“Ca un fel de concluzie WarCraft III: Reforged l-am jucat și îl joc mai departe pentru campanie și relaxare și am să urmăresc mai departe dacă Blizzard va reuși să readucă milioanele de fani la nivelul excelent de comunicare, feedback și înțelegere pe care l-au avut și întreținut bună perioadă de vreme.”

Gen: Strategie, Aventură

Lansare: 28 ianuarie 2020

Studio: Blizzard Entertainment

Distribuitor: Activision-Blizard România

Platforme: Windows

Clasificare: A.P.13

Sinopsis:

WarCraft III: Reforged este o ediție remasterizată pentru jocul de strategie în timp real lansat în 2002 de Blizzard, WarCraft III: Reign of Chaos și extensia The Frozen Throne.

WarCraft 1994 – 2020

În epoca PC-urilor 486 când CD-ROM-ul era un lux și cei 2x ai săi erau comoară; în perioada în care plăcile de video cu mai mult de 1M RAM era opulență; în vremuri în care jocurile 3D erau la apogeu; în timpuri în care Blizzard începea să scrie istorie cu jocurile de strategie și RPG, jocurile erau la mare dezvoltare și gamerii încercau să ține pasul cu noutățile.

WarCraft Orcs & Humans (1994) a venit să satisfacă nevoia de strategie a tuturor care îndrăgeau și căutau titluri de acest gen și a prins atât de bine la public încât un sequel nu s-a lăsat așa de mult așteptat (WarCraft II: Tides of Darkness – 1995), iar după o mică pauză, în iulie 2002 aveam să primim cel de-al 3-lea titlu, WarCraft III: Reign of Chaos prin bunăvoința Blizzard Entertainment care lucrau atent, aproape de un fan base din care făceau parte sute de mii de fani răspândiți pe tot mapamontul. Prin forumuri și canale de iRC, la acea vreme, cei de la Blizzard țineau în permanență legătura cu fanii și le ascultau părerile și oful.

Cinematic-urile erau cireașa de pe tort, iar lumea fantastică în care Orcii și Oamenii luptau pentru supremație erau deliciul strategilor care îngenuncheau moușii și le distrugeau bilele (feel old yet?). Al 3-lea joc din serie aducea voci pentru mare parte dintre categoriile de personaje din joc (muncitori, soldați etc) și grafică și animații detaliate. Lumea era mai complexă, hărțile mai mari și mai variate, iar ambele rase au primit arme, clădiri, moduri și multe alte chestii care au transformat Reign of Chaos într-un clasic în ziua de astăzi și au făcut posibil, la vremea lui, un expansion, The Frozen Throne.

Din 2002 WarCraft III a continuat să-și păstreze popularitatea ducând războiul dintre Orci și Oameni și alte rase, în sălile de jocuri în dispute pe viață și pe moarte în rețea. Timpul a trecut rapid, iar WarCraft a sosit în online în World of WarCraft – un hit internațional care a adus milioane de fani în fața PC-urilor și a generat o serie de expansion-uri, iar încet încet a devenit un eSport care a umplut arenele în competiții globale. De asemenea, a fost făcut chiar și un film de cinema, lansat în 2016, bazat pe această vastă lume fantastică din WarCraft.

World of Warcraft, la fel ca și Warcraft III, e un titlu istoric, nu numai pentru fani, dar și pentru cei care preferă genul de strategie, iar Blizzard Entertainment a ajuns printre cele mai cunoscute și respectate companii producătoare de jocuri din lume.

Atunci când Blizzard a anunțat că va remasteriza StarCraft – un alt titlu de strategie SF de mare succes, fanii au fost foarte încântați, fanii WarCraft sperau și ei la acest gen de tratament pentru jocurile lor preferate. Se pare că dorințele le-au fost ascuntate când, la ediția BlizzCon din 2018, Blizzard avea să anunțe WarCraft III: Reforged – o versiune remaster pentru WarCraft III: Reign of Chaos și expansion-ul său, The Frozen Throne. În cadrul acelui eveniment s-a anunțat că Reforged va fi mult mai mult decât un simplu remaster și va avea pe lângă o grafică și animații aduse la zi și o remodelare a personajelor, elemente noi, rase îmbunătățite și mod-uri și bineînțeles suport multiplayer. În cadrul evenimentului au fost prezentate niște cut scenes care le-a smus inimile din piept fanilor.

