Joseph Gordon-Levitt … Frank
Machine Gun Kelly … Newt
Jamie Foxx … Art
Rodrigo Santoro … Biggie
Courtney B. Vance … Captain Crane
Dominique Fishback … Robin

Pe străzile din New Orleans circulă zvonuri despre o nouă pastilă misterioasă, care conferă superputeri unice fiecărui consumator. Reversul: Nu știi ce se va întâmpla până nu o iei. În timp ce unii au brusc o piele rezistentă la gloanțe, devin invizibili sau au o putere ieșită din comun, pentru alții reacția este letală. Dar când criminalitatea crește vertiginos în oraș din cauza pastilei, un polițist local (Joseph Gordon-Levitt) face echipă cu un traficant adolescent (Dominique Fishback) și un fost soldat animat de o răzbunare secretă (Jamie Foxx) pentru a se opune cu forță și riscă să ia pastila pentru a-i găsi și opri pe cei responsabili de crearea ei.

PROJECT POWER (L to R) JAMIE FOXX as ART and DOMINIQUE FISHBACK as ROBIN in PROJECT POWER Cr. SKIP BOLEN/NETFLIX © 2020

Netflix și-a făcut un fel de trend în a lansa producții originale (filme în cazul de față) care ajung imediat să fie cele mai vizionate de abonați în acea perioadă. Așa este de ceva vreme încoace, câteva exemple mai recente fiind Extraction și The Old Guard, un alt exemplu mai vechi fiind și Bright care a fost foarte bine primit de abonați, filmul având actori cunoscuți și aparținând unei combinații interesante de genuri (sf, aventură, polițist). Am menționat acest lucru pentru că acea combinație de genuri, plus actori cunoscuți, vom vedea și în cea mai nouă producție Netflix, Project Power.

Project Power îi aduce în prim plan pe Jamie Foxx, dar și pe Joseph Gordon-Levitt într-un film în care supranaturalul are rolul principal. Asemănător Bright, filmul este unul polițist, plin de efecte speciale de calitate, acțiune, urmăriri și lupte intense dintre personaje care posed puteri. Nu vă așteptați însă la un film clasic cu supereroi, precum cele din universurile Marvel sau DC, căci nu este (chiar) acel gen de film, deși probabil mulți dintre voi veți fi duși cu gândul la The Mutants, care tot se amână și nu mai ajunge odată pe marile ecrane sau on-demand, după cum e trend-ul forțat de pandemie.

PROJECT POWER (L to R) DOMINIQUE FISHBACK as ROBIN in PROJECT POWER Cr. SKIP BOLEN/NETFLIX © 2020

Povestea

Acțiunea are loc în New Orleans și începe direct cu o întâlnire pe un doc, între un furnizor și mai mulți interesați de produsul acestuia. Produsul constă în capsule cu Power – chiar așa se numesc – care dacă sunt înghițite, timp de 5 minute vei căpăta puteri supranaturale. Fiecare om poate reacționa diferit la Power căpătând diferite superputeri. Pornind de la această idee principală subliniată chiar din tagline-ul filmului, “Ce ai risca pentru cinci minute de putere absolută?” se va desfășura tot filmul. Puterile dobândite sunt multe la număr, iar situațiile generează în teorie o infinitate de scenarii.

În cazul de față, Project Power se axează pe o poveste polițistă în care se încearcă oprirea extinderii acestor capsule Power având scopul principal descoperirea și distrugerea sursei acestora. Îl vom cunoaște prima oară pe Frank (Joseph Gordon-Levitt) – detectiv – care o salvează pe Robin (Dominique Fishback) dintr-o situație precară în care e implicată o bandă de infractori. Aflăm imediat că se cunosc și că există o conexiune între Robin și Newt (Machine Gun Kelly) pe care l-am văzut pe doc la tranzacția cu capsulele Power.

Urmează apoi să-l cunoaștem pe “The Major” (Jamie Foxx) direct într-o urmărire și confruntări intense cu Newt și vom afla pe parcurs că și el este (un fel de) polițist care încearcă de ceva vreme să ajungă la sursa acestor capsule mânat fiind de o dramă personală. Newt va fi deci punctul de legătură între Robin, Frank și Art (cu titulatura The Major este cunoscut în lumea undergroud).

Mai târziu aflăm și că Biggie (Rodrigo Santoro) este cel care a furnizat capsulele la doc, iar Art încearcă să ajungă la el. Pe de cealaltă parte, Frank încalcă o regulă a poliției (cea de a nu folosi capsule Power), într-o urmărire în încercarea de a opri jaful unei bănci, și este demis de căpitanul poliției, Crane (Courtney B. Vance), dar care vine imediat cu o propunere “off the record”. Frank acceptă propunerea în care este implicat și Art, iar Robin este un punct de legătură cu furnizorii de capsule, dar care și ea are o superputere, care nu este dată de capsule: Rap-ul!

Momentul intersectării lui Frank și Art se lasă cu scântei și foarte interesant de privit, dar amândpi nu uită că au un scop comun și continuă investigația care duce la sursă, la Biggie, dar aflăm, după o scenă intensă de acțiune, că în spatele acestuia se află locația unde se produc capsule Power și devine noua țintă a celor trei.

Întorcându-ne puțin la Biggie, trebuie să subliniem faptul că misiunea lui este să răspândească capsulele la cât mai multă lume, și cel mai important, că este în căutarea unui finanțator care să contribuie la perfecționarea Power atât la numărul de puteri generate, cât și la intensitatea lor, dar și la extinderea perioadei active a superputerilor, care este în prezent de doar 5 minute.

