“Laud încercarea de a readuce în prim plan un personaj precum Predatorul într-o perioadă în care parcă lumea trece cu vederea existenţa lui. ”

Gen: Acțiune, FPS, Shooter

Lansare: 24 aprilie

Studio: Illfonic

Distribuitor: Sony PlayStation România

Clasificare: 18+

Platforme: PC (Epic Games), PlayStation 4

Sinopsis:

Predator: Hunting Grounds este un shooter asimetric captivant, care se desfăşoară în junglele din America de Sud, unde Predatorul îşi vânează cea mai dificilă pradă.

Joacă în rolul unui membru al echipei de atac de elită şi finalizează operaţiuni paramilitare înainte ca Predatorul să te găsească. Sau, joacă în rolul Predatorului şi vânează cea mai dificilă pradă, alegând dintr-o serie de tehnologie extraterestră mortală pentru a-ţi colecţiona trofeele, unul câte unul.

Recenzie:

Deşi nu am mai avut un joc cu Predator în el de câţiva ani, ca să nu zic unul exclusiv cu Predator, că atunci mă întorc în epoca PS2, pe neaşteptate, acum aproape un an, se anunţă o nouă vânătoare. În spate Illfonic, cei care s-au ocupat de jocul Friday the 13th, cu o formulă asemănătoare, un 4 vs 1 în cazul ăsta, Predatorul vânează din nou pe PS4 şi pe PC. Exclusiv în multiplayer şi înainte pe curentul “Crossplay”. În continuare doar rămâne să vedem cât de eficienţa este această nouă intrare şi ce oferă.

4 v 1 cu… un nou teren

Predator: Hunting Grounds este un joc exclusiv multiplayer care nu un story implicit și nu există o campanie sau nimic single player legat de el. Însă, de dragul acestei categorii, putem discuta aici despre ce este exact jocul şi în ce constă toată treaba asta de 4 v 1 pentru cei care nu știu cu ce se mănâncă genul. În primul rând este o formă de joc în care o echipă luptă contra unui singur adversar, prin “luptă” se pot înţelege mai multe lucruri. Putem discuta în primul rând de Friday the 13th care este făcut de acelaşi studio care s-a ocupat şi de Predator, joc în care joci ori cu Jason ori cu unul din supraveghetorii de la Camp Crystal Lake şi trebuie să faci anumite lucruri să scapi în timp ce Jason te vânează. Efectiv nu te lupţi cu el doar îl incapacitaţi. La fel se întâmplă şi în Dead By Daylight, unde o mână de oameni încearcă să repare generatoare pentru a scăpa dintr-o zonă. În Evolve care era unul din primele jocuri de genul o creatură trebuia să evolutioneze 3 niveluri în timp ce o echipă de vânători o urmăreau şi încercau să o ucidă. Mai este şi Last Year: The Nightmare care echilibrează lupta cu fugitul şi cu misiunile. Şi nu ştiu în momentul de faţă ceva asemănător ar mai fi și Deathgarden de la acelaşi studio care se ocupă de Dead By Daylight.

În mare parte presupun că se înţelege că există mai multe variante de joc, cu o activitate mai activă de luptă sau una mai pasivă de horror. Predator: Hunting Ground încearcă să obţină mijlocul fie că joci cu soldaţii fie că eşti Predator. Şi aşa avem 4 soldaţi care au misiuni diverse pe o hartă care se schimbă doar puţin de la meci la meci, în care trebuie să dea foc la bani, să fure HDD-uri, să distrugă servere sau să lupte cu nişte soldaţi într-o junglă foarte stufoasă. Ca Predator trebuie să omori soldaţii. Totul pare destul de direct şi pe înţelesul tuturor… mai puţin când intri la joc.

Probleme de echilibru

Gameplay-ul, în ciuda faptului că este decent, aş spune decent plus, vine cu nişte probleme de echilibru din toate punctele de vedere. De la timpul de aşteptare la însuşi jocul şi felul în care joci. Ceva ce trebuia să implice strategie pe fiecare front, cel al soldaţilor şi cel “Predatoresc”, se pierde într-o singură mecanică infailibilă pentru fiecare în parte. Vorbesc aici despre Soldaţi, care, oricum o dai, câştigă meciul şi timpul de aşteptare ca să intri în joc este minim, 30-40 de secunde, dacă stai să aştepţi să îţi găsească meci. Singura tactică a soldaţilor este să nu se despartă prea mult unul de celălalt şi vor fi eficienţi în a termina misiunea, în a omorâ soldaţii AI și în a ucide Predatorul. Garantat. Chiar dacă nu îl omori, tot câştigi meciul. Din orice poziţie câştigi, doar să nu ai alţi 3 coechipieri care să nu facă efectiv nimic şi să fie omorâţi de Predator pentru că nu se mişcă şi atunci ai şanse să îl omorî de unul singur… cam ca în primul film. Eşti garantat Arnold Schwarzenegger în jocul ăsta dacă faci minimul efort necesar de a localiza şi a fi pe țintă.