Cei care au optat să pre-comande jocul au avut ocazia să testeze un beta care a debutat în cadrul BlizzCon 2019, urmând să primească versiunea finală a jocului din 17 decembrie 2019, dar a fost amânat până pe 28 ianuarie 2020 cu motivul că aveau nevoie să mai finiseze niște aspecte ale jocului.

Momentul cel mai așteptat a sosit. Ziua de 28 ianuarie 2020 când codurile de instalare pentru WarCraft III: Reforged au fost puse la vânzare și criticii și fanii s-au îmbulzit să pună mâna pe ele.

După o liniște de câteva zile, să nu zic ore, părerile au început să apară… și nu erau deloc favorabile. Criticii și fanii au rămas dezamăgiți pentru că nu au găsit acele cut scenes prezentate la BlizzCon 2018, au dat de un joc bugos și nu au întâlnit modificări majore. După cum vă spuneam la începutul articolului, Blizzard ține foarte mult la fanii lor și întotdeauna comunică cu ei și le ascultă părerile, deci toată lumea nemulțumită s-a îndreptat către aceștia să primească explicații. În timpul acestui proces, Blizzard anunță că nu mai oferă suport pentru versiunea finală Geforce NOW, retrăgându-și toate jocurile – că nu era de ajuns de situația cu lansarea Reforged. Un alt motiv de “rage” pentru jucători a fost și faptul că Blizzard este direct responsabil de tot conținutul creat de jucători în joc, justificările și explicațiile fiind, spun aceștia, strict de licențe. Să mai punem de situația delicată existentă în cazul BlizzCon-urilor?

Oficialii au încercat să calmeze spiritele și să ofere explicații printre cele mai importante fiind că problemele de ordin tehnic întâlnite vor fi rezolvate printr-o serie de patch-uri. Din 28 ianuarie și până pe 3 februarie situația pare că nu a fost schimbată căci Blizzard a anunțat că cine dorește să-și recupereze banii dați pe joc, o poate face, dar legat de acele cut scene-uri a fost intenția fondată a acestora cu explicația că au vrut să “preserve the spirit of the original”.

Warcraft III: Reforged

Personal am fost unul dintre acei puști din ’90 care a jucat titlurile Blizzard cu mare fericire și dăruire și am fost și eu surprins și foarte încântat de anunțul Reforged. Nu am avut prilejul de a testa beta-ul, dar am instalat și dat drumul la joc încă din primele zile de la lansare și am să vă spun câte ceva despre el în rândurile care urmează.

Intro-ul este de-a dreptul fantastic, dar pe parcursul jocului veți putea revedea cinematic-urile originale (adaptare pentru ecranele din prezent), iar odată ajuns în Meniu și la Options îți vei da seama că acestea au fost aduse la zi și au păstrat elemente din meniul vechi. Poți opta între Campanie – care pornește cu un prolog cu Orcii, apoi după ce termini urmează campania cu oamenii, nemorții etc.; Versus – unde te vei bate cu prietenii; Custom – alegi să intri în jocuri făcute deja de alți jucători; Replay – poți revedea meciuri jucate; iar la Collection îți poți personaliza câteva aspecte precum avatarul.

Din meniul principal poți intra pe canale de chat sau în discuție cu prietenii, iar la Options, la video, poti face setări la rezoluție și refresh și poți seta anumite aspecte care țin de grafică precum Umbre, Lumini, Antialiasing; la sunet poți face, de asemenea, câteva modificări, la fel și la Imput și Gameplay.

