“Ce lună fantastică a fost martie, cu al său fantastic DOOM Eternal, dar și ce lună frumoasă e și aprilie care ne aduce trei remake-uri foarte bune…”

Gen: Action/Adventure

Lansare: 3 aprilie 2020

Studio: Capcom

Distribuitor: Best Distribution

Platforme: Playstation 4, PC (Steam), Xbox One

Clasificare: 18+

Sinopsis:

Resident Evil 3 Remake a sosit pe Xbox One, PC și PS4 și include Resident Evil Resistance! Joacă cu Jill Valentine, care încearcă să scape din Raccoon City, alături de alți supraviețuitori precum Carlos, dar nu va fi ușor căci rezultatul unui experiment Umbrella Corp., Nemesis, este pe urma lor…

Recenzie:

Când am auzit pentru prima oară că Resident Evil 2 va primi un remake, sincer, mai mult eram curios de cum va arăta adus la zi, decât să am acel hype pe care-l are oricine când aude de un titlu nou ce prezintă interes, sau de revenirea unui titlu refăcut. Remake-urile sunt foarte la modă în zilele noastre, luna aprilie fiind una cu cel puțin trei remake-uri importante, în cazul jocurilor video. Le-am jucat și încă mai joc la unele dintre ele și bineînțeles vă voi spune și vouă părerea noastră despre ele.

După succesul (conform vânzărilor și feedback-ul fanilor) cu Resident Evil 2 Remake, Capcom vine cu o surpriză (zic ei) oarecum logică și anume Resident Evil 3 Remake despre care vom vorbi și noi în rândurile care urmează.

Povestea

După izbugnirea pandemiei cauzată de T-Virus din prima parte și povestea prin care am trecut alături de Leon Kennedy și Claire Redfield, la sediul Raccoon Police Department (RPD), din Resident Evil 2 – acțiune ce are loc la două luni de la cea din prima parte, în Resident Evil 3 îi avem în rolurile principale pe Jill Valentine (fostă membră a Special Tactics And Rescue Service (S.T.A.R.S.)) și Carlos Oliveira (mercenar Umbrella Biohazard Countermeasure Service (U.B.C.S.)) – la câteva zile de la acțiunea din partea a doua.

Jocul începe cu Jill atacată, în apartamentul său din Racoon City, de Nemesis-T Type – o creatură realizată de Umbrella Corp menită să elimine membrii rămași în viață ai S.T.A.R.S. dar Jill reușește să scape și încearcă să-și croiască drum prin orașul devastat de zombie. Ea îl va întâlni pe ofițerul S.T.A.R.S. Brad Vickers, care va încerca să o ajute și cu Nemesis pe urme, va ajunge într-o stație de metrou, alături de alți supraviețuitori și vor pune la cale să scape din oraș cât mai repede. În paralel îl vom cunoaște mai bine și pe Carlos, a cărui fir epic se va desfășura în paralele cu cel al lui Jill, urmând ca apoi să se intersecteze.

Nemesis este aparent idestructibil și cea mai bună metodă de a-l învinge este să… fugi de el, deși Jill îl va confrunta de câteva ori pe parcursul jocului, acesta în loc să moară va evolua constant într-o creatură fioroasă cu care se vor confrunta într-un final, cel doi.

Este important ca cei doi să scape din Racoon City pentru că orașul este marcat să fie distrus complet de forțele militare, dar, pe lângă luptele cu Nemesis, vor alerga și după un posibil vaccin împotriva acestui virus, iar drumul lor va fi blocat de multe ori de probleme peste care trebuie să treacă. Vor reuși cei doi să scape de zombi, Nemesis, membrii Umbrella Corp și de distrugerea Racoon City?

Gameplay

O să observați că la instalarea jocului veți avea două executabile, unul cu campania și unul cu componenta multiplayer Resident Evil Resistance, dar noi vom vorbi despre campanie, din punct de vedere tehnic ceea ce spunem despre aceasta se va aplica și pentru Resistance.

Primii pași, odată ce dăm drumul la campanie, este ca, înainte să începem jocul, să ne facem setările preferate, iar în cazul variantei pentru PlayStation 4 Pro (platforma pe care l-am jucat) avem opțiunea de a regla setările HDR, ale camerei și sunetului și al controlului. După ce trecem de acest pas va trebui să ne alegem nivelul de dificultate (Assisted, Standard, Hardcore) apoi începe aventura.

Primii pași îi facem prin ochii lui Jill, în apartamentul său, unde are parte de o viziune macabră și primește o vizită surpriză de la cea mai fioroasă creatură realizată de Umbrella Corp cu misiunea de a-i elimina pe toți membrii S.T.A.R.S.. Cei care au jucat RE2 Remake, se vor familiariza foarte repede căci controlul, meniurile din joc, sistemul de salvare, stash-ul și interacțiunile sunt aceleași, dar pentru cei care nu l-am jucat, vor primi tutorial pentru fiecare element important în parte.