Pe cealaltă parte avem Predatorul, care este echivalentul la unt sau îngheţată cu clopote. În afară de faptul că eşti ucis foarte uşor, dacă trage unul singur e mai greu, dar dacă trag 4 în direcţia ta şi dacă te loveşte în călcâi tot îţi ia o cantitate de viaţă considerabilă. Zic de “clopote” pentru că în toată treaba asta, în care eşti foarte uşor de ucis, nu doar faptul că nu duci 3 gloanţe pierdute trase la plesneală e problema ci şi faptul că indiferent dacă eşti invizibil, ascuns prin copaci sau orice ai face, eşti cel mai zgomotos vânător dintre toţi vânătorii existenţi. Şi nu te trădează sângele verde fosforescent, te trădează frunzele din copac, săritul şi gemetele tale extraterestre ori de câte ori eşti în preajma unor soldaţi muşchiuloşi care se dau cu noroi să nu fie văzuţi de viziunea termică.

Ce vreau să spun cu toată treaba asta este că, deşi în principiu echilibru ar trebuii să existe… în practică este însă inexistent. Iar ca să joci cu Predatorul, să ajungi să aştepţi 15 minute pentru un meci, este sub orice fel de critică. În special că a fost timp de testare şi rezolvarea problemelor semnalate din BETA sau TRIAL.

În joc mai întâmpinăm diferenţa dintre soldaţi şi Predator prin faptul că primii joacă din perspectiva întâi (first person), iar vânătorul are “avantajul” de a fi în third person. Cu sistemul de Predakour, adică Parkour + Predator, numele următorului meu canal de YouTube 🙂 , se presupune că în această luptă asimetrică ai avantajul copacilor şi înălţimii în timp ce mobilitatea este mult mai sporită faţă de soldaţi. Şi deşi sistemul funcţionează bine, cam ca în Assassins Creed 3, că în ăla erau mulţi copaci, rezultatul tot este unul dificil de determinat, dacă cu adevărat acest avantaj există sau nu.

Febra Junglei

Vizual vorbind este un joc corect. Spun “corect” că nu îşi depăşeşte condiţia de ceva multiplayer adică nu e God Of War sau ceva, dar e corect. E acolo unde trebuie. Jungla este stufoasă. Predatorul este arătos şi soldaţii sunt chipeşi. Ambele sexe pentru ambele tabere. Armele arată decent și trag așa cum te aștepți. Nimic să zici însă că este conform realității. Jocul este destul de grafic în unele aspecte şi asta ar fi un plus, ce e drept, am revăzut recent primul film şi respecta multe mici detalii sângeroase şi mai puţin sângeroase al filmului. De la elicopter şi lumina roşie la cosmetice precum pălăria lui Blain din film, ochelari etc.

Jucat pe PS4 Pro au intervenit ceva probleme datorită graficii solicitante atât în menu (problemă semnalată și în beta), cât şi în joc. În timp ce căutam meci am întâmpinat problema în care consola încerca să îmi decoleze mai ceva ca un zbor comercial plin, iar în joc problema optimizării a continuat să persiste. Nu este în stare să menţină 60fps-uri constant. Este vizibil, se simte când joci şi prezintă o problemă destul de gravă când te lupţi cu Predatorul (şi cu toate aste tot îl omori). Este pur şi simplu enervant ca în 2020 să nu ai 60 fps stabil, dar să scadă câteodată sub 30 e grav. În continuare eu, personal, cred că e o problemă de optimizare şi că nu foloseşte corect arhitectura consolei.

Conţinut Invizibil

Jocul mai suferă de o problemă interesantă, pe care nu am întâlnit-o până acum într-un joc de acest gen ci doar în Battle Royale-uri, problemă pe care o avea PUBG. Are foarte mult conţinut cosmetic, dar nu şi conţinut de gameplay. Avem lucruri cosmetice de toate felurile pentru toată lumea. Diferite măşti la Predator de diferite culori; diferite accesorii pentru soldaţi și diferite arme atât pentru unii cât şi pentru alţii. Patru clase diferite pentru fiecare, la soldaţi avem Assault, Recon, Scout şi Support în timp ce la Predator avem Hunter, Jungle Hunter (87 – deşi nu cred că e diferită clasa asta de Hunter simplu), Scout şi Berserker. Fiecare dintre ei deblochează clasele jucând şi tot la fel se deblochează şi arme; diferite arme primare, secundare şi perk-uri pentru soldaţi; diferite arme primare, secundare şi perk-uri pentru Predator. Doar atunci începi să simţi un avantaj jucând ca Predator când ai ceva mai mult decât doar ghearele şi tunul… dar tot eşti slab.

