un fel de punctaj total al mașinii. În funcție de acest punctaj vei avea acces și la anumite curse (dacă ai un punctaj mai mic, nu poți intra în acele curse). După fiecare cursă câștigată se vor debloca la Garaj echipamente noi și upgrade-uri și mașini noi la Car Stores. Poți avea mai multe mașini, iar la Garaj vor apărea și membrii echipei tale despre care poți afla mai multe detalii.

Mașinile, 127 la număr, de la 33 de producători, sunt una și una, iar faptul că le poți modifica (unele mai în detaliu decât altele) rezultă niște frumuseți ale șoselei, exact cum îți plac. Le poți modifica mecanica, aspectul cu tot cu tatuaje, neoane până și culoarea fumului scos și poți atinge, la un moment dat, perfecțiunea. Detaliile fiecărei mașini sunt demne de admirat pornind de la aspect și până la sunetul motorului, al rateurilor și sistemul audio intern.

Controlului mașinilor i s-a acordat multă importanță căci după fiecare modificare adusă mașinii se simte pe șosea, lucru foarte important. Avem și butonul de Nitro a cărei butelie trebuie să-i dăm, la începutul jocului, timp să se încarce, iar pe parcurs poate fi și el adus la zi, iar vibrația controller-ului se face simțită atunci când lovim ceva, în mare parte.

Adversarii, după cum spuneam mai sus, sunt mai lenți sau mai rapizi, în funcție de nivelul de dificultate selectat, iar poliția funcționează în genul GTA, urmărindu-te cu elicoptere și cu multe mașini și făcând baricade. În general, este deajuns să ieși din aria de urmărire sau să ajungi la un garaj să scapi de ei.

Cinematic-urile apar atunci când urmezi povestea și faci câte un traseu sau vre-un pas important în aceasta și mai avem câteva secvențe scurte atunci când te pregătești de curse. Acestea construiesc povestea și sunt realizate într-un mod destul de alert, cu camere de aproape, scene de acțiune care ne duc imediat cu gândul la franciza de filme Fast & Furious.

Nu este NFS dacă nu are o coloană sonoră demnă de boxele din mașină, iar Heat păstrează tradiția și aduce muzică excelentă. 2 Chainz ft. Kendrick Lamar, Diplo, BJ the Chicago Kid ft. Offset, French Montana ft. Post Malone & Cardi B, Lil Baby & Future, Nghtmre & A$AP Ferg, Toro y Moi, Mustard ft. Quavo, 21 Savage, YG & Meek Mill sau Blac Youngsta sunt doar câteva exemple de cântăreți care-ți bubuie subwoofer-ul și-ți dă acea stare nebună să calci pedala și vei fi surprins, la un moment dat, să cânți odată cu INNA versurile melodiei sale, “Tu Manera”. Coloana sonoră (58 melodii) o găsești pe Spotify, iar lista cu toate melodiile o găsești aici.

Producătorii au spus că-și doresc o experiență de joc cât mai puțin întreruptă, pentru a simți mai bine viteza și efectele ei și prin asta se referă la faptul că tot ce e pe traseu, obstacol (jaloane, copaci, stâlpi, garduri etc.) nu-ți vor opri mașina brusc (cum e în cazul clădirilor) ci vei pierde puțin din viteză. Asta înseamnă că în timpul unei curse, dacă ieși de pe traseu și treci prin galoane și garduri va trebui să redresezi mașina și s-o readuci pe traseu, sau poți relua (anumite) curse, imediat după ce s-au încheiat. În cazul în care vei cădea cu mașina în apă, se va face automat respawn și mașina va fi repusă pe traseu.

Poți orcând să intri în modul Online și-ți vei reaminti imediat de Need For Speed World. Cu gașca făcută, concurați împreună sau separat în curse și creșteți reputația echipei. Te întreci cu alte echipe, dar atenție la experiența acumulată a echipei adverse. Dacă experiența ta este una mai mică sunt șanse mare ca adversarii să câștige cursele.