Cuțitul este întotdeauna la tine apoi găsești imediat și pistolul și vei da nas în nas cu primul zombie. Primele impresii însă vor fi cele legate de aspect pentru că Racoon City devastat și plin de neoane care clipesc, arată foarte bine. Se va observa lipsa una bare de viață și HUD-ul este extrem de simplu și aerisit. În caz că vei fi vătămat se va observa direct pe personaj (va respira și se va mișca greu), iar pentru a te reface trebuie să apelezi la meniul din joc unde ai harta și inventory-ul limitat unde vor sta atât armele și muniția lor cât și obiectele care-ți refac viața și obiectele necesare pentru a deschide uși și lacăte. Odată ce un obiect nu mai are o utilitate în joc, va apărea un semn de pubelă de gunoi pe el și va putea fi distrus pentru totdeauna, pentru a mai elibera un slot.

Unele obiecte se pot combina între ele, iar pentru a deschide uși, lacăte etc, trebuie să utilizezi tool-ul specific sau anumite carduri. Pentru a-ți face obiecte care-ți refac viața trebuie să combini două tipuri de ierburi pe care le vei găsi pe hartă, sau dacă vrei să-ți faci anumite tipuri de muniție se combină mai multe tipuri de prăfuri de arme. Poți aloca pentru acces rapid arme sau grenade, cum dorești și cel mai important lucru trebuie știut că muniția este limitată, deci atenție la utilizarea ei. De asemenea, poți analiza obiectele din inventory, unele dintre ele putând fi deschise sau care oferă anumite indicii utile.

Tot la meniul din joc avem și categoria Files unde vor apărea toate fișierele sau hârtiile citite de pe hartă, de multe ori acestea ajutând la parcurgerea firului epic, dar și conțin coduri pentru seifuri sau indicii unde vei putea găsi anumite obiecte. Unele obiecte/arme ocupă chiar și două sloturi în inventory, deci vei trebui să iei decizii ce vei lăsa la Stash și ce vei lua cu tine. Pe parcursul jocului vom găsi și cel puțin un fel de borsetă (hip pouch) care se leagă de picior și extinde inventory-ul cu alte două slot-uri libere. La Bonuses vei aduna, pe parcurs, imagini cu personaje și concepte artistice și înregistrări.

Armele sunt cele pe care le știm din jocul original, cu mici modificări în cazul aruncătorului de grenade. Vom găsi, pe parcursul jocului de la pistol, shotgun și armă automată până la lansatoare de grenade și grenade. Fiecare suportă câteva atașamente sau moduri de foc, care pot fi comutate după plac, iar modurile de foc au nevoie de muniție specifică.

Personajele Jill și Carlos sunt și în remake protagoniștii principali cărora li se vor alătura NPC-uri și bad guys, dar cei care au jucat jocul original vor observa lipsa anumitor personaje. Jill arată mai diferit decât cea originală și, după părerea mea aduce destul de multicel cu Lara din Tomb Raider (2013) și spre uimirea fanilor (au fost discuții pe această temă), nu mai este în fustă scurtă! Jill arată absolut spectaculos, mulțumită RE Engine, la fel și toate celelalte personaje inclusiv Carlos care are un păr ca al lui Tina Turner.

Monștrii sunt, pe lângă clasicii zombie, tot felul de creaturi hidoase care merg pe pereți (zonele intens infectate), monstruozități ca niște broaște (prin subteran), îl revedem pe licker și dăm de tot fel de abominații (spital) și nu uităm, bineînțeles de Nemesis care evoluează frumos de la un Tyrant wanna be la o creatură uriașă și înfricoșătoare.

Racoon City arată fabulos și, deși câteva locații cheie din jocul original lipsesc (The Clock Tower, Fabrica), avem altele noi precum o gogoșărie simbolică (vom interacționa de mai multe ori cu ea și vom găsi figurine cu mascota acesteia ascunse prin toată harta). The Clock Tower poate fi văzut, trecem și ne luptăm pe lângă el, dar nu mai facem puzzle-uri și îl traversăm prin interior.

Spre deosebire de RE2 Remake, aici nu mai avem un labirint întortocheat în care trebuie să ne întoarcem deseori să deschidem anumite uși cu anumite chei ci totul este mai simplificat, la fel și parcurgerea hărții și povestea în sine. O surpriză a fost când la un moment dat, când joci pentru prima oară cu Carlos, vei intra din nou în Raccoon Police Department (RPD) – locul unde are loc acțiunea din RE 2, unde vei merge prin câteva camere de acolo și te vei reîntâlni cu licker-ul. Prin subteran vei face un fel de puzzle de deschis de uși și te vei confrunta cu broaște uriașe, iar ajuns într-un final, în Spencer Memorial Hospital, în căutarea unui vaccin, vei străbate coridoare întunecate și te vei confrunta cu un nou tip de creatură și nelipsiții, zombies. Per total ca locații, RE3 Remake nu este foarte bogat, dar atenția acordată acestora și faptul că nu trebuie să le parcurgi și să te întorci la infinit prin ele, este perfect. Nu se mai simte ca un labirint complex în care îți pierzi parte din timp aiurea. Safe Room-urile sunt atât cât trebuie de dese și în ele poți salva jocul de la o mașină de scris și poți umbla la Stash de acolo.