Pe cealaltă parte avem o lipsă de conţinut enormă. Este o singură hartă! Nu este normal sau nu ar fi normal ca un joc recent lansat, care se bazează pe multiplayer, să vină cu o singură hartă. A mers o singură dată şi a fost în PUBG dar şi acolo au realizat că dacă nu oferă ceva nou, pe lângă lootboxes şi lucruri cosmetice foarte scumpe, lumea se vă plictisi. Este un joc repetitiv și tinzi să te plictisești rapid de rutină. E distractiv pe o perioadă scurtă de câteva zile, dar nu este ceva la ce te-ai întoarce în special când ştii că nu mai e nimic nou. Ai văzut jocul în primele ore şi ai ajuns la un nivel mare deblocând destul chestii care te-au mulțumit înt-atât cât să nu te mai atragă să te întorci.

Vocea Junglei

Pe partea de audio tot ce putem menţiona este că Predatorul sună bine, sună cum te-ai aştepta (poate chiar prea mult) şi că muzica e OK. Este tema principală a filmului, un pic remixată sau cel puţin este mai clară, se aude în meniul principal şi este, cum spuneam, OK. Armele trag şi sunt zgomotoase, la fel și alarmele și sunetele făcute de Predator care-și destăinuie rapid localizarea pe hartă.

Un sport diferit

Laud încercarea de a readuce în prim plan un personaj precum Predatorul într-o perioadă în care parcă lumea trece cu vederea existenţa lui. În special după ultimul film care a lăsat de dorit. La fel laud şi faptul că au încercat să facă ceva diferit cu el, care, deşi pe foaie sună bine în practică din nou, lasă de dorit. Echilibrul nu a fost atins nici pe departe şi mai trebuie lucrat la el. Predatorul are nevoie de o atenţie mai sporită şi potenţialul este mult mai mare decât nişte cifre de weekend. Posibilităţile sunt multe, dacă te gândeşti să mergi pe drumul de a schimba mici chestii, un AI mai agresiv şi mai puternic, moduri de joc diferite sau chiar 2 Predatori (4 v 2).

Avem aici și posibilitatea crossplay-ului între cele două platforme, PS4 şi PC, ceva ce mulţi nici nu ar avea curajul să încerce în multiplayer-ele lor, dar este ceva cerut de către jucători. P:HD are suport pentru așa ceva, dar la nevoie opțiunea se poate debifa dacă consideri că mouse-ul şi tastatura au avantaj asupra controller-ului (sau invers?!).

Predator: Hunting Grounds are potențial și are loc de încă o hartă sau două, ceva urban (tema filmului Predator 2) sau ceva Maiaș, polar, rural (temele filmelor AvP) și conținut adițional, dar vom vedea cât de mult se vor ține producătorii de el, multe dintre jocurile menționate la început, de gen 4 v 1, neavând o soartă foarte bună.

Dutch DLC

Primul DLC pentru jocul Predator: Hunting Grounds, de la băieţii echipei Illfonic, s-a lansat recent şi deşi nu este cel mai voluminos din punct de vedere al conţinutului aduce cu el un pic de nostalgie şi conţinut nou, care este într-o continuă schimbare.

Dacă la momentul lansării nu am fost prea încântaţi de Predator: Hunting Grounds, deși recunoaştem că jocul este într-o continuă schimbare, iar la patch-ul actual, 1.08, jocul pare să mai fi corectat din probleme și se îndreaptă pe calea cea bună. Cu câteva modificări în echilibrul meciurilor, la arme şi la AI, a devenit clar o experienţă mai bună decât la debut.

Însă ce este important în momentul de faţă este DLC-ul Dutch. Probabil cu toţi aţi văzut, şi în caz că nu, Arnold revine. Personajul principal din filmul original Predator interpretat de Arnold Schwarzenegger, Alan “Dutch” Schaefer devine jucabil cu acest nou DLC. Mai bătrân şi uşor personalizabil (unele din obiectele deblocate funcţionează pe acest model) inclusiv cu vocea lui, Arnold oferă o continuare a poveştii. Dutch 2025 nu vine doar cu class-ul şi voice acting-ul ci mai aduce cu el un cuţit destul de impresionant şi o nouă armă, Hammerhead.

Pe lângă acestea, valabil pentru toată lumea sunt şi Dutch Tapes, o serie de casete audio, care se deblochează urcând în nivel, în care Arnold Schwarzenegger ne povesteşte mai mult din lore-ul şi întâmplările diferite din 1984 până în anul 2025. Sunt cam în jur de 25 de minute de conţinut audio nou.

 

Despre versiunea de PC a Predator: Hunting Grounds găsiți mai multe aici.

Predator: Hunting Grounds a fost lansat din 24 aprilie (Dutch DLC din 28 mai) , în toată lumea și-l puteți cumpăra în format digital de pe PlayStation Store pentru PlayStation 4 și PlayStation 4 Pro și pentru PC de pe Epic Games.

Mulțumesc PlayStation România.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.