“După ce tocmai a trecut Paștele ce-i mai plăcut să ciocnești în afară de ouă roșii decât capete de demoni roșii într-un brawler izometric? ”

Gen: Acțiune, Aventură, Indie

Lansare: 21 aprilie 2020

Studio: Error 404 Game Studios S.A.

Distribuitor: Blowfish Studios

Platforme: Playstation 4, PC, Xbox One, Nintendo Switch

Clasificare: 18+

Sinopsis:

Obey Me este un brawler 3D în care doi demoni lupta cu hoarde de mutanți, demini și îngeri.

Recenzie:

După ce tocmai a trecut Paștele ce-i mai plăcut să ciocnești în afară de ouă roșii decât capete de demoni roșii într-un brawler izometric? Obey Me îți propune un gameplay simplu și satifăcător cu bătaie și capcane pe tot parcursul celor aproximativ 8 ore de acțiune într-o lume ca de benzi desenate cu îngeri și demoni.

Intră în cizmele Vanessei, o lesser-demon 110% din timp sarcastică, și mânuiește arme variate împotriva demonilor urât-mirositori care colcăie pe străzi lăturalnice, prin canale sau temple ascunse ale forțelor Raiului. Alături de tine se află Monty, un hellhound de încredere în ale cărui labe poate intra fie AI-ul fie un prieten în modul co-op. Cei doi colegi de apartament se completează reciproc în lupte datorită abilităților dezvoltabile pe parcurs.

Povestea se inspiră din benzile desenate omonime realizate de Dynamite Comics, scrisă și ilustrată de Mario Mentasti și Ben Herrera. Inițial trimiși de șeful lor Ammon, arheducele Lăcomiei, să se debaraseze de un trădător, la puțin timp duo-ul descoperă treptat o întreagă conspirație care pune în pericol, ai ghicit, întreaga lume, și cumva planul malefic descoperit o implică și pe Vanessa. Narațiunea se desfășoară atât prin cut-scenes în timplul jocului cât și prin artwork-uri cu voice-over între capitole. Adițional poți afla câte ceva despre lore-ul jocului din Codex, culegând notițe plasate pe rutele opționale ale nivelelor.

Vanessa îmi sună a numele perfect pentru tânăra dark care nu se poate abține de la remarci ironice la orice pas. Iar vocea lui Monty îmi amintește puțin de Cookie Monster, o voce ideală pentru un câine care adoră să mănânce resturi de demoni și gunoaie, care are experiență cu lumea nevăzută și îi explică Vanessei ce și cum despre demonii pe care îi întâlnesc pe drum. În mai puțin de patru ore m-am săturat până peste cap s-o aud pe Vanessa cum se plânge de mirosurile emanate de inamici, mediu sau puterile dobândite de Monty, și nici câinele nu ajută atunci când menționează la câte un schimb de decor cum îi e dor de duhoarea delicioasă din nivelul anterior. Personajele sunt amuzante o vreme până stilul lor devine prea repetitiv.

Chiar dacă povestea nu-i memorabilă și își face doar treaba de a motiva ciopârțeala, gameplay-ul te poate ține activ măcar în reprize de câte o oră. La o primă vedere ai avea probabil tendința să compari jocul cu action RPG-urile de tip hack’n’slash, însă după câteva secunde îți dai seama că este mai degrabă un fel de Devil May Cry din perspectivă izometrică. Până și scorurile de după bătăi îți amintesc de acea serie.

O dată la câteva capitole colecționezi noi arme ale căror abilități le îmbunătățești cu sufletele strânse de la monștri. Fiecare dintre ele schimbă acțiunea în mod distinctiv. Foarte util mi-a fost ciocanul bubos care spawnează trei monstruleți cu gura mare care te însoțesc în lupte. De dragul diversității am mai schimbat arma cu mânușile gândite pentru atacuri scurte și rapide, ușor de înlănțuit, sau setul angelic de sabie și scut. Însă personal tot cu prima armă m-am jucat mai mult, cuțitul Vanessei, fiindcă am simțit că mă descurc mai bine cu el, având un echilibru între viteză și damage care o face cea mai comodă armă.

Controlul, din ce pot spune jucând varianta de PC, este destul de fluid și gândit să îți fie la îndemână. Te deplasezi cu WASD și atacurile le înlănțuiești și direcționezi din mouse. Mi-a luat totuși ceva să mă obișnuiesc cu click-urile, fiindcă light attack e dintr-un singur click stânga, iar heavy attack presupune să ții apăsat pe același click. Butonul drept este rezervat atacurilor câinelui fără de care nu poți răzbi. Dodge-ul din Space, în loc de o rostogolire este o formă de teleportare, mult mai practică în îngrămădeala de putreziciuni care te atacă în același timp. Mai ai o funcție secundară pe E, care poate însemna un atac de la distanță, folosirea scutului și așa mai departe.