Elementele tip puzzle sunt și aici, dar mai ușoare și este important să deschizi dulapuri și seifuri pentru a găsi attachments pentru arme, acele borsete foarte utile și pentru a procura viață și muniție. Important este și ce arme folosești pentru anumite creaturi din joc și să faci tot posibilul ca fiecare glonte tras să fie făcut cu (la) cap. Singurul inconvenient ar fi că, la fel ca și în RE2 Remake, nu știi câte gloanțe sunt necesare pentru a doborâ un zombie banal (de Nemesis nici nu mai vorbim). Poți trage în cap, dar este posibil ca totuși acel zombie să se ridice iar la un moment dat. Atenție și la cei căzuți, pe care-i întâlniți, la un moment dat se vor ridica și ăia. Asta te face să nu poți fi precaut când vine vorba de muniție. Bineînțeles, unde poți trece pe lângă ei, o poți face deși pe hartă rar întâlnești zone cu spații mari, majoritatea aleilor/căilor de acces fiind strâmte și clastrofobice.

Tehnic

Am văzut ce poate RE Engine în RE2 Remake și aplicat și în cazul RE3 Remake vizual tot jocul este absolut spectaculos pornind de la personaje și creaturi, la locații, arme și tot, dar nici partea de sunet nu stă rău și noaptea, pe căști, are cred cel mai mare impact asupra jucătorilor. Efectele speciale vizuale și de sunet, animațiile, nu ai ce să le reproșezi și oricât m-am străduit să găsesc probleme, de acest ordin, nu am reușit. Optimizarea este top notch în cazul PS4 Pro, timpii de încărcare sunt puțini și scurți și tutorialul e simplu, util și nu deranjează.

Când vine vorba de control, franciza a fost întotdeauna mai diferită decât alte jocuri văzute prin perspectiva a 3-a, dar, la fel ca și în cazul RE2 Remake, și aici avem unul normal personajul controlându-se prin cele două stick-uri de pe controller. Pe cross fixezi armele/grenadele cum dorești, focul și ținta le pui cu cele două trăgaciuri, iar prin apăsarea stick-ului din dreapta fugi. Apăsarea butonului mare touch te duce la inventory, iar prin meniu navighezi ca la orice joc de orice gen. Ajută mult și culoarea LED-ului atunci când personajul nu are viață de ajuns (portocaliu), verde ești cu viața normală, iar de roșu nici nu mai are rost să pomenim…

Concluzie

Ne aflăm într-o perioadă grea, stăm în carantină, în timp ce un virus mortal amenință întreaga lume. O temă macabră care pare să se asorteze cu povestea din franciza Resident Evil (- zombies). Armata încearcă să găsească un leac, un vaccin și recurge la măsuri disperate. Răul nevăzut naște monștri.

Avem nevoie de o minte luminată, poate chiar de un om de știință să ne găsească un vaccin care să ne salveze pe toți, asta doar dacă renunțăm să ne gândim numai la noi ci să ne unim puterile pentru că numai așa putem învinge.

Resident Evil 3 Remake este o continuare logică, după succesul RE 2 Remake lansat cu un an în urmă și chiar dacă scoate anumite elemente (locații, personaje) din jocul original și ne oferă o Jill mai Lara Croftiană, completează cu o poveste ușor modificată, elemente noi, o grafică și sunet superbe și un Racoon City mult mai colorat și intens decât în RE3.

Jocul este impecabil din punct de vedere tehnic și lucrează fantastic la nostalgia fanilor fiind un titlu care ne face, în această perioadă macabră pe care o trăim, să ne deschidă ochii la un posibil scenariu al realității. Ce lună fantastică a fost martie, cu al său fantastic DOOM Eternal, dar și ce lună frumoasă e și aprilie care ne aduce trei remake-uri foarte bune (RE3 Remake, Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered și Final Fantasy VII Remake) chiar dacă suntem triști din pricina anulării multor jocuri și evenimente de gaming mulțumită coronavirusului. Oare ce ne-aduce luna mai?

Resident Evil 3 Remake îl găsiți din 3 aprilie în format retail pentru PC, Xbox One și PlayStation 4 pe Gameshop și digital în PlayStation Store, Xbox/Microsoft Store și PC (Steam).

Mulțumim Best Distribution

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.