“Unul dintre cele mai impresionante jocuri de tip simulator spațial.”

Gen: Acțiune, Aventură, Sci-Fi

Lansare: 2 octombrie 2020

Studio: Motive Studios

Distribuitor: Electronic Arts

Platforme: Playstation 4, PlayStation VR, PC, Xbox One

Stăpânește artă războiului cu nave stelare în experiența autentică de pilotare Star Wars™: Squadrons. Pune-ți centură și simte adrenalina bătăliilor aeriene alături de escadronul tău într-un joc multiplayer la persoană întâi. Piloții care se înrolează vor pași în carlingile luptătoarelor stelare care aparțin flotelor Republicane și Imperiale și vor participa la bătălii spațiale strategice 5 vs. 5. Modifică-ți luptătorul stelar, adaptează compoziția escadronului tău conform stilurilor de joc variabile și zdrobește opoziția. Piloții vor triumfa ca echipă și vor îndeplini obiective tactice pe câmpuri de lupta atât cunoscute, cât și nemaivăzute până acum, inclusiv gigantul gazos Yavin Prime și luna distrusă Galitan.

Preia controlul asupra unor luptătoare stelare celebre, cum ar fi modelele X-Wing și TIE Fighter. Personalizează echipamente și articole cosmetice, distribuie puterea între arme, scuturi și propulsoare și lasă-te captivat de atmosfera din interiorul carlingii. Pe lângă această, jucătorii vor avea opțiunea de a juca întregul joc în realitate virtuală pe PSVR și PC!

Află ce înseamnă să fii pilot într-o palpitantă poveste single-player din universul Războiul Stelelor, a cărei acțiune se petrece după evenimentele din Întoarcerea lui Jedi. Alternând perspectiva între două facțiuni, modul poveste propune lideri iconici și emergenți de ambele părți în lupta pentru galaxie. Noua Republică luptă pentru libertate. Imperiul cere ordine. Trebuie să ne alăturăm elitei galaxiei.

Şi uite aşa lucrurile au început să se schimbe spre bine pentru franciza Star Wars pe partea de gaming. Dacă în ultimii ani am avut mai multe controverse decât jocuri bune aparent EA a abandonat “the dark side” pentru o lume mai nouă şi mai bună, cea a experimentatului cu lucruri noi. Dacă anul trecut am avut probabil unul din cel mai bune jocuri Star Wars din ultimii ani, Star Wars Jedi Fallen Order, într-un stil care aducea aminte mai multe de un Dark Souls decât ce s-a făcut până acum cu jocurile din această franciză, anul acesta avem unul dintre cele mai impresionante jocuri de tip simulator spațial, Star Wars: Squadrons. Dacă principalul vis al oricărui fan Star Wars este să se bată cu săbii laser cu siguranţă al doilea este să piloteze una din diferitele nave din acest univers.

La mijlocul războiului

Campania, adică partea de single player, care durează între 7 şi 10 ore, este construită în jurul firului narativ al filmelor. După bătălia de la Endor doi rivali – unul din Imperiul Galactic iar altul din Noua Republică – se vor înfrunta pentru a aduce echilibru Galaxiei şi pentru a distruge sau a salva aşa numitul Project Starhawk, speranţa Noii Republici că vor câştiga războiul.

Este genul de story care este jucat din ambele perspective şi asta oferă o imagine mai de ansamblu unui război care pare să nu se mai termine niciodată dar şi pentru dezvoltarea personajelor. De fiecare dată când nu eşti în navă vei avea oportunitatea de a discuta cu câteva personaje foarte interesante a căror backstory-uri, deşi sunt date sub formă de “exposition dump”, aduc un farmec jocului care îl face cu atât mai bun. Deşi tu nu vorbeşti în timpul briefing-urilor sau când altcineva îşi spune povestea, jocul totuşi încearcă să te facă să vezi ambele perspective şi să fi tu însuţi un personaj din joc, nu să îl interpretezi unul.

Varietate misiunilor deşi nu este foarte mare se transformă în practică foarte bună pentru tot ce ţine de partea pe care mulţi şi-o doreau, multiplayer.

Adevărata lupta se dă online

Modul online este unde jocul câştigă foarte mult teren, dar tot nu este unde străluceşte cu adevărat. Când te joci online ai de ales între două moduri, Dogfight, echivalentul la un TEAM DEATHMATCH în spaţiu şi FLEET BATTLES care constă în a proteja un obiectiv până la capăt, iar aceste două moduri împart aceleaşi hărţi.