Odată ce dai drumul la Campanie trebuie să-ți alegi dificultatea (Story/Normal/Hard) și începi cu Prologul (Chapter I), urmând să termini pe rând capitolele prin prisma a toate rasele.

Cei care sunt familiarizați cu WoW, vor vedea imediat că se aseamănă foarte mult la aspect cu acesta, diferența face interfața care este asemănătoare cu jocul original, dar în același timp și mai completă și arătoasă. În partea de jos, în stânga avem Harta și opțiunile sale, pe mijloc avem detalii despre eroul selectat și inventory-ul acestuia, respectiv putem vedea componența unităților, în cazul în care se selectează mai mult de un personaj. În partea dreaptă avem meniul de acțiuni și puteri ale eroilor sau posibilitățile de construcție, în cazul clădirilor.

În primele minute de joc vei afla toate detaliile printr-un tutorial, prologul fiind făcut ca să te poți acomoda cu controlul și tot ce mai este nevoie. Fiecare unitate are “față animată și voce” și mai mult de atât se potrivește chiar și lip-sync-ul lucru care personal m-a încântat și nu avea cum să nu mă facă nostalgic amintindu-mi cât de mult îmi plăcea când auzeam vocile fiecărei unități în parte, în jocul original. E o chestie măruntă dar foarte foarte faină. Acum putem, de asemenea, să apropiem camera mai mult de personaje, lucru iarăși care ține pur de estetică, dar e atrăgătoare, iar aventura, povestea, este cea care m-a atras atunci, dar și acum arată și se prezintă foarte bine. Putând să joci prin perspectivele mai multor rase, nu numai că aduce o contribuție semnificativă diversității și dinamicii de gameplay, dar nici nu te lasă să te plictisești în vreun fel. La diversitate mai contribuie acele mici side quest-uri pe care le poți face (sau nu) din care te vei alege cu o răsplată. În general răsplata este bănoasă, sau prin obiecte pe care le poți da eroului și care contribuie la abilități. Aceste răsplate le puteți găsi și dacă spargeți butoaie sau tot felul de chestii de pe hartă. Acestea te împing și mai mult la explorarea hărții.

Pe lângă acele voci haioase, îți vei reaminti cu plăcere și de sunetele de construcții, de focuri, de război și acea voce care te anunță că unitățile tale îți sunt atacate ș.a.m.d. (există chiar și un device cu baterie, în Press Kit Reforged, dedicat sunetelor din joc). Ce să mai, nostalgie 100%.

Fiecare misiune completată cu succes te duce la un ecran cu statistici, iar la sfârșitul capitolului te va răsplăti cu elemente noi pe care le vei găsi în Meniu, la Collection.

Din punct de vedere tehnic și de gameplay, nu am întâlnit proble decât atunci când terminam o misiune, dacă apăsam să continue cu următoarea, câteodată eram scos în meniu și asta a fost după data de 28 ianuarie când am jucat primele misiuni. În momentul de față, după cel mai nou patch aplicat, acel inconvenient a dispărut ceea ce mă face să cred că Blizzard e conștient de situația de după lansare și se ține de cuvânt să rezolve cât mai multe probleme semnalate.

Personal am parcurs campania cu dram de nostalgie maxim, chiar dacă hype-ul mi-a fost scuturat puțin de situația de după lansare. Așteptam cu nerăbdare să mai joc o misiune, și încă una și încă una, ceea ce m-a făcut să mă întorc în anii ’90 – 2000 când jocurilor li se acordau mult mai multă atenție la detalii și poveste și nu se investea atât de mult în “grafică” și elementul de multiplayer, cum este în zilele noastre.

WarCraft III: Reforged l-am jucat și îl joc mai departe pentru campanie și relaxare și am să urmăresc mai departe dacă Blizzard va reuși să readucă milioanele de fani la nivelul excelent de comunicare, feedback și înțelegere pe care l-au avut și întreținut bună perioadă de vreme.

WarCraft III: Reforged îl găsiți din 28 ianuarie în format digital pe Shop Battle.net.

Mulțumim Activision-Blizzard România

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.