Dinamica luptelor este sporită de atacurile speciale pe care le deblochezi prin combo-uri și prin Fusion Mode, modul în care Vanessa și Monty sunt combinați într-o singură entitate. Această fuziune ține exact cât ține și bara pe care o încarci cu bucățele albastre de suflet (cele albe sunt puncte pentru upgrade-uri și cele roșii sunt pentru viață). Armele fuziunii sunt în funcție de modul lui Monty, selectabil prin rotița de mouse. Preferi atacuri de foc sau atacuri de… uhm, ce o mai fi și scârboșenia aia verde?

Level-design-ul mi s-a părut destul de creativ, însă mi-ar fi plăcut ca spațiile să fie mai vaste, unele capitole să dureze mai mult de 20 de minute și să confere mai multe secrete sau rute alternative. Nivelele sunt lineare, dar creativitatea constă în spațiile provocatoare de luptă în care sunt implicate și capcanele care te afectează numai pe tine – mine, țepi, lasere și plante carnivore care te atrag spre aceste dureri. Sunt părți din nivel care îți cer dexteritate și un pic de răbdare pentru a trece de capcane nevătămat. Personal, am descoperit că dacă treci pe modul Easy de dificultate, capcanele nu te afectează prea tare așa că neavând chef de dans am trecut uneori fluierând prin ele. Așa cum am spus mai sus, provocarea capcanelor e interesantă abia în spațiile strâmte și pline de monștri.

Adaugă la tot acest flow și muzica antrenantă și poți spune că Obey Me îți satisface cheful de eviscerat monstruozități, pentru o vreme. Cred că Obey Me merge foarte bine în reprize de maxim 2 ore, altfel devine plictisitor. Pe de altă parte poți petrece o zi întreagă pentru a-l parcurge cap-coadă.

În afară de durata scurtă, m-am mai confruntat cu problema pathfinding-ului AI-ului pentru Monty sau ajutoare. Uneori câinele îți stă în drum și trebuie să-l ocolești și poate fi frustrant să pierzi din cauza deplasărilor de genul. Și deși nivelele nu țin mult uneori simțeam că dialogurile dintre Vanessa și Monty sunt nejustificat de lungi. De dragul narațiunii unele conversații au loc înainte de începerea capitolului propriu-zis. Pe lângă faptul că dialogul e prelungit cu glume repetitive, faptul că aceste cut-scene-uri au loc in-game te fac să te întrebi de ce nu au loc conversațiile în timp ce te deplasezi deja prin nivel, ca alte dialoguri de pe parcurs. Apoi mai sunt checkpoint-urile plasate neinspirat de dinaintea unui boss fight. Nu înțeles nici acum de ce înainte de un boss în multe jocuri checkpoint-ul nu este chiar la începutul luptei. De ce să pierzi timp cu spațiul de deplasare până la „arenă”? Am întâlnit și un bug care s-ar putea să se rezolve cu un patch odată ce se lansează jocul, nimic grav, doar că mi-a permis să trișez la un boss fight.

Jocul are cerințe ridicol de mici care ar trebui să-ți permită să-l joci și pe un laptop exclusiv pentru activități office. Modelele văzute de aproape sunt detestabil de rudimentare însă perspectiva izometrică face grafica plăcută. Oricum genul acesta de gameplay necesită o grafică cât mai aerisită și simpluță. Culorile din nivel sunt plăcute. După trei capitole mă plictisisem deja de același mediu cu alei întunecate, dar începând cu al patrulea capitol varietatea crește substanțial și decorul se schimbă uneori de la un capitol la altul deja.

Obey Me este un indie simpatic cu potențial de îmbunătățiri prin DLC-uri gratuite care să-i lungească viața. Aș fi zis că este scurt dat intens, dar cut-scene-urile uneori blegesc ritmul și s-ar putea să preferi să le dai skip în schimb. Aș recomanda să aștepți o reducere de preț însă dacă îți place genul și nu ai ce juca în carantină, iar alte jocuri noi-nouțe nu vor să ruleze pot spune că merită cumpărat chiar acum, în acest context.

Obey Me îl găsiți din 21 aprilie în format digital pe PlayStation 4 via PlayStation Store, Xbox One via Microsoft Store și PC via Steam, iar spre sfârșitul acestui an va sosi pe Nintendo Switch.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.