Este foarte distractiv să joci online deoarece joci împotriva altor oameni şi spre deosebire de campanie unde joci împotriva AI-ului. Restul lumii, la fel ca şi tine reacţionează diferit decât un calculator şi asta deschide oportunitate pentru un gameplay spaţial fenomenal.

Uşurinţa cu care te obişnuieşti controlului şi felul în care sunt concepute nivelurile/hărţile adaugă un strat extra de oportunităţi şi şanse lăsând în urmă de multe ori ce se întâmplă în alte simulatoare de zbor, adică acel urmărit şi învârtit în cercuri să distrugi un inamic şi ca să menţionez două care mi-au mâncat sufletul cu mulţi mulţi ani în urmă, Crimson Skies şi Echelon. Ai destul de multe de făcut şi controlul îţi oferă o grămadă de oportunităţi să fii mai mult decât un simplu pilot. Una e când te învârți în cerc şi alta este când bagi un drift spaţial şi tragi cu rachete sau laser.

Din cabina de pilotaj

Aici este unde jocul străluceşte cu adevărat. Controlul şi cabina. Jocul este undeva la mijloc între un simulator spaţial precum Elite Dangerous, dar niciodată nu devine prea arcade să pară că te joci un Descent sau mai ştiu eu ce în care faci doar “PAC! PAC!”, pardon, “PEW! PEW!”.

Vorbim puţin de cabina în care vei petrece majoritate jocului, locul unde cred că s-a investit cea mai mare atenţie. Toate detaliile sunt acolo. Grafic arată impecabil, iar fiecare cabină în parte diferă de la nava la navă și mai mult de atât este că în cabină ai tot ce ţine de controlul jocului.

Cum am zis mai sus, este intuitiv. Este greu de explicat de ce funcţionează atât de bine pentru că este acel gen de joc care trebuie să fie încercat, însă după câteva minute începi să te simţi cu adevărat în inima luptei. Mişcarea navei din analoguri, schimbatul de putere – fie pe motoare, arme, sau scut – care se face cu o simplă apăsare de buton, este direct redată în cabină, se văd luminiţele cum se aprind şi totul devine foarte repede un obicei. Campania te ajută foarte mult să te obişnuieşti şi să prinzi schemele şi te pregăteşte pentru multiplayer unde eşti “la liber” şi trebuie să pui totul în mişcare de unul singur. Este echivalentul la a fii lăsat de capul tău într-un Tie Fighter şi acum întreb, cine nu ar vrea aşa ceva?

Star Wars în VR

Surpriza este că tot jocul poate fi jucat în VR. Da. Este visul oricărui copil care a crescut cu Star Wars şi care acum este un adult, cu muncă şi cu o cască de PSVR pe care nu o mai folosea. Da, eu sunt acel adult; am fost nevoit să scot casca să văd care este treaba cu VR-ul pe acest joc şi rezultat a fost incredibil. Am jucat până mi să făcut rău. Da, se numeşte motion sickness, fac recenzii la jocuri, nu sunt astronaut.

Merge atât în Single Player cât şi în Multiplayer iar pentru cei care au acasă aşa ceva, un set de VR care strânge praf, acesta este momentul, acesta este Jocul. E clar că intenţia a fost să fie un joc multiplayer însă VR-ul este nu ştiu, surpriza din oul Kinder, este Happy Mealul, da, jocul ține de foame, dar când mai primeşti şi o jucărie pe lângă eşti cel mai încântat. Totul pentru o sumă destul de mică.

Verdictul Spaţial

Este un joc care bifează mai multe lucruri decât pot să stau să enumăr fără să devină recenzia plictisitoare. Este clar conceput de cineva care voia să îmbine o poveste interesantă cu un multiplayer distractiv şi rezultatul este unul foarte bun. Jocul deşi este sfârşit, la modul că s-a anunţat deja că nu vor mai face DLC-uri şi alte lucruri, este fix pe sufletul meu, un clasic. Modurile sunt distractive şi ai conţinut spaţial pentru câteva ore bune, iar dacă mai ai şi o cască VR acum este momentul să obţii maximul posibil de la PS4.

Star Wars: Squadrons îl găsiți din 2 octombrie în format retail și digital pentru PlayStation 4 și Xbox One în PlayStation Store și Xbox/Microsoft Store, și pe PC.