Aplicația

Pentru a fi mai ușor să-ți personalizezi mașina, EA a dat drumul gratuit aplicației companion pentru Need For Speed Heat, “Studio”, care, după ce te loghezi cu utilizator/parola ta de la contul EA se sincronizează cu jocul. Prin Studio poți face modificările dorite la mașinile tale sau poți debloca zeci de altele pe care să le iei și să le modifici cum dorești. Periodic sosesc containere cu grupuri de mașini, iar fiecare grup are una sau mai multe mașini acoperite care te așteaptă să le dezvălui. Poți selecta preferatele tale și ai acces și la un studio foto unde poți face fotografii cu creațiile tale. De asemenea, poți invita și prieteni și poți folosi aplicația în tadem cu Garajul tău din joc.

Tehnic

Motorul grafic Frostbite 3 arată mai bine ca niciodată și funcționează fără pată. Dacă ciclu zi-noapte cu apusuri/răsărituri superbe și starea vremii nu te fac să admiri împrejurările, atunci mașinile sigur îți vor aduce satisfacție vizuală. Mecanica în sine funcționează corect, iar sunetul nu face decât să completeze festinul vizual. Atenția la detaliu se observă și asta o poate testa oricine, oprind mașina oriunde și analizând împrejurările. Se vede că s-a investit mult în aceste detalii, iar chestii mărunte precum posibilitatea să turezi motorul atunci când ești în garaj și-ți admiri creația, este doar un exemplu că Ghost Games a pus suflet în Heat.

Din nefericire am impresia că totul se mișcă parcă cu frame drops, prea încet, sub 30 fps, nu numai atunci când joci, dar și în garaj și meniuri. Nu se simte fluent, nu știu…, cel puțin pe platforma noastră de test, PlayStation 4 Pro. Poate sunt obișnuit eu cu 60fps… tot ce se poate.

Concluzie

Sincer să fiu, încă de pe la Underground 2 și, hai să zicem și Hot Pursuit, nu credeam să mai am șansa să joc vreun joc al francizei care să-mi mai placă în mod special și care să mă aducă la starea aceea… dorința de viteză și adrenalină pe care am descoperit-o cel mai bine în NFS II: SE care pentru mine rămâne clasicul NFS, sau ceea ce cred eu a fi emblema aceste francize. Ei bine Heat m-a luat prin surprindere, după ce am încercat de mai multe ori să mă forțez să termin măcar campania din Payback. Ghost a reușit să aducă elementele cele mai admirate din serie și să le pună ingenios în Heat. Dintoteauna ne-au plăcut urmăririle cu poliția, iar cursele de stradă ilegale au fost, de asemenea, o atracție în franciză. Ghost a făcut în așa fel încât să aducă aceste elemente împreună în jurul unei povestioare care-ți menține interesul și cu personaje interesante.

Heat este bine structurat, aduce mai mută culoare în franciză și ne dă căluțul nărăvaș înapoi după ce se pierduse licența pentru el în titlul anterior. La o apăsare de buton treci din modul de zi în cel de noapte și vice-versa și harta măricică nu te lasă să te plictisești fiind multe de descoperit, curse de făcut și zone de parcurs. Mașinile sunt capodopere grafice și e o plăcere să le personalizezi, șansele să găsești două mașini la fel fiind aproape de zero.

Sper totuși ca un patch să-l facă un pic mai rapid, să se simtă mai fluent și aici cred că totul e legat de optimizare, dar până una-alta, Ghost a punctat sus cu Heat și asta o spun nu numai eu ci și fanii și criticii de specialitate.

Need For Speed Heat îl găsiți din 8 noiembrie în format retail pentru PlayStation 4, Xbox One și PC și digital în PlayStation Store, EA Origin și Xbox/Microsoft Store.

Mulțumim EA România