Ajunși, într-un sfârșit, la sursa de producție și la motivul implicării lui Art în această misiune, cei trei vor avea de confruntat mulți dependenți de Power și vom afla dacă totul se va termina cu bine.

PROJECT POWER (L to R) JAMIE FOXX as ART in PROJECT POWER Cr. SKIP BOLEN/NETFLIX © 2020

Scenariul

Povestea nu este tocmai complicată și e ușor de urmărit, scenariul lui Mattson Tomlin fiind unul simplu de interpretat, dar asta nu înseamnă și că e un lucru rău, iar cireașa de pe tort rămân luptele sub acțiunea Power, fiecare dintre cei care le înghit având 5 minute de puteri diferite. De la foc și gheață, până la anumite elemente preluate de la animale precum piele ca o armură, regenerare, invizibilitate sau mărirea dimensiunilor, ca să dăm câteva exemple (câteva dintre acestea le-am văzut și în trailer). Fiecare om care ia pilula va căpăta o anumită putere, dar de multe ori acestea vin sub formă de surprize sau cu efecte negative. Intensitatea luptelor și a efectele speciale de calitate a superputerilor, fac casă bună! Bineînțeles, sunt ridicate și întrebări precum, “Ce se întâmplă în cazul unei supradoze?” sau “Se poate extinde perioada efectului dacă se iau mai multe pastile, una după terminarea efectului celeilalte?”. De asemenea, vom avea și mici twist-uri/surprize care vor veni foarte bine (una chiar la sfârșitul filmului) și vor aduce și mai multă culoare filmului.

PROJECT POWER (L to R) COURTNEY B. VANCE as CAPTAIN CRAINE, Director ARIEL SCHULMAN, JOSEPH GORDON-LEVITT as FRANK and Director HENRY JOOST on the set of PROJECT POWER Cr. SKIP BOLEN/NETFLIX © 2020

Imagini și regie

Și pentru că tot am pomenit de culoare, suportul HDR generează imagini superbe, Henry Joost și Ariel Schulman având un stil foarte mișto de filmare și de poziționare a camerei, mai ales în scenele de lupte și acțiune. Imaginile sunt o plăcere de urmărit, chiar dacă, în mare parte acțiune are loc pe timp de seară/noapte. V-am spus că cei care au văzut trailerele și clip-urile lansate pentru The Mutants vor simți o asemănare (fără partea horror) și nu vom afla cum au experimentat prima oară superputerile, cei care iau capsula Power și nici nu ajung aceștia la Conacul lui Xavier pentru training.

PROJECT POWER (L to R) RODRIGO SANTORO as BIGGIE in PROJECT POWER Cr. COURTESY OF NETFLIX © 2020

“My Word is My Power”

Sunet și Muzică

Partea de sunet este foarte bine detaliată și completată cu o coloană sonoră cu muzică Rap/Hip-Hop unde vom auzi piese precum, “Gotta Lootta” al lui 2 Chains, sau “Maniac” al lui GoldLink, respectiv “High Rises” a lui Chika, la sfârșitul filmului. Versuri din melodiile lui Chika au fost folosite și de Robin, pe parcursul filmului, unde-și dovedește calitățile de Raper – “superputerea” ei.

PROJECT POWER (L-R) JOSEPH GORDON-LEVITT as FRANK in PROJECT POWER Cr. SKIP BOLEN/NETFLIX © 2020

Actori

Jamie Foxx – actor premiat cu un Oscar pentru Ray și Joseph Gordon-Levitt care și-a dovedit calitățile actoricești de la vârste foarte fragede (s-a evidențiat în 3rd Rock from the Sun) – doi actori cu portofoliu bogat fac un duo excelent în rolurile de polițist rău – polițist rău, Art “The Major” și Detectivul Frank, iar prezența lui Courtney B. Vance (Captain Crane) – un actor excelent, de asemea, care nu are un screen time tocmai mare, ridică și mai mult calitatea filmului prin jocul actoricesc de calitate. Nu am uitat de Biggie, jucat la perfecțiune de Rodrigo Santoro – rolul i s-a potrivit excelent. Nici el nu apare prea mult, dar când apare e un deliciu de urmărit ca “bad guy”. Dominique Fishback este “forța proaspătă” a filmului care iese în evidență prin abilitatea sa, Rap-ul, iar lui Machine Gun Kelly i se potrivește la fix rolul lui Newt, dar nici pe el nu-l vedem prea mult căci… POFF! dispare (prea) rapid!

PROJECT POWER (L to R) COLSON BAKER / MACHINE GUN KELLY as NEWT in PROJECT POWER Cr. COURTESY OF NETFLIX © 2020

Project Power este acel gen de film la care te uiți cu maximum de entuziasm și ești ținut fixat pe canapea de la început și până la sfârșit căci e plin de acțiune, efecte mișto, muzică bună și sunet de calitate, dar și un joc actoricesc potrivit pe rol pentru fiecare din distribuție. Nu, nu veți vedea prestații și scenariu de Oscar, dar aventura, imaginile și stilul de filmare și efectele speciale sigur vă vor plăcea. După cum am formulat și introducerea, sunt de părere că Project Power va fi următorul film Netflix care va ajunge pe primul lor în topul preferințelor abonaților.

Rămâne, așadar, să decideți singuri dacă vă este pe plac sau nu și vă așteptăm să discutăm despre el. Project Power poate fi văzut din 14 august pe Netflix.