Singurul motiv pentru care nu am zis nimic la momentul lansării primului sezon din The Umbrella Academy pe Netflix este pentru că nu mi-a plăcut. Deloc. A fost un serial de nota 4, haotic, cu personaje aproape interesante, dar nu prea şi un plot care nu reuşea să aleagă un drum drept. Asta se întâmplă, după părerea mea, în sezonul 1. Sezonul 2 în schimb devine mai interesant. Mult mai bun ca primul sezon. Asta clar.

THE UMBRELLA ACADEMY (L to R) ROBERT SHEEHAN as KLAUS HARGREEVES, JUSTIN H. MIN as BEN HARGREEVES, AIDAN GALLAGHER as NUMBER FIVE, ELLEN PAGE as VANYA HARGREEVES, TOM HOPPER as LUTHER HARGREEVES, DAVID CASTA„EDA as DIEGO HARGREEVES and EMMY RAVER-LAMPMAN as ALLISON HARGREEVES in episode 201 of THE UMBRELLA ACADEMY Cr. CHRISTOS KALOHORIDIS/NETFLIX © 2020

Sezonul 2 este superior. Din toate aspectele. Personajele deja stabilite din primul sezon, în ciuda unei dinamici ciudate în special că se presupune că sunt fraţi/surori, par mai interesante. Au parcă mai mult contur. Nu pentru că ar fi făcut primul sezon cine ştie ce treabă bună ci pentru că al doilea le prezintă pe rând şi le dă un context mai plin şi cum am zis mai devreme, conturat, decât orice s-a întâmplat în primul sezon. Cinci iese în evidenţă că forţa care conduce tot serialul dar şi Diego, Vanya, Luther, Allison chiar şi Klaus împreună cu Ben au lucruri de făcut, au story-arc-uri şi plot-uri care mişcă povestea principală înainte infinit mai bine decât în sezonul trecut.

THE UMBRELLA ACADEMY (L to R) TOM HOPPER as LUTHER HARGREEVES, ELLEN PAGE as VANYA HARGREEVES, COLM FEORE as SIR REGINALD HARGREEVES, EMMY RAVER-LAMPMAN as ALLISON HARGREEVES, ROBERT SHEEHAN as KLAUS HARGREEVES, JUSTIN H. MIN as BEN HARGREEVES, AIDAN GALLAGHER as NUMBER FIVE and DAVID CASTA„EDA as DIEGO HARGREEVES in episode 206 of THE UMBRELLA ACADEMY Cr. CHRISTOS KALOHORIDIS/NETFLIX © 2020

Plot-ul este ceva cu călătorit în timp. După evenimentele apocaliptice din primul sezon toate personajele sunt aruncate înapoi în timp, răspândinți prin anii ’60. Cinci este martor al unei noi apocalipse şi în timp ce un fost prieten de la Comisie îl duce înapoi în timp cu 10 zile, misiunea lui este să îşi găsească familia şi să oprească această nouă apocalipsa nucleară. Pare standard şi… nu. Am mai văzut time-travel; am mai văzut seriale care încearcă să oprească un eveniment de genul, toate serialele acestea (cu mai mult de un sezon precum Once Upon a Time sau Teen Wolf) au mizele atât de mari însă în The Umbrella Academy a mers mai bine, să zicem, în contextul serialului, a fost mai credibil. Dar asta este plot-ul principal, cele 10 episoade de fapt explorează mai multe subiecte, de multe ori personale, pentru fiecare dintre ei care încearcă să se găsească în Dallas-ul anilor ’60 înainte de asasinarea lui Kennedy.

THE UMBRELLA ACADEMY (L to R) ROBERT SHEEHAN as KLAUS HARGREEVES and YUSUF GATEWOOD as RAYMOND CHESTNUT in episode 202 of THE UMBRELLA ACADEMY Cr. COURTESY OF NETFLIX/NETFLIX © 2020

Serialul mai are lucruri de lăudat de data asta, precum muzica, care a fost destul de bună şi câteodată chiar memorabilă sau unele locaţii şi scene, precum masacrul din sala de conferinţă. Dar a avut câteva aspecte care m-au tot ţinut pe loc de la o experienţă totală. Dinamica dintre personaje nu este întotdeauna bună, dar cea imediată. Unii interacţionează cu ceilalţi, dar parcă sunt străini… parcă nu se pun de acord. În schimb per total fiecare dintre personaje creşte exponenţial faţă de introducerea lor în primul sezon. Cea de-a doua problemă este că totuşi 10 episoade au fost cam multe. S2 a avut timp să dezvolte plot-uri dar în acelaşi timp părea cam tras de păr sau lungit pentru a atinge acele 10 episoade. Aş prefera 6 cu 6 în acelaşi an decât 10 o singură dată pe an. Sfârşitul a fost foarte bun, dar a avut câteva lucruri care nu s-au stabilit foarte bine pe parcurs. Şi totuşi nu este o problemă că adevărul este că am rămas cu chef de mai mult.

THE UMBRELLA ACADEMY TOM HOPPER as LUTHER HARGREEVES in episode 201 of THE UMBRELLA ACADEMY Cr. COURTESY OF NETFLIX/NETFLIX © 2020

Rar o să fiu de partea unui serial în care primul sezon este un dezastru şi să urmăresc al doilea cu speranţe. Chiar nu aveam nici una pentru S2. Am fost plăcut surprins chiar dacă am fost reticent la primele 2 episoade. M-a surprins şi mai plăcut că au reuşit cumva să mă facă să vreau mai mult spre deosebire de reacția mea după primul sezon câ am auzit că dau undă verde la sezonul 2 unde chiar mă gândeam “serios?”. Merită timpul dacă s-a făcut efortul de a vedea primul sezon şi merită atenţia chiar dacă nu s-a văzut primul sezon că în afară de mici lucruri care nici eu nu mi le mai aminteam din S1 nu o să ratezi prea multe. Chiar o să fii probabil mai bine pregătit după sezonul 2, să te uiţi la primul.

Cele două sezoane The Umbrella Academy sunt disponibile acum pe Netflix.